Tekipä kertakaikkisen ärsyttävän tikin ajonestolaite eilen illalla.Teatterista tultua kotiin lähdössä hyppäsin autoon ja tuttuun tapaan laitoin puikon paikoilleen mutta mitä ihmettä,eipä tapahtunutkaan mitään eli ledi jatkoi vilkkumistaan ja auto jäi siihen.Eipä voinut kuin kiittää onnea että olin kävelymatkan päässä kotoa.Onko muilla ollut samanlaista vikaa?Ajattelin poistattaa koko laitteen vanhanaikaisena epävarmuustekijänä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Conlog ajonestolaite takkuaa, purkaminen?
Collapse
X
-
shemeikkaAvainsanat: Ei mitään
-
shemeikka
-
shemeikka
kyllä se vaan sitten kertakaikkiaan lakkasi toimimasta jotenkin arveluttava laitos,ajattelin jo kun auton ostin että tuosta puikkojen kanssa pelaamisesta voi tulla ongelma.No nyt on uusi cobran hälytys järjestelmä kaukosäädöillä ja lompakko 320e kevyempi.
Comment
-
Sama vika oli kaverilla. "Kapulan" vika (ajonestolaite) esti virran menon bensapumpulle. Teetti saman homman, kuten sinäkin.
nm"Kapula" toimii edelleenkin- toivottavasti pitkään:)
Comment
-
kytis
Sama vika =(
Ny kyl män herne nenää ku tuli sama vika.. onko tietoo kannattaako/pystyykö tota ohittamaan helposti?
Comment
-
vesheiv6
Ajonesto...
Heips,mun hökötyksessäkin "jotain" hämärää,ei lähtenyt "tikun" painalluksen jälk.käyntiin,pyöritti kyllä mutt ei käynnistynyt,aiemmin jos ei "tikkua" laittanut kone ei edes pyöritä,mistä tiedän onko mullakin tuo conlog?Voiko tuo "tikku" aiheuttaa vaikka mitä häriöitä?Bensapumpun releelle tulee virta ja sulakkeelle,muttt ei sulakkeelta ettepäin?Hö?
Comment
-
tulee virta ja sulakkeelle,muttt ei sulakkeelta ettepäin?
Comment
-
kytis
jeps..
miulla ainaki lukee sekä "tikuissa" että pistokkeessa conlog.. Jos joku sähköhommiin perehtynyt ihminen voisi kertoa helpon tavan ohittaa koko turha hökötys olisin hyvin kiitollinen.
Comment
-
vesheiv6
Niin,sulake on kylläkin ehjä...jostain saanut kosteutta?Olisiko keväällä tehdyn tuulilasin vaihdon yhteydessä (edellinen omistaja) käynyt joku "kämmi",vuotaa sieltä vedet sulakkeille(pikapesussa/sateella) tms.?Audiiii ollut mulla vasta muutaman viikon(opin kokoajan lisää) joten myyjäliike on vielä "vastuussa",kunhan yritän ensin itse selvittää (korjaamon avustuksella),huomenna faxaan "conlog"-kaavion korjaamolle josss vaikka siitä apuva.Ei millään viitsis/halua vielä kuljettaa autoa 300 km takaisin myyjäliikeeseen :)
Comment
-
kytis
-
shemeikka
joo,ilman kaaviota joutui sähkömies(erikoistunut audeihin)tekemään duunia laitoksen ohittamiseksi n.2 h aamuruuhkassa keskellä kaupunkia.(hyvät hermot:)
Comment
-
No nyt se sitten kävi, että hajosi tuo erillinen ajoneston "avain" ja auto seisoo pihalla toimettomana. Jos jollain on tietoa tuon systeemin disabloinnista niin voisi valaista allekirjoittanutta. Autossani on Defan ajonesto olemassa, joten tuon systeemin olen jo pitkään halunnut heivata muutenkin. Käsittääkseni uusia avaimia tuohon ajonestoon ei saa?
Auto siis profiilin S2 avant.
Comment
-
shemeikka
Jep,mulla teki saman pari vuotta sitten.Auto jäi keskelle kaupunkia parkkiruutuun,tilasin asiantuntijan paikalle jolta meni tunnin verran purkaa ajonesto ja saatiin ajettua auto pajalle jossa vaihdatin cobra systeemin joka onkin toiminut hyvin.
Comment
-
Ööö... mulla tulis äkkiä mieleen nappaista keskusyksikkö irti. Vai enkö nyt hokannu jotain, onko tuo kuitenkin erillisenä asennettu systeemi?
Startille, bensapumpulle tai eculle on tehtävä uusi veto (tai liittää vanhat kaapelinpäät taas yhteen), riippuen miten tuo conlog ajoonpääsyn fyysisesti estää.
Comment
-
Tähän ongelmaan ei ole antaa apuja. Mutta kun se uusi ajonesto tulee autoon, niin on kaukoviisasta opiskella etukäteen, miten värkin saa disabloitua. Netissä ei tietty kannata näitä juttuja kertoa.
Siperia on opettanut. Ei ole kiva taistella kauppakeskuksen pihassa paria tuntia noitten kytkentöjen kanssa, varsinkin kun se häly huutaa vähän väliä piuhoja käpisteltäessä.
Comment
-
Devtron
Omassa Audissani on myös todella rasittava ajonesto. Wallstreeter merkkinen, joka toimii niin että kapulaa joutuu käyttämään tupakansytyttimessä aina ennen starttausta.
Kyseinen laitos lienee myös hajoamassa, sillä ajonesto ei mene pois päältä läheskään aina. Ja ärsyttävin piirre tässä on se, että ajoneston tilaa on mahdoton tietää (ei minkäänlaisia merkkivaloja), aina joutuu starttaamalla kokeilemaan että joko se olisi sammunut.
Tekisi mieli purkaa se pois, mutta en ole tohtinut, audia ei pian saa enää ollenkaan käyntiin kun olen mennyt ajoneston johtoja sorkkimaan :)
Comment
-
Meillä oli avantissa joku 6-piirinen laatikko. Avainperässä kolikon kokoinen lähetin ja virtalukon vieressä muovin alla lukupuola. 3 piiriä oli käytössä eli +15 ja startin heräte katkaistu virtalukon takaa ja bensapumpun + relekannattimen takaa. 2 kertaa kummitteli niin purin pois. Pari tuntia meni, alkup. johdot uusilla liitinkoteloilla vastakkain ja estoroippeet roskapönttöön.
Comment
-
Niin, eli autossani on käynnistyksenestolaite, merkki Conlog. Se toimii siten että minulla on avainnipussa sellainen musta pieni palikka jolla aina ennen käynnistystä kuitataan käynnistyksenesto pois päältä. Nyt kuitenkin toinen näistä kapuloista hajosi, ja täten niitä on enää yksi jäljellä.
Onkohan suuri työ purkaa koko keksintö pois, tai saisiko noita kuittauspalikoita jostain lisää?
Comment
Comment