Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi urS4 mittaristo ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi urS4 mittaristo ongelmaa

    Elikkä tuli tollaane s4 ostettua tässä ja meninpähä korjailemaan juottelemalla sen mittaristoa kun nopeusmittari tökki pahasti. No sainpahan sen nopeusmittarin korjattua, mutta kiekkamittari ja ajotietokoneen näytöt simahtivat. Kannattaako tuota vielä yrittää korjata, vai metsästääkkö uutta mittaristoa? Ja käykö 100/200/a6/s6 mittaristot tuohon suorilla vai joutuuko tekemään mitä? (Mitä sanoo ajotietokone, kun eikös tuossa 100 mittarissa ole hetkellinen kulutus ahtojen tilalla?)

    #2
    Muista että satasen mittaristontaustat on mustat eikä vaaleet. Ja S6:n mittaristoa ei tainnut ihan täysin toimimaan S4:ssa.

    Puhdista myös kaikki johtoliittimet ja niiden vastakappaleet.

    Comment


    • #3
      Juu, mustat pohjat olen kyllä pistänyt merkille ja ajattelin siirtää taustat tuosta nykyisestä jo sen S4 logon takia:). Tai sitten tilata niitä "tuuningtaustoja" sinisillä valoilla.

      Olen puhistanut kaikki liittimet elektroniikkasprayllä, mutta kun ilmeisesti käden tärinä kolvaamisessa on aiheuttanut johonkin oikosulun tai jopa jonkun piirin/komponentin palamisen, kun ne näytöt ei toimi vaan vilkkuu välillä iha miten sattuu.

      Miten noitten satasten mittareista käy noi ajotietokoneen näytöt tuohon. Eikös niissä ole ainakin hetkellinen kulutus tuon ahtopaineitten tilalla? Ja sitten voiko sen latausmittarin vaihtaa "heittämällä" kiinni tuon öljynpaineen?

      Eli olen siis melko aloittelija audini kanssa, mutta kun tauti tuli ostettua...:)
      Viimeksi muokannut Arskawa; 15.6.2008, 11:28. Perustelu: Ajatus kulkee nopeemmin kuin kirjoitus.....

      Comment


      • #4
        Ja mitenkä tuolla rikkinäisellä mittarilla muuten uskaltaa ajaa, haittaako tuo ajotietokoneen näyttöjen toimimattomuus? (kiekkamittari nyt voi olla nollissa, automaatti kun on, ainakin minun mielestä)

        Comment


        • #5
          Noniin, pistetäänpä pientä infoa tänne. Eli tilasin S4 4.2 manuaali version mittariston, jossa siis erona tähän 2.2 turbo tomaatti version mittariin: "liikaa" merkkivaloja, ei vaihdekaaviota ja ajotietokoneessa hetkellinen kulutus ahtopaineitten tilalla. Heitin vanhasta mittarista tuon vaihekaavionäytön ja tyhjän paikan liikojen valojen sijalle.

          Lyhyen testauksen jälkeen kaikki toimii, jopa tuo hetkellinen kulutus ajotietokoneessa. Eli toimisikko tuo 100/200 mallin mittaristokin melkein heittämällä(akun latausmittari?)

          Pientä edittiä: Kulutusmittari näyttää reilusti yli oikean kulutuksen (reilusti=yli tuplaten). Pitänee kattoa jos sen -15% säätäis takaa tuota, mutta kun ei sekään auta nuin paljoa.
          Viimeksi muokannut Arskawa; 24.6.2008, 15:06. Perustelu: lisäinfoa

          Comment


            #6
            Mikäköhän on ongelmana kun nopeusmittarin viisari tarttuilee satunnaisesti esim. 60, 80 ja 120 kohdalle? Tarpeeksi kun nopeus muuttuu viisari irtoaa ja näyttää taas oikein. Viisarin saa myös irtoamaan kolauttamalla kojelautaa mittariston päältä. Kaikki muut toiminnot ja mittarit tuntuu toimivan ok.

            Comment


              #7
              Ilmeisesti pitää ottaa mittaristo käteen ja tinata kaikki mahdolliset paikat uusiksi? Samalla vois korjaantua toi "brems licht" probleema..?

              Comment


                #8
                Ei kai Ursssissa ole samaa ongelmaa, kuin oli saman ikäluokan satkuissa, eli nopeusmittarin pintakalvo irtoaa pohjasta ja jumittaa käpristyessään viisaria milloin minnekkin. Jos on pintakalvo käpristynyt sopivasti sieltä viisarin akselin juuresta, niin sitä ei huomaa, kuin mittarin irroittamalla. No samallahan voi sitte käydä tinatut juotokset läpi...

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu
                  "brems licht" probleema
                  Jos tarkoitat sitä, että bremslicht palaa aina käynnistettäessä, niin sen kuuluukin niin tehdä. Sammuu kun jarrua painetaan. Jos jarruvalot on kunnossa.

                  Comment


                    #10
                    Onko noin? Ompas vähä köppäinen systeemi jos ei osaa tunnistaa polttimoita ilman jarrunpainamista... Tosin mulla herjaa palaneesta polttimostakin vaikken sellaista ole mistään löytänyt. Pitäis vielä oikosulkea jarrupalajohdotkin niin loppuis sekin herja.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä näin valitettavasti on. Aina tuosta tulee noottia kaikilta tutuilta joilla sattuu olemaan BMW :D

                      Comment


                        #12
                        Hehe, ok, pitää kait sitten elää ton kanssa... Mikähän toi polttimoherja sitten on, eli polttimon kuva jossa ruksi päällä, ja syttyy piipin kera kun laittaa valot päälle?

                        Comment


                          #13
                          Etuvaloista joku rikki.

                          Edit: Taisi olla myös takaparkit samassa?

                          Comment


                            #14
                            Onko orkkis valot? Ettei vaan ole lipsahtanut jälkiasennus ksenonit nokalle. :)

                            Comment


                              #15
                              Orkkishalogeenit on käytössä. Takana kaikki polttimot ehjät ja toimii, jopa rekisterikilven valot. Edessä toimii parkit ja päävalot, toisin pitkiä en oo huomannu kokeilla. Etukulmavilkuista on kyllä vedetty haarotukset loksuvilkuille aika tökerösti... vilkut kyllä naputtaa normitahtiin ei nopeutetusti, et kai niisäkin on kaikki polttimot ok..?


                              Niin vielä semmonen kysymys tosta urssin mittaristosta, et miten kelloa säädetään? :D Oli tos keskuslukkojumpan aikana akku irti hetken niin jätätti toi kello...
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 3.7.2010, 09:31.

                              Comment


                              • #16
                                En nyt ulkoa taas tarkkaan muista mutta siinä mittaristossa on niitä "tappeja" ja yhtä niistä ulospäin vetämällä kello lähtee pyörimään.

                                Comment


                                  #17
                                  Sitten sieltä vois löytyä ylimääräiset releet valoille, jolla saatu paremmat jännitteet lampuille ja autocheck tykkää tästä kyttyrää. :)

                                  Tästä ohjeita jolla saat sen hiljaseksi jos et enään jaksa piipitystä kuunnella:

                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=autocheck

                                  Comment


                                    #18
                                    Kiitti vinkeistä. Tolla linkin takana oli viitattu myös mittariston "huoltoon", et oli poistanut noi valoherjat. Törmäsin tuohon samaan juttuun jossain muuallakin, mutta mitä toi mittariston huolto pitää sisällään? Olen ymmärtänyt et tinauksia parannellaan ja uusitaan mutten ole löytänyt mitään kuvallisia ohjeita toimenpiteeseen..?

                                    Comment


                                      #19
                                      No, mitä itse olen tehnyt on juuri kylmäjuotosten korjaukset ja liittimien putsaukset jollain sopivalla aineella.

                                      Samalla ne menee melkein kaikki juotokset uusiksi kun kerran rojut pöydällä avoinna. Ite oon ainakin neljästi tota juotellut ja vieläkin etenkin talvella tulee jotain häikkää. :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju
                                        Ei kai Ursssissa ole samaa ongelmaa, kuin oli saman ikäluokan satkuissa, eli nopeusmittarin pintakalvo irtoaa pohjasta ja jumittaa käpristyessään viisaria milloin minnekkin. Jos on pintakalvo käpristynyt sopivasti sieltä viisarin akselin juuresta, niin sitä ei huomaa, kuin mittarin irroittamalla. No samallahan voi sitte käydä tinatut juotokset läpi...
                                        Kyllähän mittaripohja oli kuin olikin kupruillut sieltä viisarin alta juuresta. Mattoveittellä rapsuttelin pois irtotavaran ja ainakin nyt aamuisella töihintulomatkalla mittari toimi ok. Oli eilen koko mittaristo atomeina ja tinailin valtaosan kaikista tinauksista uusiksi. Jarrupalaherja oli nyt sit kadoksissa aamulla, toivottavasti pysyykin. Sensijaan polttimoherja valittaa edelleen. Pitää varmaan modata sitä valoreleboksia... Oli muuten järkevä modi lyödä teippi sen piipin päälle, huomattavasti miellyttävempi nyt vaimennettuna.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Rupesin säätämään kelloa profiilin autosta siitä vasemman puoleisesta vivusta vetämällä ->ruksahti -> pimeni ajotietokoneen näyttö. Muutaman kerran käynnistäessä on bensavalosyttyny palamaan ja vinkuu pysyvästi, samalla myös ajotietokone näkyyy heikosti ja vähän ajan päästä ne pimeni. Nyt ei siis edes syty.

                                          mitä teen? :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Avaa mittaristo ja katso mikä ruksahti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo, pitää joku päivä aukasta. Nyt ei siis kelloakaan voi säätää, bremsch licht toimii ja polkasun jälkeen antaa OK:n.

                                              E: Nyt räpelsin sitä vipua ja resettiä niin kello rupes käymään ja näyttö syttyi ja näyttää kulutukseksi mitä sattuu ja näyttää että tankilla ajas 50km. Tosin se pieni näyttö siinä yläpuolella on nyt pimee :). Ensiviikon viikonloppuna tinaillaan, mutta jos jollakin on ollu vastaavaa niin kerro ihmeessä miten korjailit.
                                              Viimeksi muokannut juhagee; 16.10.2011, 17:13.

                                              Comment


                                              • #24
                                                aina kun käynnistää auton (melkein aina) ilmastointi menee päälle ja auto asentoon 22'c lämpötilalla, pitää vissiin kajota virtalukonpohjaan ja sulakkeisiin.. Eikös nämä aiheuta kyseisiä öireitä?

                                                Muokkausta:

                                                Vika oli palanut sulake nro 8. Eli ajotietokoneen ja ilmastoinnin sulake :)
                                                Viimeksi muokannut juhagee; 20.10.2011, 18:34.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X