Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmäkäynnistysongelmia 100 typ44 RT -90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kylmäkäynnistysongelmia 100 typ44 RT -90

    Teenpä tästä uuden threadin. Haulla en löytänyt suoraa vastausta ongelmaan.
    Eli kylmänä käynnistyy vaan ei pysy käynnissä ilman kaasulla auttamista. 20 s. riittää niin käy jo välttävästi. Puolilämpimänä (~3km ajon jälkeen) saattaa olla ettei lähde ollenkaan käyntiin tai sitten vasta pitkän tai useamman sahauksen jälkeen. Sen jälkeen käy kun enkeli. Hall-anturiongelma poissuljettu, virranjakaja vaihdettu.
    KK-suutin ei saa impulssia ollenkaan, vaihdoin aikalämpökytkin toiseen käytettyyn (varmasti ehjään) eikä siltikään toimi.
    Jotenkin viittaa johonkin toiseen anturiongelmaan, mitähän kautta toi lämpöaikakytkin kierrättää signaalin siihen kk-suuttimeen? Ehdotuksia?
    Viimeksi muokannut Miku; 10.6.2008, 13:53.

    #2
    Veikkaan monitoimi-monivika-lämpöanturia. Se moninapainen anturi ylävesiletkussa sisältää anturit sekä polttoaineensyötölle että lämpömittarille.

    Tulipa vielä mieleen, että itsellä on johdotkin joskus hapettuneet siitä poikki.

    Comment


    • #3
      Niin minäkin ajattelin (kahteen audiin jo korjattu) mutta ainakin piuhat ovat ok tässä autossa. Täytyisi vielä kokeilla vaihtaa toi anturi toisesta audista jos auttais.
      Oli muuten aikalämpökytkin rikki kuitenkin! Nyt pelittää kk-suutin mutta ei vaikuttanut tyhjäkäyntiongelmaan eikä puolilämpimänä käynnistämiseen.
      Sensijaan huomasin että imusarjan kohdalla jossain on vuoto kun spruittasin starttikaasua, täytyy käydä verstaalla tänään ihmettelemässä sitä jos sais paikallistettua ja korjattua.
      Todennäköisesti myös seos aivan päin prinkkalaa koska ilmanputsari oli niin tukossa etten ole likaisempaa varmaan koskaan nähnytkään...

      Comment


      • #4
        Syy käynnistysongelmaan löytyi (todennäköisesti)!
        Mitattiin pakokaasut ennen kattia ja kierroksilla oli melkein täydelliset arvot mutta tyhjäkäynnillä kävi imusarjan vuodon takia erittäin laihalla. Sekä imu- että pakosarjan tiivisteet vuotaa!
        Täytyy vaihtaa kaikki kunhan ehtii, olis paljon muutakin mitä samalla tarttis laittaa.

        (nyt kun on anturi- & hall ym. sähköongelmat poissuljettu niin taitaa kuulua enemmänkin tohon moottori & voimansiirtoryhmään...)
        Viimeksi muokannut Miku; 12.6.2008, 10:47.

        Comment

        Working...
        X