Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hall-anturin jännite?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hall-anturin jännite?

    Eli haulla löysin jotain mutta haluaisin edelleen tietää paljonko ehjässä autossa on syöttöjännite hall-anturiin, paljonko minkäkiväriseen johtoon??

    Entä mitäpä puolaan napoihin tulevien johtojen jänniteiden tulisi näyttää??

    #2
    Noin akkujännite.

    Riippuu vähän vuosimallista mihin johtoihin tulee jännite. Minkä väriset piuhat sinne menee?

    Comment


    • #3
      Eli värejä hallissa: pun.must, vihr/valk, ja sit oli joku vielä, nyt alkaa tuntuun siltä että on mennyt tuo uuden virranjakajan hall anturi rikki, vian poissa ollessa 11.05v keskimmäiseen ja toiseen laitimmaiseen, vika päällä ollessa sama tilanne. eli kun vika ei ole päällä ja ottaa hallin piuhan irti oireet samat kuin vian päällä ollessa, kiekka mittari ei tuu mukaan, johto irroitettuna kiekka mittari kuitenkin nytkähtää kun käännetään virrat päälle.

      Voiko joku järjestelmä rikkoa tätä anturia koko ajan??
      Viimeksi muokannut juiceman; 1.6.2008, 12:17.

      Comment


        #4
        Vihreä/valkoinen on signaali, Puna/musta on + ja viimeinen maa. Luultavasti ruskea/valkoinen se viimeinen piuha.

        Ei ainakaan tule mitään sähköistä vikaa mieleen mikä särkisi sitä koko ajan.

        Comment


        • #5
          No niin nyt sitten taas yhden yrityksen jälkeen ilmaantu semmonen homma että kun vika iskee päälle siitä keskimmäisestä piuhasta mikä menee hall-anturiin häviää tuo 11.05v jännite, mulla oli yksi toinen sytkäboksi ja kokeilin sitä mutta se antaa vain n.6,3v jännitteen siihen keskimmäiseen johtoon, ovatko pe..ule myyny väärän boksin mulle ja vika on ollu koko ajan siellä, eli siitä vihr./valkoisesta katoaa jännite..??? mitähän tämä nyt sit tarkoittaa. Tai no välillä ei katoa mutta ei silti käynnisty..

          Eli vika ei olisi itse hallissa, vaan sykäboksissa/akku tai laturi, nimittäin akussa ei ole käynnin jälkeen kuin 12,3v ja laturi ei lataa kuin 12,6v teholla??? välillä paremmin.. Siellä ois varmaan joku jännitteen säädin..??
          Viimeksi muokannut juiceman; 1.6.2008, 15:19.

          Comment


            #6
            Sittenhän sinulla on selvä vika, jos hallin syöttöjännite katoaa johonkin.

            Golffissa saman väriset piuhat hallilla. Johtojen pinnijärjestys kannattaa tarkistaa ihan sieltä suojahupun alta.
            Vihr/valk=signaali
            Pun/mus=+
            Rus/valk=maa

            Ja tuosta Golffista mittasin: 11,5V syöttöjänniteen virtojen päällä olessa. Akkujännite oli 12,5V.


            Puolan ja yksikön voi testata irroitamalla puolanjohdon ja laittamalla sen esim. kantta vasten. Sitten hallin töpseli irti ja virrat päälle. Signaalijohtoa nopeasti maattamalla puolan pitäisi antaa kipinä.

            Comment


            • #7
              Do diin oli viimeksi huonosti mitattu, eli hall-anturiin tulee koko ajan 11.5v molempiin piuhoihin, saisko näin olla? eli puolalle tuleva 1,10v:in signaali katoaa, joten ei se silloin osaa antaa kipinääkään, mitkä kaikki osat voisi olla viallisia, oma veikkaus: Hall-anturi, sytkäboksi... voiko olla vielä jotain muuta??

              Comment


                #8
                Hallin toiminnan voit testata ledillä tai pienellä hehkupolttimollakin.
                Testilampun toinen napa hallin signaali johtoon ja toinen akun plussaan. Valon pitäisi vilkkua startattaessa.

                Comment


                  #9
                  Ettei vain hallin signaali tai plussa menisi oikosulkuun. Tai esimerkiksi koskisi maahan sen sakaralautasen alla olevan muovisen suojalevyn alla?
                  Onhan ne piuhat voineet rispaantua, jos asennuksen jälkeen saaneet giljotiinidamagea siltä sakaralautaselta.

                  Korjausopas kertoo, että hallin uloimpien napojen välillä pitäisi olla vähintään 9V.

                  Itse paikansin oikosulun melko radikaalisti, kun CRC:tä eksyi jakajan sisään ja kulmakarvat meinas...
                  Viimeksi muokannut JonasK; 2.6.2008, 06:32.

                  Comment


                  • #10
                    Jees, tänään käyn vaihtamassa motonetissä uuteen, katotaan mitä sitten tapahtuu...

                    joku oikosulku mullaki mietityttää, johtoihin tulee koko ajan sama jännite oli vikaa tai ei, ja puolalta katoaa jännite, eli hall-lopettaa lämmetessään signaalin antamisen, näin minä ajattelisin.

                    1 ja 3 johon väliin tulee 11,05v eli reilusti yli yheksän. Mutta mites siihen keskimmäiseen, kuuluuko siihenki tulla sama jännite?? siihen en oikeen ole löytäny vastausta??

                    Comment


                    • #11
                      No niin onneksi onnistui tuo vaihto motonetissä suht kivuttomasti, kyllä se nyt vähän siltä vaikuttaa että myivät resun virranjakajan sen hall anturin osalta, ainakin tuossa pihalla mitä kävi käynnissä niin ei vielä koskaan ole viallisena nuin pitkään pysynyt käynnissä, eli ei sammunut mutta oli pakko sammuttaa ite kun flekti ei mennyt päälle vaikka lämpöä oli mittarissa jo yli 100, olisko ollu kohta 110, kait sen pitäs jo tuossa kohtaa hyrähtää tulille, ei ainakaan johtoihin tullut mihinkään jännitettä..

                      Comment


                        #12
                        Hyrähtää noin ~100-110:ssä.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja juiceman Näytä viesti
                          1 ja 3 johon väliin tulee 11,05v eli reilusti yli yheksän. Mutta mites siihen keskimmäiseen, kuuluuko siihenki tulla sama jännite?? siihen en oikeen ole löytäny vastausta??
                          Eikös keskimmäiseen tule samoja voltteja, kun sakaralevy on hallin magneettien keskellä (magneettikenttä romahtanut). Aukkojen kohdalla sitten lähelle 0V. Näin muistelisin.

                          Comment


                            #14
                            Yleensä HALL-anturi antaa maita aukon kohdalla, eli aukolla 0V ja muutoin akkujännite.

                            Comment

                            Working...
                            X