Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NG:n flektin ohjauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    NG:n flektin ohjauksesta

    Ei oo sähkökaavioita lähettyvillä joten:

    NG:ssä pyörii flekti koko ajan täydellä nopeudella. Otin syylärin lämpökytkimen irti, mutta mitään ei tapahtunut(pitäisikö?). Kokeilin myös hyppylangalla yhdistää liittimiä, mutta sama homma. Ohjaako mikään muu tuon täys nopeutta? Vai mikä mättää?
    Autosas on ilmastointi ja flekti tosiaan pyörii sillä kovimmalla nopeudella.

    #2
    Eli pyörii koko ajan, kun käntää virrat päälle ja vaikka syylärin anturin pistoke on irti?

    Olisko rele hitsannut jumiin.

    Comment


      #3
      Eli pyörii koko ajan, kun käntää virrat päälle ja vaikka syylärin anturin pistoke on irti?
      Juurikin näin. Eli vika ei ole ainakaan anturissa? Rele löytyy ilmeisesti kuskin jalkotilasta?

      Comment


        #4
        Sielläkin on yksi. Konehuoneen boksissa lisää olikohan paikat 2 ja 11.

        Comment


          #5
          Täytyy käydä vilkaisemassa. Tattis.

          edit: Otin toisen oikealta ylhäältä, eli Entlastungs Releis reeleen irti, niin flekti sammui. Mikäs tämä tarkalleen on?
          Viimeksi muokannut VilleP; 5.6.2008, 22:36.

          Comment


            #6
            Ei ollu se eikä muutkaan konetilasta. Ei pysty nyt purkamaan hanskalokeroa ku on niin paljo itikoita pihalla:)

            Comment


              #7
              5 on X rele.

              Täyden nopeuden rele on paikassa 18 ratin alla ainakin ässässä.

              Comment


                #8
                Tämä vika poistui aikoinaan itsestään, ja on nyt tullut takaisin. Pyörii tosiaan koko ajan, vaikka virrat ei ole päällä. Välillä sammuu ja taas kohta jatkaa huutoaan. Sen pysäyttää vaan yllä mainitun releen irroitus, tai sulakkeen nro.20(vai 21...) irroitus. Sulakerasian kansi sanoo että olisi ykkönopeuden sulake, tiedä sitten. Irroin syylärinanturin, multivika-anturin, ecun lämpöanturin, venakopan päässä olevan jälkijäähyanturin ja kuskin jalkotilasta kaikki releet, mutta flekti vaan jatkoi huutoaan. Rele itsessään oli ehjä. Multivika on ilmeisesti hieman viallinen, kun mittari näyttää mitä sattuu, mutta se ei kai flektin ohjaukseen liity. Mikä tuota vielä voisi pyörittää? Jos joku haluaisi ELSA:sta heittää mulle sähkökaavion, ni helpottaa vian etsintää.

                Comment


                  #9
                  2 paikassa olevan releenkö ?

                  Comment


                    #10
                    Onko tuosta apua? Loppu päässä näytti olevan flektin kuvat.

                    http://www.s2central.net/S2_Schematics/A/A13.PDF

                    Comment


                      #11
                      Taisi olla paikassa 3. Sulakerasian kannen mukaan olisi ykkösnopeuden rele, mikäli saksaa oikein ymmärsin. Kakkos nopeus toimi ihan normaalisti ilman tuota relettä.
                      Viimeksi muokannut VilleP; 26.11.2012, 18:08.

                      Comment


                        #12
                        Jälkijäähdytyksen temppuilulta haiskahtaa. Onkohan vaparissa mitään ohjausyksikköä tuolle kuskin jalkatilan
                        boksissa ?

                        On kyllä sähköisesti yhteydessä multivikaan, että kannattaa tarkistaa senkin liitin ja kokeilla vaikka liitin irroitettuna. Ei siis suoraan liity ohjaukseen.

                        Comment


                          #13
                          Jälkijäähdytyksen temppuilulta haiskahtaa. Onkohan vaparissa mitään ohjausyksikköä tuolle kuskin jalkatilan boksissa ?
                          Ei ainakaan auttanut kun kaikki releet jalkotilasta nypin irti. Jälkijäähyn ja multivian otin kans irti ilman toivottua lopputulosta. Pitää tuo jälkihäähyanturin piuhat vielä mitata, josko ois oikosessa. Onko noissa kuvissa esiintyvä "F 87 - Thermo switch for fan run-on" juuriki nimenomainen jälkijäähyn haistelija?

                          Comment


                            #14
                            Ai tuolla olikin oikeat kaaviot tuohon. Joo tuo F87 anturi on se. Rele 3 näköjään ajaa ohjausyksikön virkaa. Yleismittari käteen ja mittailemaan. Siitä se vika löytyy.

                            Comment


                              #15
                              Ongelma ehkäpä ratkottu. Tuo 1-nopeuden ohjauyksikkö vetää omia aikojaan, maan(6/31) ja +12V(2/30) ollessa kiinni. Eli vetää vaikka ohjauskäskyä(5/T) ei tule. Testasin tämän erillisellä virtalähteellä.

                              Comment

                              Working...
                              X