Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jatketaanpa tätä ansioitunutta topikkia.

    Tarviiko tulle keskusyksikölle opettaa moottoreiden asentoja jos niitä servoja on putsailtu tai muuten ajeltu manuaalisesti.

    Onnistuuko homma ilman vag-comia tms.?

    C4 tdi -95 kyseessä ja vaihteeksi puhaltaa vain kuumaa(myös LO-asennossa :) ) eikä myöskään laita ilmastointia päälle vaikka hallissa lämmintä +16C.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja -Jukka- Näytä viesti
      Jatketaanpa tätä ansioitunutta topikkia.

      Tarviiko tulle keskusyksikölle opettaa moottoreiden asentoja jos niitä servoja on putsailtu tai muuten ajeltu manuaalisesti.

      Onnistuuko homma ilman vag-comia tms.?

      C4 tdi -95 kyseessä ja vaihteeksi puhaltaa vain kuumaa(myös LO-asennossa :) ) eikä myöskään laita ilmastointia päälle vaikka hallissa lämmintä +16C.
      Itse ymmärsin, että ne olisi hyvä kalibroida. Ei onnistu ilman vag-comia.
      Suosittelen lämpimästi kokeilemaan toisella paneelilla, mikäli mahdollista.
      Voi säästää monta tuntia turhaa työtä. Mittaile nuo ohmit noista moottoreista, niin tietää
      onko paskana vai ei - paristolla voi ajaa lämmöt inhimilliseksi kabiinissa.

      Comment


        Vikakoodien luku voisi pelastaa monelta arvaukselta. Siitä saattaisi selvitä myös tuo kompuran käynnistymättömyys.

        Comment


        • No viat näyttää välillä vähenevän itsekseenkin.
          Ilmastointi oli päättänyt alkaa antamaan kylmää tai siis ulkoilman lämpöistä sentään LO-asennossa ja tuossa kun illalla käytin sen lämmönsäätömoottorin pöydällä se ei ensin alkanut pelittämään mutta kun hiukan avitti muovivivustosta, kas sehän alkoi ajamaan ihan normaalisti...hetken. Vikakoodikin oli jonkin aikaa 8.7(sporadic) josta muuttui 8.5(static) vai kumminpäinköhän se meni.

          Mielenkiintoista.

          Edulliselle toimivalle paneelille voisi olla käyttöä. :)

          Comment


            Itse saattaisin ensin avata sen vanhan ja tarkistaa nuo edellä mainitut päätteet, jos se kerran kuitenkin ajaa.

            Minulla lämmönsäädön moottori antoi vikakoodin, kun koitti tehdä pieniä muutoksia lämpötilaan (pieni liike). Kun taas ajoi Hi-Lo -väliä, jäi koodi tulematta. Ilmeisesti siihen vivustoon kuluu jonkin sortin ura tms., josta seuraa takkuilua. Vivuston rasvauksella mentiin talven yli ilman ihmeellisyyksiä tai vikakoodeja lämmönsäädöstä.

            Comment


            • Tais lämmöntulo lakata vain sen alipainerasiahanan vaikutuksesta...onneksi edes se pelaa.
              Viimeksi muokannut -Jukka-; 22.4.2009, 11:31.

              Comment


              • Käyköhän tuo alla oleva moottori noihin ilmastoinnin läppämoottoripaketteihin?

                Pienoismoottori Johnson, valmistettu Boschille. Nimellisjännite 12VDC, tyhjäkäyntikierrosluku 6500r/min, tyhjäkäyntivirta <30mA, vääntövoima 6.7Nm, oikosulkuvirta 450mA. Käyttöjännitteen syöttöpisteet jousikuormitteiset pikalukitusmallit, joihin voi kytkeä suoraan johtimet tai pienet abikot ilman tinauksia. Pyörii vielä 4V:lla, akseli halk. 2mm, pituus 20mm. Päässä hammasratas jonka voi poistaa.

                malli on 1 397 220 228

                Noita saa sp-elektroniikasta 0.5e laaki..

                Comment


                  Tuollaisia Johnson 228 -moottoreita tilasin 10 kpl, kun olivat niin halpoja. :) Loppujen lopuksi yksi tuli asennettua. Ei ole ihan nopea homma, vaatii vähän kotelon puukotusta, johtojen jatkamista ja matopyörän vaihdon. Moottori jää helposti vähän tiukalle hammaspyörää vasten, jolloin se ei oikein pyöri. Mutta kyllä se moottori sinne ennemmin meni kuin 200 e marmoritiskille. :)

                  Comment


                  • Laitoin myös 4 kipaletta tilaukseen, lyhensitkö akselia yhtään? Tuo 2e+postikulut, ei kyllä todellakaan ole paha hinta, verrattuna marmorin hintaan..

                    Lopuilla voi ostaa vaikka asennusjuomaa.. ~195e luulis riittävän siihen ;)

                    Comment


                      Kyllä sitä akselia piti lyhentää, sellainen on mielikuva.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
                        Kyllä sitä akselia piti lyhentää, sellainen on mielikuva.
                        tänään tuli moottorit postissa, millaset virtaliittimet noihin moottoreihin tulee? ei näkynyt minkäänlaisia "nastoja" moottorissa olevan

                        Comment


                        • Moottori on nyt asennettu ja toimii, liittimet tosin sojottaa moottoripaketin kyljestä ulos tila-ahtauden takia, mutta tuo on lähinä kosmeettinen vika :)

                          oon yrittänyt vag-com:lla (311.2) ajaa sopeutusta moottoreille, mutta homma stoppasi heti alkuvaiheessa, kun en päässyt ilmastoinnin moduliin käsiksi, muihin moduleihin pääsin vaivatta. latensseja koitin muutta pienemmäksi, tuloksetta.. täytyy vielä käydä kokeilemassa uudestaan.
                          Mistä tuon sopeutuksen saa tehtyä, step by step ohjeet olis kivat.

                          Comment


                          • Tuli tehtyä tuota moottorijumppaa ja ulkoyksikön moottori ainakin saattoi jopa olla huonona, en mitannut ja testannut ennen purkua, mutta ainakin kasattuna, patterilla testattuna toimi. En typerys älynnyt mitata potikkaa, että toimiiko se, sillä sisäyksikön potikoista toinen oli kaput. Päälleppäin niin hapettunut, että koitin elvytellä ja sitten purin sen, ja pinnathan sieltä oli syöpynyt.

                            Mittasin sen toisen ehjän ja antoi mittariin 0.3 - 4.3 noin suunnilleen. Akselin reikä siinä on 3-4mm halkaisijalla, että sellaisella reijällä olevat potikat on nyt hakusessa.

                            Osaisko joku antaa valmista tyyppinumeroa tuolle potikalle?


                            Yritin laittaa tuuletusta päälle ilman noita sisäyksikön palikoita, niin mitään ei tapahtunut. Ei uskalla lähtä ajeleen, kun ei mitään puhalla. Yksikössä kyllä näyttää palkit nousevan puhaltimen moottorille, mutta moottori ei puhalla... Pitäisikö sen toimia ilman noita turhakkeita?

                            Comment


                            • Tuli laitettua näillä tiedoilla kyselyä komponentteista ja Elfalta löytyi 4.7k ohm säätötrimmeri 3-4mm reijällä piirilevylle asennettava no. 64-395-58. Saas nähdä millainen tulee. Jos passaa, niin otin niitä muutaman varastoonkin.
                              Viimeksi muokannut Nelioviveto; 12.11.2009, 13:15.

                              Comment


                              • mulla olis tämmönen ongelma ratkottavaks.

                                08.5 Temperature Regulator Flap, static block

                                11.7 Central Flap, sporadic block

                                13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open

                                13.5 Footwell/Defroster Flap, static block

                                29.4 Belt slip detection "hard", sporadic

                                elikkä antaa tämmöset vikakoodit ja kaikki moottorit on tarkastettu ja liikkuu moitteetta.

                                voisiko minun autosta olla tämä ohjainlaite kömö?? ja jos on nii olisko kellää myydä ehjää??

                                Comment


                                • Tarkalleen, miten moottoreiden kunto on tsekattu? Paristollahan ne liikkuvat ihan kivasti,
                                  vaikka siellä tuota hiilipölyä olisikin sisällä. Kannattaa siis ainakin mitata nuo moottorit tuosta ohjauspaneelin piuhasta ja sen pohjalta miettiä, mitkä jätät putsaamatta.. Mieluiten purkaa/vaihtaa kaikki. Jos tämä ei auta - kuten minun tapauksessani, on syytä epäillä tuota ohjausyksikön kuntoa. Itselläni se oli paskana. Ebaysta löytyy noita yksiköitä aika kivasti. Älä osta halvinta; on melko varmasti paskana! Suomalaiset autopurkamot pyytävät törkeitä hintoja noista, itse kun niitä aikanaan kyselin. Moottorit kannattaa siis jokatapauksessa pistää kuntoon, kun ovat juuri se, mikä hajottaa tuon ohjausyksikön.

                                  Comment


                                    Ei kukaa oo löytäny vielä sellasta moottoria joka ei tarvisi puukotusta et sen saa asennettua?

                                    Comment


                                      Ei vissiin :) Onkos 0 132 801 018 oikee numero sinisen puolen mötikälle? Puhutaan siis Boschin numerosta.

                                      Comment


                                        Johtuuko C4:ssä vikakoodi 13.6 sinisestä vai punasesta puolesta? Asian tuntevat ihmiset varmaan ymmärtää mitä tarkotan.

                                        Comment


                                          Tästäkö ei oo sen tarkempaa tietoa kellää?

                                          Comment


                                          • Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction.
                                            Huoltoaapisen mukaan Footwell/defroster flap motor -V85- with footwell/defroster flap motor position sensor -G114- ** on sijoitettu kuskin puolelle keskikonsolia, väritykseltään pitäisi olla punainen.

                                            Comment


                                            • elikkä käykö a3 vm97 ilmastoinnin ohjain s6 vm95???

                                              a3 osan numerot.

                                              5HB 007 608-04
                                              8LO 820 043D

                                              s6 osan numerot

                                              5HB 006 500-03
                                              4AO 820 043 G

                                              Comment


                                              • Keksalle:
                                                mulla olis tämmönen ongelma ratkottavaks.

                                                08.5 Temperature Regulator Flap, static block

                                                11.7 Central Flap, sporadic block

                                                13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open

                                                13.5 Footwell/Defroster Flap, static block

                                                29.4 Belt slip detection "hard", sporadic

                                                elikkä antaa tämmöset vikakoodit ja kaikki moottorit on tarkastettu ja liikkuu moitteetta.

                                                voisiko minun autosta olla tämä ohjainlaite kömö?? ja jos on nii olisko kellää myydä ehjää??
                                                Minulla oli juuri TT:ssä sellaista vikaa ilmastoinnissa että vikakoodit antoi ymärtää että kaikissa läppämoottoreissa vikana blocket or no voltage. Kuitenkin kaikki moottorit ajeli itsekseen koko ajan, ilman lämpötila ja suunta vaihteli mielivaltaisesti ilman että koskitkaan säätimiin. välillä puhallusnopeus laski ja nousi itsekseen, vaikka olit manuaalisesti asettanut nopeuden. Myös kompuran kytkin naksutteli konehuoneessa villinä, taisi lakata vasta kun painoi econ -nappia. Kaikki oireet ja sekoilu alkoi yhtäaikaa ilman varoitusta.

                                                Ohjainlaitteen vaihto auttoi ja kaikki paitsi potentiometri G113 toimii moitteetta. Se taitaa olla oikeastikin rikki kun perussäätökin ajaa vipua yli rajojensa (kuuluu naksuntaa kun moottori ajaa läppää.) Oli ääni muistaakseni kuulunut jo jonkun aikaa ennen ohjainlaitteen vikaantumista. Ilmastoinnin käyttö/ohjainlaitteen löysin varaosahaun kautta. Uusi olisi maksanut lähes tonnin. Nyt pääsin halvemmalla.

                                                Toivottavasti auttaa vianetsinnässä.

                                                Comment


                                                  c4 -93

                                                  vikakoodit 08.5 11.5 13.5 , eli static block kaikissa.

                                                  Onko pakko purkaa vai saako muuten liikkeelle?

                                                  OT: mistä neuvoja muiden koodien lukuun, eli vikakoodi selvitykset?
                                                  Kone 2.3 ongelmana takeltelu 1k5 kierroksiin asti ja puutuminen 4k:n jälkeen. Muuten kulkee nätisti.

                                                  Edit: auto seissyt kuukausia ja nyt ajossa. Tenut tankissa, tuntuu auttaneen tyhjäkäynnin aaltoiluun. Imu vuodot tutkittu, ei löydy.
                                                  Viimeksi muokannut Niemi; 13.11.2010, 15:35. Perustelu: edit

                                                  Comment


                                                    Jatketaas, kyseessä V71 eli Air Flow Flap Positioning Motor. Olenko ymmärtänyt oikein että tuo säätää sisäkiertoa päälle/pois.

                                                    Oli tullut vikakoodi 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-00 - Blocked or No Voltage

                                                    Tulee tuota sisäkiertoa niin harvoin käytettyä ettei ole moista huomannut. Tämäkö löytyy konehuoneen kaukalosta?

                                                    Comment


                                                      Itselleni jatkaen, jos tuon jumittamisessa on vaarana ohjausyksikön kärähtäminen, on se syytä varmaan huoltaa. Googlasin jotta 0.1-5.7kOhm pitäis (moottorin asennosta riippuen) olla vastus. Nuohan voi mitata vaikka ohjainyksikön johtosarjasta (nastat D5 ja D13). On helpompi ottaa käsiin kuin tuo ite moottori konehuoneesta.

                                                      Näkyykö tässä suunnitelmassa nyt joku selvä bugi vai käynkö hommiin?

                                                      Comment


                                                        Jeps, noilla suunnitelmilla on hyvä lähteä eteenpäin ja totta tasiaan, että jos tuon jättää korjaamatta niin se regu palaa. Tosin se palaa myös muista moottoreista jos ne jumittaa...

                                                        Nuo konehuoneessa olevat moottorit on helppo ottaa pois ja testata ihan hyppylangoilla. Moottorit on 7V mutta ne kestää tuon 9v pariston (jos ei satu olemaan labralähdettä millä syöttää oikeaa jännitettä). Jos haluaa olla extra varma niin pyörii (ehjät) ne moottorit sillä 4,5V paristollakin (saako niitä enää mistään?)

                                                        Comment


                                                          Ohjain käyttelee sisäkiertoa hetkittäin ilman käyttäjän pyyntöäkin, eli olisi sen hyvä olla kunnossa, ettei kypsy.

                                                          Comment


                                                            Lauantaina otan työn alle jos vain aikaa jää. Saamarin kapitalistijoulut, nytkin jää 4 vapaapäivää tässä kuussa joulunpyhät mukaanlukien.

                                                            Comment


                                                              Vikakoodeja alkaa minullakin tuppaileen. Ensin antoi 15.5 joka sittemin poistui ja eikös tuo tarkoita lämmönsäätö läppää? Mutta nyt tuli 13.5 vai oliko se 13.7, mitäs nuo tarkoittaa? En tästä topicista löytänyt vastaavia vikakoodeja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X