Elikkä tuli tollaane s4 ostettua tässä ja meninpähä korjailemaan juottelemalla sen mittaristoa kun nopeusmittari tökki pahasti. No sainpahan sen nopeusmittarin korjattua, mutta kiekkamittari ja ajotietokoneen näytöt simahtivat. Kannattaako tuota vielä yrittää korjata, vai metsästääkkö uutta mittaristoa? Ja käykö 100/200/a6/s6 mittaristot tuohon suorilla vai joutuuko tekemään mitä? (Mitä sanoo ajotietokone, kun eikös tuossa 100 mittarissa ole hetkellinen kulutus ahtojen tilalla?)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi urS4 mittaristo ongelmaa
Collapse
X
-
Muista että satasen mittaristontaustat on mustat eikä vaaleet. Ja S6:n mittaristoa ei tainnut ihan täysin toimimaan S4:ssa.
Puhdista myös kaikki johtoliittimet ja niiden vastakappaleet.
-
Juu, mustat pohjat olen kyllä pistänyt merkille ja ajattelin siirtää taustat tuosta nykyisestä jo sen S4 logon takia:). Tai sitten tilata niitä "tuuningtaustoja" sinisillä valoilla.
Olen puhistanut kaikki liittimet elektroniikkasprayllä, mutta kun ilmeisesti käden tärinä kolvaamisessa on aiheuttanut johonkin oikosulun tai jopa jonkun piirin/komponentin palamisen, kun ne näytöt ei toimi vaan vilkkuu välillä iha miten sattuu.
Miten noitten satasten mittareista käy noi ajotietokoneen näytöt tuohon. Eikös niissä ole ainakin hetkellinen kulutus tuon ahtopaineitten tilalla? Ja sitten voiko sen latausmittarin vaihtaa "heittämällä" kiinni tuon öljynpaineen?
Eli olen siis melko aloittelija audini kanssa, mutta kun tauti tuli ostettua...:)Viimeksi muokannut Arskawa; 15.6.2008, 11:28. Perustelu: Ajatus kulkee nopeemmin kuin kirjoitus.....
Comment
-
Noniin, pistetäänpä pientä infoa tänne. Eli tilasin S4 4.2 manuaali version mittariston, jossa siis erona tähän 2.2 turbo tomaatti version mittariin: "liikaa" merkkivaloja, ei vaihdekaaviota ja ajotietokoneessa hetkellinen kulutus ahtopaineitten tilalla. Heitin vanhasta mittarista tuon vaihekaavionäytön ja tyhjän paikan liikojen valojen sijalle.
Lyhyen testauksen jälkeen kaikki toimii, jopa tuo hetkellinen kulutus ajotietokoneessa. Eli toimisikko tuo 100/200 mallin mittaristokin melkein heittämällä(akun latausmittari?)
Pientä edittiä: Kulutusmittari näyttää reilusti yli oikean kulutuksen (reilusti=yli tuplaten). Pitänee kattoa jos sen -15% säätäis takaa tuota, mutta kun ei sekään auta nuin paljoa.
Comment
-
Mikäköhän on ongelmana kun nopeusmittarin viisari tarttuilee satunnaisesti esim. 60, 80 ja 120 kohdalle? Tarpeeksi kun nopeus muuttuu viisari irtoaa ja näyttää taas oikein. Viisarin saa myös irtoamaan kolauttamalla kojelautaa mittariston päältä. Kaikki muut toiminnot ja mittarit tuntuu toimivan ok.
Comment
-
Ei kai Ursssissa ole samaa ongelmaa, kuin oli saman ikäluokan satkuissa, eli nopeusmittarin pintakalvo irtoaa pohjasta ja jumittaa käpristyessään viisaria milloin minnekkin. Jos on pintakalvo käpristynyt sopivasti sieltä viisarin akselin juuresta, niin sitä ei huomaa, kuin mittarin irroittamalla. No samallahan voi sitte käydä tinatut juotokset läpi...
Comment
-
Kyllä näin valitettavasti on. Aina tuosta tulee noottia kaikilta tutuilta joilla sattuu olemaan BMW :D
Comment
-
-
-
Orkkishalogeenit on käytössä. Takana kaikki polttimot ehjät ja toimii, jopa rekisterikilven valot. Edessä toimii parkit ja päävalot, toisin pitkiä en oo huomannu kokeilla. Etukulmavilkuista on kyllä vedetty haarotukset loksuvilkuille aika tökerösti... vilkut kyllä naputtaa normitahtiin ei nopeutetusti, et kai niisäkin on kaikki polttimot ok..?
Niin vielä semmonen kysymys tosta urssin mittaristosta, et miten kelloa säädetään? :D Oli tos keskuslukkojumpan aikana akku irti hetken niin jätätti toi kello...Viimeksi muokannut Thuppu; 3.7.2010, 09:31.
Comment
-
Sitten sieltä vois löytyä ylimääräiset releet valoille, jolla saatu paremmat jännitteet lampuille ja autocheck tykkää tästä kyttyrää. :)
Tästä ohjeita jolla saat sen hiljaseksi jos et enään jaksa piipitystä kuunnella:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=autocheck
Comment
-
Kiitti vinkeistä. Tolla linkin takana oli viitattu myös mittariston "huoltoon", et oli poistanut noi valoherjat. Törmäsin tuohon samaan juttuun jossain muuallakin, mutta mitä toi mittariston huolto pitää sisällään? Olen ymmärtänyt et tinauksia parannellaan ja uusitaan mutten ole löytänyt mitään kuvallisia ohjeita toimenpiteeseen..?
Comment
-
No, mitä itse olen tehnyt on juuri kylmäjuotosten korjaukset ja liittimien putsaukset jollain sopivalla aineella.
Samalla ne menee melkein kaikki juotokset uusiksi kun kerran rojut pöydällä avoinna. Ite oon ainakin neljästi tota juotellut ja vieläkin etenkin talvella tulee jotain häikkää. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TolkkjuEi kai Ursssissa ole samaa ongelmaa, kuin oli saman ikäluokan satkuissa, eli nopeusmittarin pintakalvo irtoaa pohjasta ja jumittaa käpristyessään viisaria milloin minnekkin. Jos on pintakalvo käpristynyt sopivasti sieltä viisarin akselin juuresta, niin sitä ei huomaa, kuin mittarin irroittamalla. No samallahan voi sitte käydä tinatut juotokset läpi...
Comment
-
Rupesin säätämään kelloa profiilin autosta siitä vasemman puoleisesta vivusta vetämällä ->ruksahti -> pimeni ajotietokoneen näyttö. Muutaman kerran käynnistäessä on bensavalosyttyny palamaan ja vinkuu pysyvästi, samalla myös ajotietokone näkyyy heikosti ja vähän ajan päästä ne pimeni. Nyt ei siis edes syty.
mitä teen? :)
Comment
-
Joo, pitää joku päivä aukasta. Nyt ei siis kelloakaan voi säätää, bremsch licht toimii ja polkasun jälkeen antaa OK:n.
E: Nyt räpelsin sitä vipua ja resettiä niin kello rupes käymään ja näyttö syttyi ja näyttää kulutukseksi mitä sattuu ja näyttää että tankilla ajas 50km. Tosin se pieni näyttö siinä yläpuolella on nyt pimee :). Ensiviikon viikonloppuna tinaillaan, mutta jos jollakin on ollu vastaavaa niin kerro ihmeessä miten korjailit.Viimeksi muokannut juhagee; 16.10.2011, 17:13.
Comment
-
aina kun käynnistää auton (melkein aina) ilmastointi menee päälle ja auto asentoon 22'c lämpötilalla, pitää vissiin kajota virtalukonpohjaan ja sulakkeisiin.. Eikös nämä aiheuta kyseisiä öireitä?
Muokkausta:
Vika oli palanut sulake nro 8. Eli ajotietokoneen ja ilmastoinnin sulake :)Viimeksi muokannut juhagee; 20.10.2011, 18:34.
Comment
Comment