Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 äänimerkkiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 äänimerkkiongelma

    Mikäköhän voisi olla vialla kun, äänimerkki toimii aina välillä. Ruiskutin Crc:tä kaksois äänimerkkien sähköliitoksiin, mutta ei sekään auttanut. Sulakekin on ehjä. Onkohan tööttö entinen?

    #2
    Malliominaisuus, torvet hajoavat. Hae tarvikeliikkeestä 2-napaiset tilalle ja taas toimii.

    Comment


    • #3
      Autossa on kaksi torvea. Pitääkö molemmat ostaa vai riittääkö yksi tööttö?

      Comment


        #4
        Yksi riittää katsastuksessa, kaksi tarvitaan mielenilmaisun vahvistamiseen

        Comment


          #5
          Itselle ainakin tuli molemmat töötit kun ostin tarvike töötit ja makso vain 15e.

          Comment


            #6
            Löytyskö keneltäkään sähkökaaviota A4 1.8T B5 (AEB) torvi järjestelmälle?

            tuossa vaihoin tarvike töötin, mutta toi satunnainen töötin toiminta ei hävinnyt. Eli välillä toimii ja välillä ei.

            Eli ku ny oon testaillu muun merkkisten autojen torvia, niin kuuluuko audissa toimia toi ilman et autos o virrat päällä niin kuin esim nissanissa etc? Itsellä ei toimi ilman että avain olis virrat päällä asennossa.

            Sen verran tuota olen saanu selviteltyä et jos virta lukkoa käyttää tarpeeksi monta kertaa Virrat OFF ja ON asennossa niin välillä toimii ja välil ei, riippuen missä 'asennossa avain on virrat päällä asennossa' ( Virtalukon pohja tiensä päässä?). Onko tolle torvelle joku relekkin tuola koelaudan alla?

            Comment


              #7
              Germaanissa täytyy olla virrat kytkettynä että voi naapurin herättää. Rele taisi olla vasta hochleistung versiossa eli suurtehotorvella, ainakin vanhoissa siis.
              Ei se virtalukon pohjakaan ihan ikuinen ole, joskin murheita indikoituu nopeasti muualta kuin torven toiminnasta kun ongelma muuttuu aktuelliksi.

              Comment


              • #8
                Miten tohon torveen pääsee käsiksi, kun itellä ei tuo äänimerkki toimi? Sulake oli kunnossa. Mistä vois helpoiten lähtee vikaa ettimään?

                Comment


                • #9
                  Yleismittari kiinni torven liittimiin, virrat päälle ja töötti pohjaan.
                  Siitä on hyvä lähteä.

                  Comment


                  • #10
                    Mistä nuo liittimet löytyy?

                    Comment


                    • #11
                      Sitä mä en tiedä mutta eiköhän se äänitorvi jostain auton nokalta löydy. Liitin irti torveta ja kokeilemaan tuleeko jännitettä.

                      Comment


                        #12
                        Hiukan mallista riippuen, pari torvea löytyy keulasta joko molemmin puolin eli suunnilleen lyhtyjen alapuolella tai sitten syylarin kehikon etupuolella varsin keskellä.
                        90-lukuisissa kuuluu olla rikki, ellei vaihdettu. 2k lukuisissakin ovat usein rikki. Joku kertoi että -05 mallista alkaen on uusi alihankkija, eli voivat kestää yli 3v!

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Maksaakos nuo torvet paljon? Jos siellä on 2 torvea, niin katastukseen ei kai tarvitse kuin sen yhden?

                          Comment


                          • #14
                            Ei tartte kun yhden.
                            Vaimon mersuun tein niin, että hain motonetista torven, alkuperäinen liitin mettään ja abikot tilalle.

                            Comment


                            • #15
                              Miten B6 töötin saa helpoiten vaihdettu? Apukuskin sumuvalon takaa kun ronkkii, sen tuntee. Eli pitääkö puskuri ottaa pois, vai yläkautta pois ottamalla umpio veks?

                              Kuittien mukaan 2v sitten uusittu töötti ja taas paskana.

                              Comment


                              • #16
                                Itse itselleni vastaten...

                                Riittää kun umpion ottaa irti, sitten paljastuu töötti. Helpommin apukuskin puolelta. Tuli uusittua vain tuo apukuskin puoli ja hyvin tuo möykkää yhdelläkin.

                                Pitäisi jonnekin sotaoikeuteen haastaa se vag-inssi joka on keksinyt tuon umpion johtosarjan liittimen... Eikö stana sitä olisi yksinkertaisemmin voinut tehdä?

                                Comment


                                • #17
                                  A4 b5

                                  Mulla sama aa nelkun kans. Torvi toimi sillotällöin hyvin kimeellä ja pienellä äänellä.

                                  Ostin motinetist sen kalliimman mallin torven, jonka heitin siihe alemman torven paikkaan (molemmat sijaitsee oikean umpion alapuolell) ni alko skulaamaan upealla puhtaalla nuotilla.

                                  No se toimi hetken ja oli taas toimimatta ku halusin koukuttaa jotai pellee liikentees. Ni ei perkele soinu! Monesti painoin, mut ei heränny. Muutama päivä sen jälkee kokeilin taas ni vinku oikeen nätisti. Ja nyt ei taaskaan toimi...

                                  Eli nyt on jossai iha muussa vika. En usko et mikää kosteusvika kun sillo oli kuivaa ku ei toiminu. Onkoha vika ratissa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tyyppivika, ratin spiraali (clock spring) joko poikki tai torven "kytkimet" hapettunut. Ensiapuna voi koittaa sumutella sähköliitoksien hapettumien poistoon tarkoitettua öljyä spiraalille kun ottaa ratin ylämuovin auki (sekä noille "kytkimille"). Omissa on tuo yleensä auttanut, ilman sen kummempia purkamisia.

                                    Esim: [COLOR=#0066cc]http://www.biltema.fi/fi/autonhoito/muut/hapettumien-puhdistusaine-2000019076/[/COLOR]

                                    Jos spiraali poikki, se toimii yleensä jossain vaiheessa kun pitää torven pohjassa ja veivaa rattia laidasta laitaan.

                                    Kytkimiin ei oikein pääse käsiksi muutoin kun airbagin irroittamalla (kaksi torx ruuvia takana?). Ei helpoin homma, mutta ei niin pahakaan (Kunhan EI kääntele spiraalia jos sen ottaa irti, ja huom! renkaat ja ratti suorassa).

                                    https://www.youtube.com/watch?v=UffEDIJMBIU

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vanha viestiketju mutta katsotaan onko siinä voimaa vielä :)

                                      Onko kellään laittaa kuvaa että mihin kaikkialle sitä hapettumien puhdistusainetta olisi hyvä ruiskutella, kun sen Airbagin purkaa edestä pois ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsellä äänimerkki toimi silloin kun huvitti, vika löytyi virtalukon pohjasta. Selvisi kun painoi tööttiä ja samalla liikutteli virta-avainta lukkopesässä, virrat tietysti päällä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X