Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Ilmastointiongelma vm -97

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näyttää siltä, että tuo "kuristin" on tukkiintunut kompurasta liikkeelle lähteneestä metallisilpusta yms muusta epäpuhtaudesta :(

    Suosittelen kompuran tarkastusta, huuhtelua järjestelmälle, kuivaimen+kuristimen vaihto ja uudet mehut sisään.
    Viimeksi muokannut Murre; 27.6.2009, 07:45.

    Comment


    • #32
      Eilen käytin huollossa, ei ollut muuta kuin tankki tyhjänä eli systeemi vuotaa jostain. suodattimen putsasi, oli ihan uudenveroinen kuulemma. nyt on väripatruuna sisällä,mutta vuotoa ei löytynyt. noh, odotellaan kun taas loppuu aineet niin tutkitaan sitten...
      tai jos jollakulla on lainata UV-lamppua niin ollaan kiitollisia?

      Comment


      • #33
        Mikko: Multa löytyy kyllä UV-lamppu, mutta lainata en voi sen ollessa liian arvokas...
        Onnistuu toki niin, että itse tulet mun luona piipahtaan ja samalla etsit vuotoja ;) Privalla lisää, jos kiinnostaa!

        Comment


        • #34
          Loistavaa. saat privaa huomenna kun olen toipunut kaverin porukoiden synttäribileistä ja käynyt raapaisemassa suunnistuskisan =) nyt on jo kiire

          Comment


          • #35
            Vuoto löytyi tunnin uv-lamputuksen jälkeen, akun vierestä kumisuojan alta.
            Pitää ajella niin pitkään kun kylmää riittää ja sitten tiiviste vaihtoon...

            iso kiitos Murrelle!!

            Comment


            • #36
              Ilmastointihuollon yhteydessä huomattiin, ettei nesteet kierrä - eli tukos tai kompurassa vika. Kompura lähtee kuitenkin päälle, mutta putket ei pahemmin viilene. Olisko kuivaimen ja "kuristimen" vaihto kova juttu?

              Comment


              • #37
                Olisko kuivaimen ja "kuristimen" vaihto kova juttu?
                On kova juttu....

                Comment


                • #38
                  Ilmastoinnin kompura ei mene enää päälle, lumihiutale kyllä syttyy.

                  Kysymys kuuluukin, kuuluuko valon syttyä jos aineet lopussa eikä kompura käynnisty?

                  Pari viikkoa sitten vielä puhalsi haaleasti, kompura piti kyllä kovaa ääntä.

                  Autona B5 -97

                  Comment


                    #39
                    Kyllä kaverin -95 A4:ssä syttyi ainakin vaikka aineet oli ihan loppu.

                    Comment


                    • #40
                      Mulla on ainetta, kompura pyörii ja putket viilenee konehuoneessa.
                      Voisko mullakin olla joku venttiili tukossa? kylmää ei tule hyttiin.
                      Ajattelin viedä tohon vantaalle finn klimalle korjaukseen.

                      Comment


                      • #41
                        Todennäköisesti kyllä. tosin, mä kyllä yllätyin aikalailla kun mömmöt olivat lähes loppu eli vuoto...

                        Comment


                        • #42
                          Vielä mietityttää kannattaako vaihtaa samalla tuo kuivain, vai vain tuo paisuntaventtiili (kuristin)?

                          Comment


                          • #43
                            Vielä mietityttää kannattaako vaihtaa samalla tuo kuivain, vai vain tuo paisuntaventtiili (kuristin)?
                            Kuivain tulee vaihtaa jo silloin, kun järjestelmä on vuotanut aineet pihalle..Tämä siksi, koska järjestelmässä vallitsee normaali ilmanpaine eikä siellä lainkaan ylipainetta pitääkseen kosteuden ja ilman poissa. Samasta syystä kuivain on vaihdettava AINA, kun järjestelmä avataan.

                            Vaihda myös kuivain samalla kerralla, kun vaihdatat kuristinta.

                            Comment


                              #44
                              Täällä ilmastointi piettää aikamoista metakkaa, vai onko ihan normaalia kompuran meteliä? Muilla vastaavia ääniä? Linkissä viteo http://www.youtube.com/watch?v=HU6pYmgnKUg

                              Comment


                                #45
                                Muuta en oikeastaan tuosta saanut irti, mutta jos tarkoitat flektin huutoa, se taitaa olla ihan normaalia. Ilmastoinnin kenno kuumenee jäähdytysvaiheessa kovin ja parkissa ei ole jäähdyttävää ilmavirtaa, joten se on tehtävä flektillä. Mulla C4:ssä alkaa hurja huuto, kun auton käynnistää, näkyy myös latausjännitteessä, kun flekti huutaa täysillä.

                                Tai voihan se olla, että mullakin on vikaavikaa.. =)

                                Comment


                                  #46
                                  Mutta eikö sen luulis olevan tasanen nätti kohina eikä tuommonen epämääränen kihnutus :) Perhana kun ei pahemmin oo vastaavia autoja likellä/tarjolla että vois verrata..

                                  Comment


                                    #47
                                    saattaa siellä olla flekti taikka kompuran laakeri menossa.... ehkä jos ja kun, eipä tuota lausetta uskalla allekirjoittaa :P

                                    Comment


                                      #48
                                      Yhdet kiitokset lisää tämän kirjoittajille:

                                      ONGELMA
                                      "Too Many Communications Errors to Continue"
                                      Ja mitään ei voi tehdä tuolla. Kaikki muut toiminnot toimivat tuolla VAG-COM:ssa. Kuten Engine ja Instruments.

                                      KORJAUS
                                      "Ilmeisesti yritetty lukea USB-väyläisellä EI Ross-Tech kaapelilla? Tuohon pitäs auttaa se että menee virtuaalisen sarjaportin asetuksiin device managerissa ja tiputtaa latenssiajan 8ms:iin."

                                      =)
                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:49.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onkos tuo "kuristin" hyllykamaa ilmastointihuoltopajoille vai pitääkö kyseinen osa hommata etukäteen ennenkuin vie auton ilmastointihuoltoon? Jos kannattaa hommata itse niin mikä on varaosanumero A4 B5 AEB 1998 autolle?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kannattaako hommata kuivain ja kuristin ite ja toimittaa samalla ilmastointihuoltopaikkaan kun vie auton sinne vai?

                                          Onko kellään tiedossa Oulun seudulla hyvää ilmastointihuoltoliikettä?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X