Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sisätilan puhallin kitisee...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Sisätilan puhallin kitisee...

Ilmeisesti sisätilanpuhaltimen moottori pitää ärsyttävää kitinää tuulettimen nopeuden ollessa hitaissa (2-4 tolppaa) asennossa.

Kitinä lähtee kun laittaa tuulettimen puhaltamaan nopeammin tai hitaammin...

Mitä pitää purkaa että pääsee käsiksi kitinän lähteeseen ja onko kukaan kokeillut antaa tekohengitystä rasvaamalla moottorin laakerit yms?

Jotkut on noita rasvaamalla saaneet hiljaisiksi, ainakin vähäksi aikaa. Mutta työ jonka joudut tekemään etä saisit sen kunnolla rasvattua on niin suuri että laittaisin suosiolla uuden moottorin. (ettei sitten ens tammikuussa puhallin sano sopimusta irti)

Joudut repimään koko puhallinkotelon auton moottoritilasta autosta ulos, sisältäkin joudut purkamaan suht paljon palikoita pois.

Comment

Itsellä loppui kitinä kun putsasin ilmastoinnin CRC:n aircond cleanerilla. Tiedä sitten että kuinka kauan kitisemättä tuolla korjauksella. Mulla taisi olla vaan skeidaa tms tuuletimessa joka aiheutti kitinän

Comment

Mulla sama homma. Kerran laitoin rasvaa, ja autto hetkeks mut nyt vinkuu taas. Kysyin käyttöautosta uutta puhallinta ja hinta oli 396€!

Comment

Uudemmissa autoissa puhaltimien laakerien kehitys on ollut kovin negatiivinen. Allroadissa laakeri huusi kolmevuotiaassa, Touaregissa puhallin oli vaihtokypsä neljävuotiaana. Coupessa vaihto oli lähellä 13-vuotiaana mutta tokeni voitelulla.

Comment

Itse uusin moottorin ja tarvikkeena hinta oli jossain 75? tuntumassa. Tiedä häntä kauan pelaa mutta en raaskinut alkuperäisosaa ostaa kun oli niin kallis.
            Moottoriin käsiksi pääseminen oli tosiaan melko työlästä. Suosittelen samalla huoltamaan ainakin sen kotelon kyljestä löytyvän läppämoottorin ja rasvaamaan vivuston kun sinne saakka purkaa (jos siis automaagi-ilmastointi löytyy).

Comment

Working...
            X