auto on audi s6 ja vahvistimen asennuksen jälkeen alkoi vinkumaan,virta ja maa on suoraan akusta,missä vika mikä avuksi
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
asensin vahvistimen,vinkuu?
Collapse
X
-
joo ei kannata tosiaan maata ottaa suoraan akusta. eihän ylimääräiset virtajohdot vaan oo penkin alla kiepillä? aiheuttaa nuo lenkit virtajohdossa jonkinlaisen magneettikentän ja alkaa vinkumaan. Rca:han ei sitten saa olla virtajohdon vieressä.
Comment
-
Comment
-
Autosound lehdessä 0/04 oli aukeaman juttu vinkumisen poistosta ja sen syyn etsinnästä. Jos ei jaksa etsiä, niin voi koittaa linjamuuntajaa. Linjamuuntajien testi oli Autosound lehdessä 6-7/03. Testivoittaja Lundahl 270€ ja huonoimmat Caliber LT1S ja LT2 19 ja 17€.
Comment
-
Joskus laturin vinkunaa voi olla paha poistaa, riippuu vahvistimen tasosta. Merkkivahvarin kanssa ei pitäisi olla ongelmia, jos maa on kunnossa. Jos taas kyseessä on "Caution"- merkkinen laite, sisäinen häiriön poisto on usein rittämätön.
Virta suoraan akulta tai releyttää, jos ei auta, virtajohtoon voi laittaa kondensaattorin, arvoja en tosin enää muista, siitä on 20 vuotta aikaa, kun asentelin niitä ammatikseni.
Comment
-
kaveri teki tuolle vinkumiselle semmosen hässäkän että veti useammasta kohdasta ronttia maan,mistä nyt sitten maan saikaan aikaan rontissa jakoblokin kautta vahvarille.eli yhdisti muutaman piuhan tuon blokin kautta ja siitä sitten vahvarille.vinkuna loppui.
taitaa liittyä jotenkin tohon jarkon em mainitsemaan asiaan.
T.sama vika taas rahikaisella
Comment
-
Häiriön poistajia myydään varaosaliikkeissä juuri kyseiseen tarkoitukseen.
Kierrosten mukaan vikuminen > tulee laturista. Jos muuten ei häviä niin plussa akusta ja siihen väliin häir.poist. Kunnon maadoitus (ei akusta) eikä ylim keippejä tms johtoihin.
Jos noilla ei lähde niin laitteet vaihtoon ,-)) Itsellä ei mitään ongelmaa vast.laitteissa > Alpine.
Comment
-
Tosi kettumainen ilmiö, jota harvoin saa paikoillaan olevista laitteista pois muuten kuin laitteet vaihtamalla 8) Olen todennut, että samanmerkkiset laitteet toimivat keskenään parhaiten.
Kannattaa kokeilla toisella RCA -johdolla, jossa on kunnolliset liittimet ja kokeilla sitä ihan erillään muista johdoista. Jotkut ovat kokeilleen rca:n maattamista vain toisesta päästä.
Vahvarin virtajohdon häiriösuojaus vähentää vinkumista. Itse olen joskus kääminyt 25cm pitkän ferriittisauvan päälle metrikaupalla paksua käämilankaa. Siitä tulee vain kohtalaisen jytäkkä ja aiheuttaa jännitehävioitä. Sitten vielä tämän kuristimen jälkeen mahd. suuri elektrolyyttikonkka (1F), niin luulisi vähenevän.
Comment
-
Minä sain yhdestä autosta vinkumisen pois kun käytin RCA-kaapelina mikkipiuhaa. Siinä on yhteinen maa ja kaksi "kuumaa" karvaa. Huomasin tuollaisen auttavan kun otin tavallisesta kaapelista toisen RCA:n irti ja vinkuminen hävisi. Maan potentilaali eroista nuo tulee.
Itse en kyllä laittaisi mitään kelaa vahvistimen virtajohtoon, kyllä sen häiriön muilla konsteilla saa kuriin. Tuosta kun tulee jännitehäviötä sen verran...
Comment
-
Se olikin sitten aika jykevä kuristin. Sellaisen joutuu tekemään, kun kaikki muut keinot on käytetty. 80 -luvun alussa, kun autovahvaritkin piti rakentaa itse hakkurivirtalähteineen -kun kaupasta ei saanut tarpeeksi suuritehoisia- kuristin oli välttämättömyys.
Nykyään on helppoa: hakee vain kaupasta isotehoisen jenkkakoneen, iskee ISO -liittimen kiinni ja antaa soittaa.
Comment
-
Tuli mieleen kun lueskelin noita. ..
Eihän sulla ole vahvistin ruuvattu kiinni metalliin? Siis siten että vahvistimen runko olisi myös maadoitettu noiden kiinnitys ruuvien kautta? Jos maadoitus piuha menee akulle ja vahvistimen runko on myös (eripotentiaalissa) maassa kiinni, niin syntyy "vinkumista"
Yritä saada vahvistin irti auton rungosta jollain keinolla. (eristä ruuvit vahvarista, niin etteivät koske vahvistimen metalli runkoon)
Comment
-
Entinen autoni oli vr kutonen passatti, ja siinä oli sama ongelma, ainut vaan et maa oli pellissä...
Vaihoin sen akun navalle ja loppu...
Noh, samaiset vehkeet laitoin audiini, älytön vinkuminen, sama missä maa on kiinni??? Rca:kin samat kuin ennen...
Henkimaailman juttuja...
En tiijä johtusko osax siitä, ku itellä on Äs kakkosessa akku peräkontissa, joten laturilta tuleva piuha menee koko auton halki?!?
Comment
Comment