Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -96 infran vastaanotin rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 -96 infran vastaanotin rikki

    Eli olen hieman jo kerinnyt perehtymään tuoreeseen hankintaani ja huomasin ettei keskuslukon kauko-ohjaus toiminut. Koodatessani avainta huomasin ettei kuskinpuoleinen vastaanotin toimi. Apukuskin puolelta koodauksessa kuului hälyttimen ääni mutta kuskin puolella hiljaista kuin hautuumaalla. Eli onko kokemusta minkälaajuinen projekti on vaihtaa/korjata tuo vastaanotin?

  • #2
    ebay.de eli saksankielisessä ebayssä joku myi juuri a8 infravastaanottajaa. kun kooodasit avainta niin eihän aurinko paistanut? voimaskas auringonpaiste voi estää kaukolukon toiminnan (koska auringostakin tulee infrapunasäteitä...). Mielikuvani on että ohjain on yhdistetty suoraan peräkontin lukkoyksikköön (kuskin puoli, verhoilun takana). Liittimet hyvin paikoillaan jne? kun voisi vielä testata siten että laittaisi kuskin oven tunnistimen siihen toimivan apukuskin tunnistimen johtojen paikalle että varmistuu että vika ei olekkaan pumppuyksikössä eli elektoniikassa.

    Comment


    • #3
      Purin takaverhouksen ja katselin sitä mahdotonta johto hässäkkää. Kaikki johdot näyttivät olevan paikoillaan ja sitten sormi menikin jo suuhun. Suunnittelin jo purkaa sivupilarin verhousta jos olisi vaikka päässyt käsiksi vastaanottimeen. Mutta näytti olevan niin nätisti kiinni että en raaskinut kajota niihin. Mutta pääseeköhän edes sitä kautta käsiksi vastaanottimeen vai lähteekö ulkopuolelta se musta suoja irti pilarista?

      Comment


        #4
        Unohda koko infra-avain ja asenna vaikka tämä setti, vituttaa jatkossa paljon vähemmän (kokemusta omaava)

        http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=10

        Comment


        • #5
          Joo ir:n tilalle ehdottomasti radiokauko.

          Mutta jos kuitenkin tahdot päästä tutkimaan ir-silmää, niin nämä vinkit perustuu C4-koriin, mutta todennäköisesti pätee pitkälti myös kasiin.

          100/A6 C4 korissa se B-pilarin ulkopelti lähtee irti ulkopuolelta, on muutamalla ruuvilla kiinni. Alapäässä ruuvit on piilotettu muovisella peitelevyllä, joka pitää kammeta pois, ja yläällä on parit ruuvit siten, että ne jää piiloon tiivisteiden "taakse".

          Se itse tunnistin -mokkula on sellainen pitkulainen (n.5cm) palikka, jonka "yläpäädyssä" tuo silmä sojottaa sivulle ja tulee siis siitä pilarin pellistä ulos kurkkimaan. Tunnistin on pellissä kiinni sellasilla peltijousilla tai klipsuilla, ja irtoaa "kääntämällä" pellistä ulospäin, eli tuo koko tunnistin pujotetaan siitä pellistä läpi, ja huom. johdot myös! Johdoissa ei ole paljon ylimääräistä siinä ulkopuolella, ja liitokset on pilarin sisäpuolella. Eli joudut joka tapauksessa purkamaan verhouksia että saat palikan irti autosta.

          Sisäverhous varmaan noudattaa myös samaa kaavaa kuin muissakin, eli ensin kynnyslista pois, sitten pääsee irrottamaan b-pilarin alemman verhouksen ja vasta sitten sen yläosan.

          Miten ajattelit ir-silmän sielunelämää (tai sen puutetta) tutkia?

          Comment


          • #6
            Noh eiköhän se tutkiminen olisi jäänyt lähinnä liitosten tarkastamiseen. Mutta pistin homman jäihin ja jään odottamaan inspiraatiota lähteä hommaamaan tuota radiokaukoa. Löytyisiköhän Lahden seudulta ammattitaitoista "tee se itse" miestä asentamaan tuota radiokaukoa?

            Comment

            Working...
            X