Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

IPod CD-boksin tilalle

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

IPod CD-boksin tilalle

Tosta laitteesta meikäläinenkin on haaveillut...ehdottomasti iPod jos se on niin hyvä mitä on kuullut! Eipähän tarvitse asennella cd-boxeja eikä vetää johtoja (ainakaan niin paljon?).

Itsekin olisin siis erittäin kiinnostunut tuosta laitteesta...olin nimittäin just laittamassa autoon cd-makasiinia, mutta homma meni jäihin kun kuulin iPodin mahdollisuuksista.

Mulla on iPod autokäytössä koko ajan tuolla iTripillä ja kyllä sekin toimii kohtuullisesti kunhan vaan asema on kohdallaan. Suurin ongelma on se kun aletaan kaiveleen hyviä biisejä sieltä yli 5000 biisin joukosta kesken ajamisen ;-) iTrip on siis tällainen: http://www.griffintechnology.com/pro...trip/index.php

Comment

Tuleeko tosta itripistä jotain häiriöitä ääneen? Erooko äänenlaatu paljon siitä jos ipod olis kytketty johdolla soittimeen?

Ite olen myös ipodia hankkimassa ja siihen tota itrippiä, mut en hirveesti ole käyttökokemuksia siitä kuullu...

Comment

Jos kytkee vempaimen (mulla Densionin DMP3A kovalevysoitin) esim. Symphonyn cd-vaihtajan porttiin niin EI saa biisien nimiä tms näykviin, Symphony ei tue cd-textiä. Symphony II:sta en uskalla sanoa toimiiko vai ei. Joten jos ja kun tuo ICE>LinkPlus kytketään cd-vaihtajan porttiiin niin ei taida tekstit toimia kun soitin ei niitä tue :(

Tuohon DMP3A:han saa erillisnäytön jolla voi tiirailla biisien nimiä ja myös ohjailla soitinta jonka siten voi sijoittaa minne vaan minne mahtuu. Toki tuo biisien ja "levyjen" eli käytännössä hakemistojen vaihto onnistuu tehdassoittimen kautta kans mutta kun ketale ei kerro hakemiston nimeä niin muutama sata hakemistoa voi olla hankala selailla.

Edit: kirjoitusvihreitä :)

Comment

Mulla on ollut iPod mini nyt vähän aikaa ja just tilasin siihen tällaisen Dockin, minkä voi liittää koti- tai autostereoihin (AUX) ja tietty tietsikkaan. Saa nähdä miten akku kestää pitemmillä reissuilla, sillä se ei lataudu kuin tietokoneeseen kytkettynä tai erillisellä laturilla. Saahan siihen tietty autolaturiakin suolaiseen hintaan...

Autossa ton kanssa saa varmaan olla tarkkana jos alkaa valikkoja selaamaan. Siinä mielessä toi ICE>LinkPlus olis varmaan hyvä, vaikkakaan ei kovin simppeli ratkaisu.

Comment

Mulla ollut toi 20GB iPod tässä nyt vuoden verran. Mietin kans jos jaksais vetää piuhat autokäytöön, nyt kun toi iTrip on yleistynyt vois harkita semmosen hommaamista. 20GB ja 40GB koneiden mukana tuli ainakin silloin toi telakointi asema mukana. Siihen vielä 12v laturi kiinni ni ei sähkökään lopu kesken. Tosin kyllä mä kuulokkeilla kuuntelen yli 6 tuntia nyttenkin.

Voin kyllä lämpimästi suositella iPodia kaikille jotka sitä harkitsee. Itse tilasin sen silloin applen omasta verkkokaupausta, toimistus tuli muistaakseni alle viikossa työpaikalle kannettuna.

Comment

Ite ajattelin tilata tuolta Nomaticalta, kun sieltä saa samalla helposti iTripin mukaan ja hinnat on ihan samoissa kotiinkuljetettuna kun saksan verkkokaupoissa...

Comment

Mulla on ollut käytössä kuukauden päivät iPod mini yhdistettynä Audi Concert II soittimeen Densionin ice-link plussalla ja kohtuullisen hyvin toimii. Pakkasesta Ipod ja erityisesti sen näyttö ei tosin tykkää.

Ominaisuuksista sen verran että CD-teksti ei toimi eli kappaleen nimet näkyy vain iPodin näytöllä. Tästä syystä asensin paketissa tulevan telakan radion viereen näkyviin, eli täytynee kadunvarsiparkissa ottaa soitin hansikaslokeroon. Ohjaus onnistuu Concertin kautta mutta muutaman kerran on useamman kappaleeen yli hyppiessä ohjaus seonnut. Tämä siis siitä huolimatta että olen päivittänyt ice-linkin uusimpaan softaan. Tämä päivitys pitänee tehdä bugien takia joka tapauksessa ennen käyttöönottoa Concertin kanssa, ohjeet ja tiedostot densionin sivuilta. Ice-link myös lataa Ipodia joten virran loppuminen ei ole ongelma.

Ostin omani verkkovarasto- ( http://www.verkkovarasto.com ) nimisestä paikasta ihan Suomesta ja paketillinen sälää ja roipetta tuli reilussa viikossa. Itse ice-link-palikka ei ole kovinkaan luottamusta herättävä ulkoisen laadun suhteen, mutta pidemmän kokemuksen puutteessa on paha sanoa enempää. Asennus onnistuu valmiita johtoja kytkemällä kohtuullisen helposti ja ainakin 8E A4:ssa sopivasti tilaa rasioille löytyy mm. ilmastoinnin ohjauksen takaa.

Vähän hintava mutta muuten loistava paketti sopivalla soittolistalla varustettuna matka-ajossa!

Comment

Itselläni on myös tuo Densionin Ice-Link Ipod Minin kanssa kytkettynä Blaupunktin soittimen kanssa. Mainio palikka kyllä ja Ipodia on näppärä (suhtkoht) käyttää mankan omien kontrollien kautta.

Ainut tosiaan negatiivinen puoli minusta on ettei musiikkia pysty selamaan artistien tai levyjen mukaan vaan soitinta käytetään pitkälti soittolistojen avulla. Itse ainakin kaipaisin välillä muutakin lähestymistapaa kuin nuo soittolistat...

Asennuksessa käytin Kudan (http://www.kuda-phonebase.de/start.php?lang=de) puhelinkonsolia johon tuon telakan sai näppärästi kiinni. Vielä pitää tosin pikkuisen viritellä johdotuksia kun Nokian hf-sarja ottaa pikkuisen häiriöitä puhelun aikana asennuksen jälkeen...

Itse tilasin Ice-linkin tuolta: http://maxxcount.de/. Tavara tuli viikossa ja kaupan toiminnassa ei ollut mitään moitittavaa.

Comment

Alpinen omistajille saatavana seuraava lisälaite iPodia varten:

http://www.alpine-europe.com/alpine/cms/iPod_start.php

ja lisää juttua:

http://www.digitoday.fi/showPage.php...&news_id=39249

Comment

Juurikin lähetti toi työpöydälle uusia iPod tarvikkeita eli IN-CAR iPod holderin jonka pitäisi sopia mukitelineeseen ja sitten iCar chargerin eli laturin iPodille niin ei akku lopu pitkilläkään matkoilla. Katsotaan miten ne tuonne autoon istuu. Vähän sikäli harmittaa että ehdin tilaamaan nämä ennen kuin bongasin tuon Densionin Ice-Linkin. Onko jollakulla enemmän asennuskuvia ja kokemusta Navi plussan kanssa että miten se loppuen lopuksi toimii?

Comment

Eilen saapui mullekin iPod Mini ja siihen iTrip lähetin. Muuten radiolähetin toimii ihan ok ja ääni on kohtuullinen, mut tätä iloa ei kestä kuin pari sekuntia ja sitten radio alkaa piippaamaan. Eli ilmeisesti lähetysteho ei ole tarpeeksi voimakas ja soitin ei ymmärrä että kanava on jo kohdallaan.

Voiko tälle tehdä jotain? Soitin on Concert kasettisoitin...

Sopiiko toi Ice-Link myös tohon Concert ykköseen?

Comment

Painelin kyllä kaikkia mahdollisia nappuloita ja otin myös RDS:n pois päältä, mut ei mitään vaikutusta.
                          Eli käytin iTripin alkup. taajuutta (87.9Mhz) ja säädin tämän taajuuden radion pikavalintaan. iPod päälle ja painoin pikavalintaa...musiikki kuuluu iPodista pari sekuntia, jonka jälkeen piippaus alkaa ja musiikki loppuu. Sama juttu käy myös tavallisilla radioasemilla jos lähetysteho menee huonoksi...esim. ajettaessa maan alle parkkihalliin.

Comment

Olikos tuossa Concertissa jonkunlainen local-mode kytkin, joka karsii heikommat asemat pois käytöstä? Sellainen saattaisi vaikuttaa...

Comment

Kannattaa myös ajaa sinne iPodiin kaikki asemat sillä pidemmällä reisulla niitä jouhtuu vaihtamaan välillä useampaankin kertaan.

Comment

mutu: Eihän sulla Teemu ole liikennetiedotus päällä?

Comment

No se TP siinähän oli päällä. Kaikkia nappuloita olin painanu, mut sitä TP:tä täytyykin painaa pitkään, et se lähtee pois päältä...kiitoksia vaan vinkeistä...

Comment

Se Ipod + FM transmitteri on erityisen kätevä peli! Sillä on aivan erityisen kätevä tehdä jullikka kavereille:
                                    laatii vaan mieleistään sisältöä soittimeen (esim. kaverille suunnatuilla kommenteilla terästettyä musiikkia) , jemmaa iPodin kaverin autoon ja virittää tutulle muistipaikalle. Aina menee läpi 6-0!
                                    Tai pelkästään se että ulkomailla reisussa ollessa paikallisesta radiosta alkaakin pukkaamaan esim neljää ruusua radiosta...ihme homma!

Voin muutenkin suositella Applen tuotteita...pitkällä kokemuksella voin sanoa että hermo lepää aivan eri lailla kuin miettiessä että mistähän sais jonotusnumeron vetämään Bill Gatesia turpaan...
                                    Ei oo viruksia, ei tarvii palomuuria ja koneet pysyy pystyssä vaikka pitäis kymmentä softaa auki samaan aikaan. Ainoa miinus on että PC softien pyörittäminen on hidasta emulaatiohommaa. Mutta eipä niitä todellakaan edes tarvitse.

Comment

Working...
                                    X