Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärinkennon vaihto ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Muistaakseni joku oli kysynyt marmorin hintaa hommalle ja se oli n.700-800e.
    Liian paljon mulle joten vaihdoin itse ja säästin. Ei se nyt ihan mahdoton homma ole jos varaa vaikka viikonlopun hommaan ja tekee rauhassa. Kyllä se menne yhdessä illassakin jos pistää töpinäksi.

Multa löytyy aika paljon kuvia jos ryhdyt itse hommaan. Lähden tosin ens viikos lomalle, silloin en voi kuvia postailla.

Comment

Eikös siihen joudu laittaan uudet kylmäaineet ilmastointiin,kun kenno vaihdetaan?

Comment

Ei ole yhteydessä ilmastointi aineisiin, sille on oma "kenno" ihan siinä pelkääjän puolen sivussa.

Comment

Jatkan tätä jo aloitettua topicia "lämppärin kennon vaihto".

Coupen sisällä haisee pakkasneste lämmityslaitteen moottorin ja lämmön ollessa päällä, mutta matot ovat kuivat. Tilasin uuden Nissenin kennon (41e) ja ajattelin vaihtaa kennon perjantaina. Etsin ohjeita, mutta kattavaa selvitystä tai saati kuvia en löytänyt.

Kuka osaa neuvoa Audi coupe (vm-89 ei ilmast.) kennon vaihdossa ?

Comment

Itse en ole vaihtanut kennoa mutta kädessäni on Haynes korjausopas: AUDI 80,90&COUPE jollainen löytynee kirjastosta tai Motonetista ehkä.

Sivulla 11.21 Bodywork and fittings on kohta Heater removal and refitting.
            Olisko siitä apua.

Comment

Kiitos vaan, mutta minulla ei ole kirjaa josta katsoa, siksi kysyn täältä.

Comment

Kojelauta on otettava pois. Ei ole niin katastrofaalisen iso homma miltä äkkiseltään kuulostaa.
                Radio jne palikat pois, keskikonsoli pois, alaverhoukset/hanskalokero pois, mittaristo+ratti pois, viikset pois.
                Tämän jälkeen kojelaudan päistä pultit pois ja meniköhän vielä rintapellin läpi joku. Jossain keskellä ilmatorvissa taisi olla ruuvi tai pari ja sitten vaan kojelauta pois suunnilleen ylöspäin minkä voi. Tarkkaile tilannetta keskisuuttimien aukosta niin ei mene mitään rikki.

Comment

Kojelaudasta itsestään ei mene rintapellin läpi ruuveja. Nuo ilmatorvissa olevat ruuvit on vähän jemmassa, mutta kojelauta lähtee kun päästelee ilmatorvien klipsit vasemmasta ja oikeasta reunasta. Takaisinpäin laitettaessa ilmatorvet on oltava kojelaudassa kiinni, muuten niiden klipsien laitosta ei tule mitään, btdt.
                  Kojelaudan irrotuksen jälkeen tuuletinkanavistopaketti eli se missä on sisätilapuhallin ja itse kenno kiinni, on otettava kokonaisena irti autosta. Siitä menee muutama ruuvi tulipellin läpi. 3 tai 4 niistä sijaitsee siinä akkukotelon vieressä, suoraan moottorin takana. Yksi tai kaksi ruuvia on ikävästi sielä akkukotelon alla. (näin ainakin ilmastoidussa)
                  Tuuletinpaketti kun on pöydällä, homma onkin selkeä. Jos ei ole ennen purkanut, kannattaa henkisesti varautua siihen, että yksi ilta ei tuon kanssa riitä.

Comment

Kiitos ohjeista! Varaan kennojupakkaan aikaa aamusta iltaan, niin eiköhän riitä.

Comment

Lämppärin kennon vaihto alkoi rauhallisesti. Audi coupe -89 ratin mutteri aukeaa 24mm hylsyllä.
                      Tässä muutama http://s262.photobucket.com/albums/i.../TDT%20silver/ kuva jakoon.

Purkuun aikaa meni noin 2 tuntia.
                      Kokoaminen meneillään - ehkä noin 4 tuntia edellyttäen, että kaikki toimii kuten tehtaalla suunniteltiin.

Hintaa vaihdolle tuli tähän asti kenno Nissen 35,50e.

Joo, finaaliin pääsin ja glykoolin haju katosi kabiinista. Aikaa meni yhteensä täysi päivä. Nyt sitten tuulilasinpyyhkimet ei toimi kennovihdon jälkeen hmm..mut vesi lentää lasille. Olisko viiksi vinksahtanut kun sulakkeetkin ovat ehjät...
                      Viimeksi muokannut audicpe; 11.10.2008, 14:52.

Comment

Kojelaudan nostossa saattaa irrota mm tuulilasinpyyhkijöiden sähköliitin. Liittimen löytää kun ottaa mittariston pois.

Comment

^ Ensi kertalaiselta yhteensä 6h?? Kerta ei halpa CQ kiinnosta niin taidan homman tehdä itse :P

Comment

Paljos tuo kennon vaihto maksaa nyrkkipajalla. Itsellä sellanen duuni ettei välttämättä ehdi itse vaihtamaan. Onko kukaan käyny vaihdattamassa ja tietäisi hyvän ja osaavan paikan pääkaupunkiseudulta. (nesteet kuskin jalkatilaan)

Comment

Toivottavasti ei tuu ongelmia tuon Nissenin kans. Ei kovin hyvää palautetta oo saanu täälä foorumilla.

Comment

Working...
                              X