Startatessa latauksen valo syttyi, 400m ajoa, sitten sammutus. Sen jälkeen ei enää lähtenyt omin voimin käyntiin. Uusi akku ja käyntiin => akun jännite auton käydessä 11,5V, eli taitaa lataus uupua. Aikaisemmin ei mitään oireita. Missä vika? Boschin laturi, voiko vaihtaa jotain pienempää kuin koko laturin? Auto on v. 2000 A6 Avant 2.5TDI Q
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sähkö loppuu
Collapse
X
-
Olikohan pelkän säätimen hinta ~150e(valeoon), joten sen vaihto ei välttämättä kannata, hiilet toki voinee vaihtaa. Omaani tuli samantien kokonaan uusi laturi, pelkkiä hiiliä en olisi viitsinyt vaihtaa kun mun tuurilla siitä olisi kuitenkin mennyt esim. säädin 5tkm jälkeen ja muutenkin kiirus saada auto ajoon.
327e maksoi Valeon 120a laturi vaihto-osana marmorilta, on muuten pirullisen mukavassa paikassa :/ Pari viikkoa se ensin varoitteli ja vilkutteli merkkivaloa.
Comment
-
Ongelma edelleen
NO niin, vaihdoin säätimen (olikin Valeo) mutta ei muutosta. Pitäisikä laturin päässä näkyvän roottorin kosketuspinnoista (niistä mihin hiilet nojaa) kulkea sähkö läpi? Kokeilin yleismittarin diodimittauksella mutta ei piipannut vaan näytti ääretön Ohmia. Onko siis seuraava vaihe laturin vaihto vai onko joku muu vaihtoehto? Jostain syystä laturia ei ole asennettu lokasuojaan auton ulkopuolelle vaan kätketty toisen V-puoliskon kainaloon letkujen taakse. Mitä pitää purkaa että sen saa sieltä pois?
Comment
-
Lopputulos
Sähköt palasivat kun sitten vaihdoin laturin kokonaan. Sen saa 2,5TDI Quatroonkin vaihdettua alakautta purkamatta keulaa, jos on kiinnostusta äheltää ahtaissa väleissä.
Ongelmathan ei tietenkään loppuneet siihen, vaan kun oli tarjolla sähköä niin dieselpumppu lopetti toimintansa. Siitähän selvittiin sitten merkkiliikkeen ripeällä 3 viikon korjausrupeamalla ja vähintäänkin huomattavalla laskulla. Tämä lienee kuitenkin tuon moottorin vakiohuolto-ohjelmaa ja näin ollen odotettavaa (170 tkm).
Comment
Comment