Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin korjausfirmoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin korjausfirmoja?

    Kuka korjailee ilmastointeja PK-seudulla. En haluaisi Audille viedä, tulee kalliiksi. Kävin jo Finnklimassa näyttämässä autoa. Eivät osaa tehdä mitään.

    Kylmä-aineet kunnossa, kompura kunnossa, muttei lähdä käyntiin.
    Tällaista herjaa:

    "Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent"

    Ilmeisesti siis jotain oikosulkua jossain läpässä..


    Täällä pidempi selostus aiheesta:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64342

  • #2
    Tuo vikakoodi kyllä viittaa johonkin läppämoottoriin, eikä siten saisi vaikuttaa kompuran käynnistymiseen.

    Oletan että kaikki asiaankuuluvat sulakkeet ja releet on käyty läpi? Jostain on lähdettävä liikkeelle...

    Niin, ja tuo "intermittent" tarkoittaa että vika on ollut vain tilapäinen...

    Comment


    • #3
      Sulakkeet on tarkastettu sulaketaulusta. Mistähän noita releitä voi tarkastella?
      Vika ilmeni siis kaksi päivää sen jälkeen kun pesin konehuoneen. En tiedä liittyykö asiaan millään tavalla, mutta kannattaahan tuo ottaa huomioon..

      Comment


      • #4
        Mitta-arvoryhmän 1, ensimmäinen kenttä pitäisi olla kompressorin poiskytkennän syy.
        Jos nolla, tarkoittaa että kompuran ohjaus on kunnossa.

        Klima-ohjainlaitteelta tulee kompuran päällekytkentäsignaali jäähdytystuulettimen ohjainlaitteelle (vasemman runkopalkin alla, akun alapuolella), joka taas ohjaa magneettikytkintä.
        Viimeksi muokannut terokoo; 22.6.2008, 00:15. Perustelu: kirj virh

        Comment


        • #5
          Siis ilmastoinnin omasta diagnostiikasta katsottuna?
          Mikäs tuo kenttä 52 on? Se näyttää 0 kun ilmastointi on päällä, mutta
          näyttää 1 3 tai 1 4 kun ilmastointi on pois.

          Comment


          • #6
            Edelleen ilmastointi rikki. Kyselin viidestä korjaamosta, mutta kukaan ei suostunut ottamaan asiaa tutkittavaksi. Ohjailivat VV-Autolle.
            Löytyykö innokkaita selvittämään vikaa? Voin maksaa vaivasta!

            Täällä siis koko tarina: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64342

            Comment


            • #7
              Kysyitkö AC-Carsystemssistä tai Pellen Pajasta...ovat ainakin erikoistuneet ilmastointeihin. Itse vien tiistaina tuonne AC-Carsysteemiin, kun ei oikeen meinaa kylmää tulla. Sanoivat, että heillä on vehkeet millä pystyy esim. testaamaan yksitellen noita ilmanohjausläppiä, että toimiiko vai ei.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viesti
                Vika ilmeni siis kaksi päivää sen jälkeen kun pesin konehuoneen.
                Eli kompuran ja kaikki muutkin ilmastoinnin sähköliittimet konehuoneesta auki ja paineilmalla kuivaksi molemmista päistä.

                Comment


                • #9
                  Kiitos Jari vinkistä; auto kävi AC-Carsystemsissä ja tuli kuntoon.
                  Ilmeisesti ilmastoinnin ohjausyksikkö oli jotenkin jumissa, eikä lähettänyt käskyä kompuralle. Kuulemma hieman hämärän peitossa tuo vika, mutta tuli kuntoon.
                  Keskipuhaltimen lämpötilantunnistin on rikki (näyttää nollaa). Minkä hintainen osa tuo on ja onko vaikea vaihtaa? (Eivät osanneet kertoa tuolla)
                  Lisäksi pelkääjän läppämoottorissa jotain häikkää. 170 euroa kait maksaa tuollainen..

                  Comment


                  • #10
                    Taisi olla Pekka sinun autosi siellä kun hain omani pois 30min sitten.

                    Luuli ensin, että tulin sinun A3:sta hakemaan ja oli huonoja uutisia, jostain mystisestä viasta selitti 5min...olin tietysti puulla päähän lyöty . Sitten muisti, että hainkin toista Audia. Helpotti kummasti kun sanoi, että ulkona oleva on kunnossa. Tuntui laskukin pienemmältä, kun pelotteli ensin. Sinun epäonnen kustannuksella oma olo helpotti, kun ma olikin kunnossa!;)

                    Tosiaan, täytyy kehua AC-Carsystemssiä. Palvelu, kustannusarvio ja kaikki muukin pelitti hyvin. Oman ilmastoinnin syylliseksi löytyi vuotava ilmastoinnin lauhdutinkenno...saanut osuman jostain nastasta, kivestä tms. Loppujen lopuksi "halvalla" selvisi, kun löytyi kenno tarvikkeena ja oli ~150? marmorihintaa halvempi. Lisäksi osalle 2v. takuukin eli ei ihan huonoa laittanut.

                    Loppukustannus alle 480?, sisältäen kennon ja tarvikkeet (280?), ilmastoinnin täytön, aineet yms., sekä 2h työtä (vian etsintää ja kennon vaihto). Mielestäni ei hirveän paha, kun olisi voinut vielä kalliimpikin olla.

                    Nyt kelpaa elokuussa jäädä lomille kun ilmastointi puhaltaa kylmää!

                    Comment


                    • #11
                      Jep. Tulit vastaan siinä risteyksessä (istuin emännän punaisessa corollassa).
                      Eli toden totta jokin mystinen vika on tuossa ilmastoinnissa. Toimi kuulemma puoli tuntia ja sen jälkeen aivan mykkä. Eikä löydy mitään vikakoodeja!!!
                      Purkavat huomenna tuon ilmastoinnin ohjausyksikön, jospa sieltä löytyisi syyllinen.
                      Ei kuulemma paljon muita vaihtoehtoja ole. Kaikki on katsottu läpi.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, siinä risteyksessä tuli auto tosiaan vastaan...piti keskittyä varomaan vain, ettei kosauttanut vanteita kääntyessä niihin monttuihin tien sivussa!;)

                        Toivottavasti saavat vian selville...kuulosti selostuksista sähköiseltä vialta.

                        Comment


                        • #13
                          Ei toimi ilmastointi vieläkään. Mysteeri.
                          Kompuralle tulee jatkuvana 9.6V. Pitäisi olla 0V kun pois päältä ja 14V kun päällä..
                          Ei siis muutu millään.

                          Comment


                          • #14
                            Tuollasessa tapauksessa saattas olla syytä epäillä jäähdytystuulettimen ohjainlaitetta. Ne on joskus täynnä vettä.

                            Comment


                            • #15
                              Octaviassa moinen tuulettimenohjainlaite oli jonkun asentajan jäljiltä huonosti ja johdot olivat ottaneet jossain vaiheessa kiinni jäähdyttimen tuulettimeen. Sillätavalla sopivasti vain että pari kuoriutunut ja sitten alkanut hapettumaan. Löytyy varmaan a3:sta samasta paikasta eli kuskinpuolen koriaisan alta/sivusta syylärin takaa. Menee suht vahvojakin johtoja siihen, tupakkiaskin kokoinen about. Itse ohjain oli siis minulla ok, mutta johdot sen välittömässä läheisyydessä eivät.

                              Comment


                              • #16
                                Tässä vielä seloste, mitä autolle tehtiin:


                                - johdotukset kompuralta, painekatkaisijasta sekä ohjainboksista.

                                - ohjainboksin piirilevy sekä lattakaapelin kunto

                                - testerillä katsottu ohjainboksin vastaanottamia ja lähettämiä signaaleja

                                - tehty ilmastoinnin perushuolto jonka avulla saatiin kylmäainemäärät oikeiksi



                                Järjestelmätesterin poiskytkemisen jälkeen ilmastointi toimi noin puoli tuntia. Parin tunnin seisomisen jälkeen oli taas sama vika päällä, kompuralle tulee vain n 9V jännite. Testerin avulla ei onnistunut lauhdutinpuhallinmoottorin eikä kompuran käynnistäminen ilmastoinnin ohjainyksikön kautta. Puhaltimet saatiin käynnistettyä moottoriohjainyksikön kautta normaalisti.

                                Comment

                                Working...
                                X