Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 (100)mittariston vaihtoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 (100)mittariston vaihtoa

    Rupesin tossa kelailemaan, että käykö lötköihin (vm. 88 ja etiäpäin) mittaristot ristiin? Perusmittariston tilalle se autocheckillä oleva jne? Ja mites se mittaristo, missä on kulutuksennäyttö ja muut? Toimivatko suoraan vai tartteeko johtoja/antureita lisäillä?

    Toivottavasti saa ajatuksesta selkoa.

  • #2
    Ilmeisesti halusit tietää käykö faceliftin eri mittaristot keskenään ristiin? Paikoilleen menee kyllä, mutta vaadittava elektroniikka kulutusnäytölle jne. takuulla puuttuu autosta. Näytön saa varmasti ilman lisäyksiä toimimaan, mutta näyttö ei saa mistään tarvittavia anturitietoja, eli näyttää jotain erroria.

    Ne ominaisuudet mitä jo vanhassa mittarissa oli, pitäisi toimia heittämällä myös siinä paremmin varustellussa mittaristossa.

    Comment


    • #3
      Niin joo, juuri tuo oli hakusessa. Elikkäs sitten ei toinna rueta metsästelemään "parempaa" mittaristoa...

      Mistähän sitten johtuu, kun moottorin vikavalo ei pala koskaan, vaikka polttimo on ehjä varmasti?

      Comment


      • #4
        Käsittääkseni sen ei kuulukaan vanhemmissa malleissa palaa kuin diagnostiikkaliittimiä tai b.pumpun releen sulaketta ropaamalla eli vikakoodeja vilkutellen.

        Voi toki olla, että sitä ei ole kytketty lainkaan. Mittaristosta voi löytyä paikka, vaikka ECU ei koko valoa pystyisi käyttämäänkään. Mikä moottorityyppi?

        Comment


        • #5
          Moottorityyppi on RT.

          Btw; kyllä monet kerrat kironnut, kun ei ole itselläni kunnon sähkökaavioita autoon. Tottunut siihen edellisten rotteloiden kanssa :)
          Viimeksi muokannut Härski; 21.4.2008, 23:40.

          Comment


          • #6
            Eipä ole tuossa RT:ssä edes ecua, joten ei vikakoodeja jää.

            Comment


            • #7
              Eli on siis aivan sama onko siellä polttimoa vai ei, kun se ei ole mihinkään liitetty.

              Comment


              • #8
                Omaan vm-87 vaihdoin mittariston aikoinaan. Vanhassa ei ollut kierroslukumittaria ( sen paikalla kello), mutta uudessa oli.

                Yllätys: Kierrosmittari toimi täysin.

                Comment


                • #9
                  Tuollaisen vaihdoin tein entiseen kulkupeliini ja siinäkin oli "bolt-on" homma...
                  Kiinnostaisi tietää, miten montaa eri johtosarjamallia noihin etuvetoisiin satasiin löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    Täysin MUTU!

                    Luulen, että samanlaiset johtosarjat on vedetty kaikkiin esim vm 88 satasiin. Tehdas säästää laittamalla vain yhden variaation kaikkiin?

                    Johtopäätös: Kaikki sen vm:n mittaristot käyvät ristiin?

                    "kun ei ole itselläni kunnon sähkökaavioita "

                    Esim kirjastosta voi lainata erilaisia auto-oppaita. Audikin löytyy. Luulisin, että kirjan lopussa on sähkökaaviot?
                    Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 23.4.2008, 15:55.

                    Comment


                    • #11
                      Sinäänsä tuollainen olisi järkeenkäypää. Hitto kun olisi "parempi" mittaristo, niin voisi käytännössä kokeilla tuota. Huvikseen ja luottaen onneen en viitsisi ostaa toista...

                      Tämän paikkakunnan kirjastossa on kyllä 100 audiin korjausopas, mutta eipä siitä ole apua tuon vm88 kanssa. puuttuu näet sen ikäiset kaaviot.

                      Comment

                      Working...
                      X