Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet tietoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Cabriolet tietoa

    Moi,

    olen etsimässä itselleni Audi Cabriolettia "mallisarjan" loppupäästä eli 1998 tai uudempi. Tapahtuiko mallissa mitään muutoksia 92-00 aikana? Moottoriksi olen ajatellut 2.6 tai 2.8, 2.6 moottorilla varustettua cabriota kävin kokeilemassa. Onko 2.8:ssa selvää eroa käytöksessä?

    Minkälainen vakiovarustelu loppupään vuosimallien autoissa on? (kauk. ohj. keskuslukko esim..)

    Ilmeisesti jossain vaiheessa keulalle muuttui linssivalot?
    Eräässä ilmoituksessa mainostettiin ESP:tä. Onko kyseistä järjestelmää avoihin saanut? Ilmeisesti jokin vetoluistonesto on, koska melko monessa sellainen näytti olevan.

    Jos jollakin on kys. automallin esitettä sähköisessä muodossa niin olisin enemmän kuin kiinnostunut!

    Tässä näin alkuun muutama kysymys. Olisin kiitollinen jos saisin tietoa asiasta.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.4.2008, 22:08. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Kuutoskoneet taisi tulla -93 vuosimallista alkaen. Varusteissa, puskureissa ym. on eroja koneesta ja vuosimallista riippuen. 2.6 ja 2.8 kuluttaa ilmeisesti käytännössä saman verran, että kannattanee hommata se isompi samalla, saa ne 24 heppaa myös. Olikohan -98 vai -99 eteenpäin pieni facelift, eli sisustan pientä modernisointia, 1.8 neloset tuli samalla, linssivalot, uudet puskurit yms. Tarkkaa faktaa en osaa nyt kertoa.

    ESP:tä ei ole Cabrioletissa ollut, mutta ASR-luistonesto varmaan löytyy uudemmista malleista.

    Comment


    • #3
      Mistä tuon facelift version tunnistaa parhaiten?

      Comment


        #4
        Tämän näköisestä keulasta. Cabrioleteissa on ollut kolmea eri puskuria (samoja kuin Coupessa) mutta tuo on Cabriolle uniikki.

        Comment


          #5
          Audi Cabriosta on kerätty muutama linkki FAQ-osioon.

          Comment


          • #6
            Cabriosta

            Perheessämme kakkosautona ollut neljättä vuotta -94 2.6 automaatti. Muutamia kommentteja ja mielipiteitä:
            - facelift taisi tulla vuonna -97,. Sen erottaa vanhemmasta esim. puskurissa olevista valoista jotka ovat päistänsä pyöreät.
            - jos olet aikeissa ajaa myös talvella valitse yksilö jossa on myös kovakatto. Rätillä pärjää myös talvella mutta se menee talvella nopeasti kauhtuneeseen kuntoon. Kovan katon hankinta jälkeen päin maksaa käytettynä 1000 - 1400 ? + rahti ja on hankala kuljetettava irrallaan.
            - katsele myös yksilö jossa on 3-puolainen ratti, tulet sitä kaipaamaan joka tapauksessa koska 4-puolainen taksiratti ei kertakaikkiaan sovi tyyliin ja 3-puolaisen bägillisen ratin hankinta jälkeen päin maksaa maltaita eikä asennuskaan mene aivan heittämällä (riippuu vuosimallista).
            - Molemmissa V6:ssa on on omat tyyppivikansa mutta kun ne kerran käy läpi (jätä budjettiin muutama touhutonni ylimääräistä tai käy yksilö tarkasti läpi) niin niiden kanssa pärjää. Ehdottoman hieno ja herrasmiesmäinen moottori jolla pärjää taatusti normaaliliikenteessä mutta mikään raketti se ei nykymittapuun mukaan ole.
            - sähkökatto on aivan ehdoton ja minulla ainakin on ollut varmatoiminen. Avona tulee ajeltua lyhyitäkin matkoja kun katto on niin helppokäyttöinen.
            - "urheilullisin" mielestäni näistä malleista on 2.8 manuaalina

            Haulla löytyy lisää

            Comment


            • #7
              Selailin haun kautta kaikenlaisia asioita, mutta mihin erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota noissa v6-koneissa?

              Kävin koeajamassa yhden cabrion ja olin huomaavinani edessä kaiuttimet vain kojelaudan päälle. Kys. yksilössä äänenlaatu oli nätistikin sanottuna surkea. Minkälaisia audio-systeemejä cabrioissa on? www.audicabrio.info:a on tullut selailtua, mutta tuo Saksan luetunymmärtäminen pidemmissä teksteissä on onnetonta.

              Pulttijakohan on ilmeisesti 4x108mm? Löytyykö autoon kuinka helposti vanteita oikealla ET:llä?

              Comment


                #8
                Kyllä cabrioonkin on jotain audio pakettia ollut saatavilla. Sisälti muistaakseni takana erillissarjan ja olikohan suksipussissa joku pieni basso kaiutin tai jotain.

                Vanteita kyllä löytyy kohtuu helposti, jos vaan jaksaa ettiä. Tietty erinäisiä replicoita ja ainakin TSW:llä on tota jakoa.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja FreeZ Näytä viesti
                  Selailin haun kautta kaikenlaisia asioita, mutta mihin erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota noissa v6-koneissa?

                  Kävin koeajamassa yhden cabrion ja olin huomaavinani edessä kaiuttimet vain kojelaudan päälle. Kys. yksilössä äänenlaatu oli nätistikin sanottuna surkea. Minkälaisia audio-systeemejä cabrioissa on? www.audicabrio.info:a on tullut selailtua, mutta tuo Saksan luetunymmärtäminen pidemmissä teksteissä on onnetonta.

                  Pulttijakohan on ilmeisesti 4x108mm? Löytyykö autoon kuinka helposti vanteita oikealla ET:llä?
                  V6 koneista
                  - öljyvuotoja venttiilkopan tiivisteissä, kannen tiivisteissä, tehostajan pumpussa, tehostajan painepuolen letkussa, tehostajan nestesäiliön pohjassa, ohjausvaihteessa, jakopään alla olevan anturin juuressa, öljypohjan (öljypohjien) tiivisteessä (jos vuoto on jossain noissa öljy haisee useimmiten myös kabiinissa kuumana)
                  - katso että tyhjäkäynti on tasainen eikä imusarjan seutuvilta kuulu räminää (vain 2.6)
                  - naputtaako venttiilit kylmänä

                  Audioista
                  - takana sivuilla on muistaakseni 5":n paikat. Verhoilu lähtee irti ilman työkaluja kun nykäisee reunasta
                  - suksipussin tilalle (pussi pois, kehys jää) saatavana esim.eBay:stä Audin alkuperäistä aktiivi subbaria (valmistaja Nokia!) hintaan 50 - 80 € käytettynä + rahti
                  - alunperin jos on subbari vakiona niin takasivukaiuttimet ovat olleet aktiivisia ja kojelaudan päällä pienet kaiuttimet passiivisia
                  - itse olen kytkenyt perus Blaukkarin etu ja takakaiuttimiin passiivisina
                  - sopivia kaittimia saa radiokaupasta ja sopivat paikalleen heittämällä
                  - eBaystä huusin irroitettavan subbarin suksiluukkuun ja kytkin sen blaukkarin lisävahvistin lähtöön
                  - ei mitään hifiä mutta riittää minulle. Pelkillä etukajareilla ääni on todella luokkaa "eeriksonin pakeliittinen puhelinluuri"

                  Vanteista
                  - 4x108 vanteita on tarjolla mutta ne ovat usein tarkoitettu Fordiin tai Citikkaan jolloin keskireikä tai ET eivät ole sopivia
                  - ET pitäisi olla 30 - 38 että ajettavuus säilyy
                  - jos et ole vielä autoa ostanut niin katsele yksilö jossa on alkuperäiset 10-puolaiset Bolero vanteet paikoillaan (saksassa hyvin usein). Ne ovat 7 tai 8 x 17 ja sopivat ulkonäöllisesti mielestäni parhaiten (makuasia tietenkin). 8 tuumaisina varsinkin maksavat maltaita.
                  - tarvikevanteita olen nähnyt ainakin Alutech Zero, Stilauto,Tomason 1, BBS, Rial, RS4 Replica, Keskin K4 jne.

                  Comment


                  • #10
                    Paljon kiitoksia avusta! Nyt vain selailemaan tarjontaa ja katselemaan miten tilanne kehittyy.

                    Comment


                    • #11
                      Noniiin. Kiitos vielä kerran avusta tässä asiassa. Auto on tällä hetkellä matkalla kohti Suomea.

                      Sellaista vielä kyselisin, että onko kukaan tuonut viime aikoina cabriota maahan ja on saanut veropäätöksen. Tiedustelisin minkälaisia summia on tulli pyytänyt maksettavaksi? Tilastoista löytyy jokunen auto, mutta näyttivät olevan hieman vanhempia(-94 tms.). Niiden verot olivat ainakin ihan kohtuulliset.

                      Comment


                        #12
                        Onneksi olkoon uudelle hankinnalle! Mulla jäi viime kesänä kovasta poltteesta huolimatta Cabrio hankkimatta. Osittain syynä oli kyllä sekin että sopivaa yksilöä ei sattunut kohdalle (2.3E, manuaali, ilmastointi, nahat, sähkökatto). Ehkä vielä joku päivä..

                        Veroihin en kyllä osaa sanoa mittään..

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoskiitos. Vielä sen verran, että kun autoa pesee niin miten tuon katon kansaa toimitaan. Harjalla ja vedellä samalla tavalla kuin muut autokin?

                          Menee puolet kysymyksista ohi osaston aiheen, mutta ei viitsisi aloittaa sataa uutta topikkia.

                          Comment


                            #14
                            Audeissa on lienee kaikissa kangas- eikä vinyylikatto. Käyttöohjekirjassa on varmaan viralliset hoito-ohjeet, mutta pesun tekisin ihan normaalisti, välillä kannattaa käsitellä katto siihen tarkoitetuilla hoitoaineilla kuten tällä. Märkänä tai kovin likaisena ei kannata laskostaa kattoa alas. Katon ja ikkunoiden tiivisteistä kannattaa pitää huolta, olen ymmärtänyt että ne voi olla arvokkaita.

                            Mulla on Golfissa vinyylikatto jonka käsittelin viikonloppuna Autoglymin vinyl & rubber carella > katosta tuli kuin uusi. :)

                            Comment


                            • #15
                              Omassa cabriossa ihmettelin miksi takakontissa tuli mukana pari froteepyyhettä. Asia selvisikin minulle hyvin pian kun seurailin taka"lasin" naarmuuntumista!

                              Eli suosittelisin laittamaan esim. pyyhkeen ikkunan väliin aina kun taitat katon konttiin, näin muovi säilyy pidempään hyvänä.

                              Comment

                              Working...
                              X