Tekisin sen näin:
1. Akun toinen kenkä irti 10-15 minuutiksi
2. 1-kohdan odottelun jälkeen laittaa vaikka ajovalot päälle, jolloin saadaan järjestelmässä oleva varautunut sähkö kulumaan
3. Kääntää avaimen virtalukossa "ignition on-asentoon" ja pitää siinä noin 30sek, jonka jälkeen avaimein voi kääntää takaisin "ignition off-asentoon" ja pitää tässäkin asennos ainakin 30 sek. Autoa ei pidä missään nimessä käynnistää.
4. Irtiotettu akkukenkä uudelleen kiinni
5. Käynnistää auton ja antaa käydä 5min joutokäyntiä ilman että koskee kaasuun
6. Lähtee koeajolenkille, jossa ajaa tasaista ajoa sekä ottaa vedon tai pari vaikka 3-vaihteella. Tällöin koko kierrosalue tulee käytettyä.
7. ECU oppii yhdellä tankillisella ajotyylin.
Kommentteja? Onko turhia välivaiheita tai lisättävää?
1. Akun toinen kenkä irti 10-15 minuutiksi
2. 1-kohdan odottelun jälkeen laittaa vaikka ajovalot päälle, jolloin saadaan järjestelmässä oleva varautunut sähkö kulumaan
3. Kääntää avaimen virtalukossa "ignition on-asentoon" ja pitää siinä noin 30sek, jonka jälkeen avaimein voi kääntää takaisin "ignition off-asentoon" ja pitää tässäkin asennos ainakin 30 sek. Autoa ei pidä missään nimessä käynnistää.
4. Irtiotettu akkukenkä uudelleen kiinni
5. Käynnistää auton ja antaa käydä 5min joutokäyntiä ilman että koskee kaasuun
6. Lähtee koeajolenkille, jossa ajaa tasaista ajoa sekä ottaa vedon tai pari vaikka 3-vaihteella. Tällöin koko kierrosalue tulee käytettyä.
7. ECU oppii yhdellä tankillisella ajotyylin.
Kommentteja? Onko turhia välivaiheita tai lisättävää?
Comment