Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Conlog ajonestolaite takkuaa, purkaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Olipa vanha viesti ketju mikä sattumoisin löytyi ensihätään.
    Olen tehnyt 2.8 30v swapin cabrioon ja älysin poistatuttaa ack:n ohjaimelta ajoneston.
    Kaiken tuhertelun ja "ei käynnisty" harjoitusten jälkeen projekti jäi vähäksi aikaan seisomaan kun en viime kesäksi ajokkia saanut liikenteeseen.
    Nyt kuitenkin olisi tarkoitus saada ensi savut putkesta ennen ensi kesää.
    Tässä ketjussa on paljon asiaa ja näillä mennään kohti aurinkoisia päiviä, katto auki meiningillä.
    Sain muuten idean moottorin vaihtoon luettuani aiheesta näiltä sivustoilta.
    Näin ensi kertalaisena olen mielestäni onnistunut kohtuudella, kunhan cabrio lähtisi vielä käyntiin.

    Comment


      #62
      Siis sulla Cabriossa Conlog? laitetaan tänne kuvat siitä, jos joku tarvitsee.
      Attached Files

      Comment


        #63
        Vuonna joku vuosi sitten conlogattu 80 Avant ei yhtäkkiä käynnistynyt. Mulla riitti virtalukon pohjan vaihto.

        Comment


        • #64
          Kiitos kuvista.
          Joo... kyllä siellä joku immo on. Näitä 204 releitä löytyy useampiakin. Mielenkiintoisin rattiputken vasemmalla puolen.
          Ongelmana minulla kuitenkin on naputtava polttoaine rele.
          Sen toimintaan varmaankin vaikuttaa useampia tekijöitä.
          Uuden moottorin kytkettyäni löytyi 3 vikakoodia joista yksi, ajonesto jo poistettu.
          Malfunktio lamppu palaa varmaankin puuttuvan jäähdytin nesteen takia. Sekin voi varmaan estää käynnistymisen.

          Muuten kiva auto ajaa ja hankittuani takaa tulevaa ajoviimaa estävän suojan olisi kiva päästä kaupungille jo varhain keväällä härnäämään junnuja ;=)

          Comment


          • #65
            Cabrion (1993) ajonesto lakkasi toimimasta. Tai siis toimii liiankin hyvin, kun sitä ei saa pois päältä, punainen valo vaan vilkuttelee eikä vapauttavaa piippausta kuulu, kun tägiä tarjoaa lukijaan. Syykin on selvä: yksi lukijan kolmesta pinnistä meni poikki. Mikähän härpäke tuo mahtaa olla (ei liene kuitenkaan alkuperäinen 90-luvulta vaan joku jälkiasennus, ks. kuva) ja etenkin: mitenkähän tuon saisi ohitettua? Lukijaan tulee 3 johtoa: vihreä, keltainen ja valkoinen.
            Attached Files

            Comment


              #66
              Oletko katsonut auton papereista jos löytyy jotain tietoja siitä ajonestosta? Se ei todellakaan ole alkuperäinen.

              Varmasti saman tapainen kuin Conlog mistä on kuvat muutaman viestin ylempänä.

              Comment


              • #67
                Ei löydy papereista mitään. Jotenkin tämä pitäisi saada roudattua asiasta perillä olevalle taholle purettavaksi. Ei taida auttaa sekään että katkaisee nuo kolme lukijalle tulevaa piuhaa?

                Comment


                  #68
                  No jos mietit että miten johtojen katkaiseminen eroaa nykytilanteesta? Nehän vaan päättyis pari senttiä aikasemmin.

                  Ite ehkä tinakolvilla vetäisin suoraan johtoihin kiinni ton tägin että saa auton käyntiin. Toinen vaihtoehto seurata mihin johdot menee ja palauttaa siellä asennukset tehdaskuntoon. Noi jälkiasennusvehkeet on vanhentuessaan aivan virattomia.

                  Comment


                  • #69
                    Onko tiedossa PK-seudulla tekijää, joka voisi purkaa tuon? Omat eväät ei riitä. Auto on Vantaalla.

                    Comment


                    • #70
                      Oletetun ohjausboxin etsintää. Lukijan 4 johtoa (siis neljä, ei kolme) menevät kojelaudan alta kuskin puolen kynnyslistan alle. Siis taaksepäin, eikös tuo ole vähän outoa? No, etsintä jatkuu.

                      Comment


                      • #71
                        Ohjausboxi on nyt paikannettu. Se on merkiltään Orvel Immobil Car A 203 ja sijaitsee samassa paikassa, jossa on kuskin puoleisen turvavyön mekanismi. Seuraavaksi pitäisi keksiä, miten ko. kotelon saa purettua, toistaiseksi ko. värkkiä on päässyt tiirailemaan vain tarkastuspeilillä takakaiuttimen reiän kautta... Joku asennus- tai kytkentäkuva olisi tietysti vänkä, ei vain googlaamalla tahdo löytyä - ymmärrettävistä syistä, tietty.

                        Comment


                          #72
                          Se on asennettu auton alkuperäisen johtosarjan väliin. Oliko ammeessa moottorinohjain takapenkin selkänojan takana tulipellissä kiinni vai miksiköhän se purkki on lähdetty taaksepäin viemään?

                          Ei siinä kytkentäkaavioita tarvita, purkamista sen verran että saa näkyviin missä kohtaa jälkiasenteiset johdot liittyy alkuperäiseen johtosarjaan ja palauttaa siellä johdotukset alkuperäisiksi.

                          Comment


                          • #73
                            Taas on tovi jos jokunenkin ähelletty: poistin takapenkin kokonaisuudessaan, jotta pääsen irrottamaan sen sivupaneelin, jonka takana se prkl boxi on, eli sama minkä takana kulkee kuskin turvavyö. Ja niinhän siinä sitten kävi, että se vihonviimeinen pultti eli turvavyön yläosan (se mikä on muovikotelon alla) 17 millin pultti ei hievahtanutkaan, joten sivupaneelia ei saa nostettua pois paikoiltaan. Ehdotuksia pultin irrottamiseen? CRC:tä tarjoilin ilman vaikutusta, väänsin ja käänsin mutta alkoi pultin reunat jo vähän pyöristymään, joten lopetin siihen. Kylmää? Kuumaa? Jotain muuta? Nyt muuten ottaa pattiin....
                            Viimeksi muokannut caprioletti93; 6.9.2024, 23:16.

                            Comment


                            • #74
                              Turvavyön pultti irtosi kylmäsprayn avulla ja sain ohjausboxin esille. Vain huomatakseni, että johdot oletettavasti kiertävät boxin kautta kahdessa 4 johtimen nipussa takaisin eteen kojelaudan alle kohtalaiseen johtohässäkkään. Boxi näyttää aika ydinpomminkestävältä eikä ainakaan ihan kotikonstein aukea. Voihan vitalis..



                              Click image for larger version  Name:	20240909_095225.jpg Views:	0 Size:	69,7 Kt ID:	1977189 Click image for larger version  Name:	20240909_095434.jpg Views:	0 Size:	106,5 Kt ID:	1977192 Click image for larger version  Name:	20240909_101407.jpg Views:	0 Size:	70,8 Kt ID:	1977194 Click image for larger version  Name:	20240909_095700.jpg Views:	0 Size:	224,0 Kt ID:	1977193 .

                              Comment


                                #75
                                Rohkeasti seuraamaan vaan purkista lähteviä johtoja lisää ja palauttamaan alkuperäiset kytkennät takaisin. Aikaisemmissa viesteissä(sivu 2) paljon käyty läpi mitkä ne yleisimmät kytkennät ovat ja mihin komponentteihin vaikuttaen(startti, bensapumppu ja ecu/sytytys tms), vaikkei nyt ihan conlog-merkkinen tuo sinulla oleva purkki ole..

                                Naapurimaasta löytyi myös ketjua aiheesta jossa ilmeisemmin tuo sama votex-purkki. Sivun kääntäminen englanniksi toimi ihan näppärästi mobiililaitteellakin: https://www.drive2.ru/l/618908499279085912/

                                Comment


                                • #76
                                  Muutaman viikon lomailun jälkeen pääsin taas ihmettelemään tuota kojelaudan alla olevaa johtohässäkkää. Systeemi on sama kuin tuossa naapurimaan kuvauksessakin ja haastekin on sama: "mustia johtoja tulee sisään ja ulos alkuperäisten sijasta". Ne kaikki näyttäisivät olevan kytketty erillisten liittimien kautta yhtä lukuun ottamatta (vi/va) mustiin ja punaisiin johtoihin. Liittimiä on useita, ja mun äly ei enää tässä kohta riitä päättelemään, mikä pitäisi yhdistää mihinkin, jotta alkuperäinen kytkentä voitaisi palauttaa.

                                  Tarvitsen siis apua. Olen yrittänyt soittaa pariin ajoneston purkua tarjoavaan firmaan, mutta ovat rivakasti kieltäytyneet kunniasta, kun ovat kuulleet, että järjestelmä on 30 vuotta vanha. Voisiko joku fiksumpi tulla katsomaan tätä? Auto on Vantaalla.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X