Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ilmastoinnin huoltaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 ilmastoinnin huoltaminen

    Kävisin kaverilla huollattamassa ilmastoinnin audista, mutta en löydä kuin yhden huoltopistokkeen, missä vois olla toinen?

  • #2
    Eiköhän ne ollu kummatkin siinä akun vieressä?
    Pärjäähän sitä yhdelläkin jos ei toista löydy.

    Comment


    • #3
      Toinen liitos löytyy akun vierestä se on "tulpattu" paine anturilla, vaatii jonkun erikois sovittimen. Toinen on siellä keulassa.

      Comment


      • #4
        Omaan autooni laitettiin aineet sisälle pelkästään siitä keulasta, kun eivät sitä toista pienen etsinnän jälkeen löytäneet.

        Comment


        • #5
          Siinä ilmastoinnin huoltolaitteessa kuitenkin on kaksi letkua mitkä pitäs saada kytkettyä. Keulassa on se yksi liitin mikä löytyi..akun vieressä tosiaan on paineanturi, mistäköhän siihen sovittimen saisi?

          Comment


          • #6
            Sen ilmastoinnin huoltolaitteen voi ohjelmoida myös siten, että se käyttää vain jompaa kumpaa letkua (matalapaine=sininen ja korkeapaine=punainen) huollon aikana!!
            Tämä tapahtuu ennen huollon aloittamista kyseisellä koneella!

            Ota siitä huoltokoneen letkusta se pikaliitin irti, JOS lähtee? JOS ei lähde, niin;
            EI tarvi adapteria, jos huoltokoneesta lähtee letku irti!! Vaihdat vain toisen letkun siihen tilalle ja kytket paikoilleen, sekä toisen pään autoon (Tässä letkussa olisi suotavaa olla hana, jos mahdollista!)!

            Suositeltavaa on käyttää imupuolen yhdettä, jos mahdollista!

            Comment


            • #7
              A4 b5 autom. ilmastointi ei puhalla kylmää

              Jatkan tähän topiciin kun en viitsi uutta laittaa.

              Mikä voisi siis olla vikana otsikon osoittamaan vikaan? Kompura pelaa, ei vuotoja näkyvissä, juuri kylmäaineet vaihdettu, mutta silti ei puhalla kylmää.
              Onko kokemuksia? Ilmastointi toimii muuten moitteitta, mutta hirveän kylmää ei siis ilma ole.

              Comment


              • #8
                ^Olisi huollon yhteydessä kannattanut vaihtaa/vaihdattaa syöttöventtiili, joka tässäkin tapauksessa hyvin todennäköisesti on tukossa :( Tämä kun on ainainen ongelma kyseisessä syöttöventtiili mallissa..

                Tarkoittaa siis sitä, että kylmäaineet talteen, järjestelmä auki ja syöttöventtiilin vaihto uuteen, uudelleen täyttö :(
                Kovin kauan (Max. 15-30min) EN SUOSITTELE pitämään sitten järjestelmää avoinna, kun syöttöventtiiliä vaihdetaan! Muuten menee kuivaimen vaihdoksi :(

                Comment


                  #9
                  Tarkistettiinko kompuran tuottamat paineet, vai miten todettiin että se pelaa?

                  Mullakin kaikki "toimi" ok, mutta kompura ei vaan tehnyt painetta. Ja mulle vaihdettiin ensin se "orifice tube", ilman apua...

                  Comment


                  • #10
                    Kompura tuottaa ainakin kabiiniin hyvää painetta. Pitää nyt ensin arpoo tuon syöttöventtiilin kanssa tuo homma.

                    Comment


                    • #11
                      ^Eipä se siitä miksikään taida muuttua, ellei kyseistä osaa vaihdeta :(

                      Comment


                      • #12
                        Onkohan ainoa paikka missä ton syöttöventtiilin voi vaihtaa ihan toi merkkiliikkeen kallis huolto? Tarkoittaako syöttöventtiili ja "X-venttili" samaa?

                        Comment


                        • #13
                          Ei TODELLAKAAN ole ainoa paikka!! Kaikki autokylmää tekevät kylmäalan yritykset vaihtavat tuon syöttölaitteen uuteen ja paljon halvemmalla!
                          Tuo syöttölaite "kuristin" maksaa alle 5-10? kylmäalan huoltoyrityksessä, kun taas marmoritiski ottaa lähemmäs 50?...

                          Tarkoittaako syöttöventtiili ja "X-venttili" samaa?
                          Kyllä, mutta "syöttölaitteita" on useita erillaisia...

                          Comment


                            #14
                            Tuon voi vaihtaa kuka tahansa, ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin avata mutteri, vetää putki irti ja vetää osa irti.

                            Tietysti olisi hyvä jos aineet on ensin poistettu, ja ne sais sinne takaisinkin. Eli siellä ilmastointihuollossa se on parasta vaihtaa, mutta tosiaan missä tahansa se onnistuu.

                            Comment


                            • #15
                              Onko muilla ollut a4 b5 samaa onkelmaa että lähtee ilmastoinnin näytöstä yht äkkiä kaikki ja kun pikkasen painaa siitä näytöstä niin toimaa taas...

                              Comment


                                #16
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45173

                                Comment


                                • #17
                                  nyt olis sellainen kysymys, aamulla kun olin lähdössä liikenteeseen ja starttasin sitte auton ja painoin siitä tuulilasi puhallus nappulasta. ni yleensähän ilmastointi menee siinäkohtaa päälle..? skrapailin ikkunat ja lähdin siitä sitte. sit huomasin ettei se ilmastoinnin lumihiutale merkkipalanut siel näytössä, ja muutaman renkkauskerran jälkeen se sit pysypäällä, ensin vaan vilkahti.. missä vika? yöllä oli ollut muutama astepakkasta ja ensimäisen kerta kun tekee ton.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kompura ei mene päälle alle +5 asteen lämpötiloissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      +3 astetta on mun kotterossa se raja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Audi A4 B5 1.8T AEB ilmastointi

                                        Moro.
                                        Missä mahtaa olla vika kun tuulilasille ei tuu ilmaa eikä noista mitkä on kojelaudas? Jaloille puhaltaa iha täyttä häkää.. painelin tuulilasille puhallus nappia mut ei puhalla silti vaa ohjaa kaiken lämmänilman jaloille.
                                        Missä mahtaa olla vika ja miten pääsen helpoiten sen tutkimaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Varmaan läppämoottori sökö. Kuskin jalkatilasta näkee radion/ilmastointiyksikön takana sen moottorin joka ohjaa ilman kojetaulun suulakkeille kun ottaa sen muovin pois kojetaulun alta. Painele puhallukset vuoronperään tuulilasille / etusuulakkeille ja kato tapahtuuko siinä moottorissa mitään.
                                          Viimeksi muokannut Topsuu; 6.4.2017, 20:39. Perustelu: lukihärö

                                          Comment

                                          Working...
                                          X