Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ylimääräisten mittarien asennus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ylimääräisten mittarien asennus

[LEFT]Mihin audimiehet ja naiset ovat mittareita laittaneet?

Tehdäänpä tänne tälläinen keskustelu, josta muut saavat apuja mittarin asennukseen.

Itse olisin laittamassa ahtopaineenmittaria keskelle kojelautaa yhteen ilmanpuhallusventtiiliin, vai mikä se on. Siinä keskellä on kolme ja ajattelin siihen keskimmäiseen laittaa, kun se on vähän rikkikin.
    Pitäiskö koteloa tehdessä huomioida se että sieltä puhaltaa talvisin lämmintä ilmaa? Ja kuinka sinne sais vedettyä johdot?
    [/LEFT]
    Viimeksi muokannut Niso; 4.8.2008, 15:36.

Itsellä on myös mittari siinä, vasemmassa reunassa tosin.

Hyvin sieltä ilma tulee, johdot vedin sieltä takaa mittariston "reunalle".

Comment

Mulla on öljylämpö ja ahtomittari A-pilarissa.Joku neropatti (eli Christian keltä auton ostin) ne siihen pistänyt.
      Isoimmat ongelmat: öljylämpö on täysin turha, ja alempana olevaa ahtomittaria ei näe lämpömittarin takia kunnolla tämmöinen 193cm pitkä kuski

Ovela kun olisi niin heivaisi sen lämpömittarin mäkeen ja hankkis samanlaisen 1-telineen kuin Japella risassa ahtopaineelle.

Comment

Okkim teitkö tohon 'säleikköön' vain oikean kokoisen reiän ja siihen mittari? Itse ajattelin tehdä esti jonkun kotelon mut voiski tehä vähä samalla lailla ku sulla on. Taidan laittaa siihen mittariston ympärille ohuen levyn johon saa laittaa mustan alcantara palan niin tulee siistin näköönen. Lähtikö toi koko hoito kojelaudasta irti kuinka hyvin? Eikös se pidä siitä irrottaa nii saa paremmin?
        Jos joku pystyis laittaa kuvan moottorista että mihin sen letkun laittaa kiinni niin saan sen sit oikeaan paikkaan? Olisin todella kiitollinen :p Profiilin kulkine kyseessä siis.

Kontio: 11 eeroa tais olla halvin mitä oon nähny että ei suuri summa.

Comment

Mulla on mittari samassa paikassa kuin Okkimilla ja monilla muillakin. Noi kaksi vasemmanpuoleista ilmaritilää tuossa tulee saman läpän takaa, joten ei se ilman kulkuun mitään vaikuta vaikka umpinainen olisikin. Tein lasikuidusta telineen, mutta se on tuolla hyllyssä käyttämättömänä. Teurastin yhteen ylimääräiseen ritilään mittarin mentävän reiän ja mittarille upotuksen, tuli mielestäni hyvä. Ei tarvetta kääntää kuskiin päin, koska penkki on kuitenkin niin takana kuin menee... :)

Johdot saa tosiaan vietyä ilmakanavasta eteenpäin, kun tekee sopivan reiän ja siihen läpivientikumi. Mittarille sai valot faceliftissä suoraan tuon ilmasuulakkeen säätimien valoista, pre-faceliftissä niitä ei ole.

Mittari minulla on tuollainen.

Comment

Niso, tuolta näkee miten tuon tein: http://valitalo.org/boost_gauge_installation.htm

Comment

Nyt sain tuonkin valmiiksi hyvien neuvojen saattelemana!

Keskimmäiseen ritilään tein kans vain sopivan reiän mittarille ja sitte pakkelia siihe ympärille nii tuli sopivan tasaanen. Siihen sitte liimasin tota mustaa alcantaraa ja mittari paikoilleen. Pienellä mausteella varustettuna. Tässä pari lisäkuvaa.

Mittarinletkun laitoin siis kiinni takaiskuventtiiliin, varmistan että eikös se ole ihan hyvä paikka? 0.8bar ainakin näytti kun yritti vähän kiihdyttää ja kylmäkäynnillä anto -0.8.

Comment

Mulla on kans tekeillä saman tyypinen. Otteko joutunu leikkelemään sitä sulku läppää siinä takana vai mahtuuko mittari yms siihen eteen?

Comment

Myytävänä olis muuten 2-mittarin teline A-pilariin ja siinä kiinni ahto ja öljynlämpö (!!! kyllä,luit oikein!!!) mittarit mallia tumma "syttyvä" valkoisella valolla ja punaisella neulalla.

tarjota saa,pistän myyntipalstalla kun jaksan näpsiä kuvatuksen

Comment

mikok: siitä läpästä veistin pienen palan irti, että se sulkeutuisi mahd. tiiviisti myös välistä menevien johtojen kanssa. Siitä tuollainen sähköinen mittari (linkki ylempänä) on kätevä, ettei letkua tarvitse ahtaa samasta välistä.

Minulla kun on tuo kuskiin päin käännetty kotelomalli tehtynä, ja kaveri tekee lasikuituosia kilpa-autoihin, niin voisin pyytää häntä tekemään noita muutamia, jos kiinnostusta on?

Comment

Kiitos tiedosta. Meinasin vaan taittaisko letkut ja johdot niin jyrkästi alas että ne ei menis edes sinne läpälle asti. Varmaan tulee liian jyrkästi? En tarvi kitosta vaan. Nähräsin ite jo lasikuidusta suunnattavan mallin. Enää pitää vaa miettiä milla sen lattaa kiinni.

Comment

MR: Täälä ois kiinnostusta hyvin tehdylle kotelolle, jos kaveris alottaa "sarjatuotannon". ;) Laitatko kuvan minkä näkönen se sun on?

Comment

Minuakin voisi kiinnostaa tuo mittarikotelo.

Comment

Kuva 1
                            Kuva 2
                            Kuva 3
                            Kuva 4
                            Ilmainen vinkki, oma mittariasennus

Comment

Working...
                            X