Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja kertauksena:

    Lattakaapeli korjattu.
    Regulaattorit vaihdettu.
    Moottorit ajettu manuaalisesti.
    Moottorit huollettu ja läppien mekanismeja herkistelty.

    Eikä vieläkään liiku ohjaimella?

    Onko sillä yritetty ajaa niitä huoltamattomia moottoreita? Ajattelin vaan, onkohan ne regulaattorit voineet kärähtää uudestaan?

    Comment


      Vanhatkin oli kunnossa kun testasin ne irrallisena. Vaihdoin sinne uudet, kun vanhat joutu kuitenkin ottamaan irti. Niissä on virranrajoitus joka suojaa normaalisti. Yhteen tapaukseen kyllä törmäsin missä oli kuumuudesta regulaattorit haljenneet, mutta ei tässä Pekan tapauksessa.

      Comment


      • Mitä tarkoitat moottorien manuaalisella ajolla?
        Läppiä en ole herkistellyt.

        Lämmönsäätöläppä toimii, mutta vain molemmissa ääriasennoissa. Kylmää ja kuumaa tulee, muttei lämmintä. Kun laittaa LO, tulee kylmää ja kun laittaa 18--> tulee kuumaa.

        Sisäkierron läppä toimii myös, mutta eikös sitä ohjaa jokin muu kuin sähkömoottori?
        Ainakaan ohjainpaneelin kaapelien pinneissä ei ole kuin 4 moottoria.

        Huomenna laitan auton nippuun, en jaksa ajella enää ilman sisustaa.
        Täytynee viedä auto Sport-Autoon vianselvitykseen - motivaatio on loppu.
        Jos tulee vielä pikaisia ideoita - otetaan vastaan.

        Comment


        • Lämmönsäätöläppä toimii, mutta vain molemmissa ääriasennoissa. Kylmää ja kuumaa tulee, muttei lämmintä. Kun laittaa LO, tulee kylmää ja kun laittaa 18--> tulee kuumaa.
          Testasitko potikan toiminnan lämmönsäätömoottorista?

          Comment


            VAG-Comilla ajettu basic settings jotta etsii ja tallettaa ääriasennot ?

            Comment


              Manuaallisella ajolla tarkoitin tuota patterilla tms testausta.

              Nuo vikakoodit hämää. Väittäisin vieläkin, että ohjauksessa on jotain hämärää. Jos Janin mainitsema sopeutus ei auta, alkaa olla ideat vähissä.

              Comment


                Löysinkin sitten vian, olin laittanut yhden alipaineletkun väärään paikkaan. Joten nyt pelaa ainaski toistaiseksi. Kiitoksia karppa kuvasta!

                Comment


                • Minulla oli etupaneelin piirilevyllä juotokset murtuneet monista komponenteista. Aiheutti sellaista, että osa napeista ei toiminut välillä lainkaan. Esim. Lämmönsäätöä sai alemmaksi mutta ei nostetua. AUTO-toiminnon tilaa ei saanut vaihdettua, kuten ei myös niitä nappeja joilla säädetään puhallusta ikkunalle tai eturäppänöistä. Osa toiminnoista toimi kuten pitääkin. Välillä kaikki pelas hienosti välillä taas ei.

                  Voi olla, että vikaa on myös tuolla lämmönsäätöläpän mekanismissa. Ilmastointi on viimeiset pari kk antanut joko kylmää tai kuumaa. Jonkun kerran on toiminut niinkuin pitää -sitten taas juuttunut jompaan kumpaan äärilaitaan. Voi tietysti olla, että ei ole saanut kunnolla virtaa ohjainpaneelilta. Sen näkee kun saa auton kasaan.

                  Vikakoodit:
                  08.5 Temperature Regulator Flap, static block. Motor is cycled, software attempts to eliminate block.
                  15.7 Air Flow Flap, sporadic block

                  Webaston piirilevyllä samoja kontaktiongelmia. Toivottavasti tulee kuntoon. Auto jäi pajalle kun sieltä jakoremmirempan yhteydessä huomattiin apulaitehihnan vetopyörän (?) olevan p*skana ja sen saa vasta maanantaiksi. Oli muuten halpa: 309€ sis. kiristinrullan.

                  Comment


                  • Iltaa.

                    Tuossa Aki vähän modaili tuota piirilevyä ja otettiin siitä yksi vahvistin pois ja vaihdettiin yksi kondensaattori.
                    Nyt toimii kaikki muut läpät paitsi lämmönsäätömoottori. Ainoa joka vielä viikko sitten toimi :) Tästä tulee myös vikakoodia V68 - blocked or no voltage.

                    Jani testasi toimivalla paneelilla, ja kaikki ilmeisesti toimi.
                    Jani: Tuliko sieltä kuumaa ja kylmää? Nyt nimittäin tulee vain haaleaa.

                    Comment


                      Jep, sillä mun autosta lainatulla yksiköllä kaikki säädöt toimivat ilman vikakoodeja. Myös kylmää ja kuumaa sai halutessaan.

                      V71 oli ainoa joka eilen toimi sillä sun yksiköllä, suuntahan on jo parempaan päin.

                      Edit. se V68:n johto ylettää liittää V71 moottoriin niin voi testata onko vika moottorissa vai muualla.

                      Comment


                      • Kyllä mä taidan nyt tilata Ebaysta toimivan paneelin.
                        Viitsisikö joku Germaanin hallitseva kertoa tärkeimmät asiat näiden linkkien takaa:
                        (Ilmeisesti tuo toinen huuto on jo päättynyt?)

                        Osaako joku sanoa, mitä eroa on tuon paneelin osanumeroiden H ja K lopuilla?
                        Onko tuo K sitä "päivitettyä" paneelia, jossa ei ole tätä regulaattorivikaa?
                        D tunnuksellakin näkyi olevan myynnissä. Omassani siis H.

                        http://cgi.ebay.ch/Audi-100-A6-S6-C4...ayphotohosting

                        http://cgi.ebay.de/Audi-A4-B5-Klimab...1%7C240%3A1318

                        Comment


                          K näyttäisi olevan uudemmissa ('98-->). Onko tuo nyt sitten Faceliftin?

                          VAG-Cat väittää että tuolla osanumerolla löytyy vaan A4/S4/RS4 (B5) ympäristöstä..?

                          EDIT: niin, niissähän on ihan eri osanumerot..

                          4A0 820 043K (C4)
                          8D0 820 043 H (B5)
                          Viimeksi muokannut arto s; 15.12.2008, 20:45. Perustelu: osanumerohavainto

                          Comment


                            Eli yksikölle tehtiin amputaatio ja rikkinäinen (luultavasti oikarissa) oleva vahvistin kun irroitettiin niin kaikki muut toiminnot lähti pelaamaan.

                            Jos jollain olisi toinen rikkinäinen yksikkö mistä saisi varaosia, niin ton sais korjattua.

                            Tuota vahvistinta ei meinaan enää saa. Viimeiset on lähtenyt tehtaalta 2003.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                              K näyttäisi olevan uudemmissa ('98-->). Onko tuo nyt sitten Faceliftin?

                              VAG-Cat väittää että tuolla osanumerolla löytyy vaan A4/S4/RS4 (B5) ympäristöstä..?

                              EDIT: niin, niissähän on ihan eri osanumerot..

                              4A0 820 043K (C4)
                              8D0 820 043 H (B5)
                              Katos, niin onkin. En huomannut tuota 8D0 ollenkaan.
                              Tuo ylempi linkki ilmeisesti väittäisi, että K sopii C4 koppaan..?

                              Vai löytyykö joltain rikkinäistä yksikköä kaapista?


                              Tuo pätkä kiinnostaa erityisesti:

                              " In dieser Auktion kommt das neueste 4A0 820 043K-Modell, wie es im Audi 100 und später im A6 / S6 (Modell C4) bis Baujahr 1999 verbaut wurde, zur Versteigerung. Der Endbuchstabe bedeutet die Software-Version. Im Audi 100/A6/S6 wurden ab ca. Juli 1995 Klimakompressoren des Herstellers Nipondenso ohne Drehzahlgeber verbaut. Dieser kann nur mit einem Klimabedienteil mit Index "K" (oder höher) richtig angesteuert werden. Das neuere 4A0 820 043K-Modell kann aber auf jeden Fall als Ersatz für alle anderen mit niedrigerem Endbuchstaben verwendet werden, wie z. B., für 4A0 820 043B, 4A0 820 043C, 4A0 820 043D, 4A0 820 043G oder 4A0 820 043H. "

                              Comment


                              • Aki: Millä nimikkeellä tota vahvaria voi kysellä alan liikkeistä?
                                Siinä taisi Siemens ja jotain muutakin lukea kyljessä.

                                Comment


                                  TCA2465

                                  Alan liikkeitä on esim. Yleis erotiikk...eiku elektroniikka, Partco, Bebek, Elfa, farnell, RS, Digi-Key, mutta mikään noista ei tunne sitä.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye
                                    Tuo ylempi linkki ilmeisesti väittäisi, että K sopii C4 koppaan..?
                                    Vuodesta 95 vuoteen 97 ainakin VAG Catin mukaan, eli A6/S6 etc., mikä sulla ilmeisesti on alla.

                                    Meikäläisen koulusaksalla päätellään, että kompurassa tapahtui jotain (heinäkuussa?) vuonna ´95 ja siitä eteenpäin vain tuo K-indeksoitu (tai uudempi) osaa ohjata systeemiä oikein.
                                    Oliko vielä niin, että uudempi hallitsee myös vanhan mallin järjetelmän..

                                    Korjatkaa, kellä on kieli paremmin hallussa.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                                      Vuodesta 95 vuoteen 97 ainakin VAG Catin mukaan, eli A6/S6 etc., mikä sulla ilmeisesti on alla.

                                      Meikäläisen koulusaksalla päätellään, että kompurassa tapahtui jotain (heinäkuussa?) vuonna ´95 ja siitä eteenpäin vain tuo K-indeksoitu (tai uudempi) osaa ohjata systeemiä oikein.
                                      Oliko vielä niin, että uudempi hallitsee myös vanhan mallin järjetelmän..

                                      Korjatkaa, kellä on kieli paremmin hallussa.
                                      Oma auto on 95.5 mallia ja siinä on tuo 043 H -tunnuksinen paneeli..

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viesti
                                        Oma auto on 95.5 mallia ja siinä on tuo 043 H -tunnuksinen paneeli..
                                        Aki: Löysin tällaisen pätkän eräältä sivulta:

                                        "Sen verran vielä, että tuohon ei tarvitse löytää yksittäistä piiriä kun kyseessä on 2 operaatiovahvistinta yksissä kuorissa. Tilalle voi laittaa 2 kpl yksittäispakattuja operaatiovahvistimia joissa muuten vaan sopivan lähellä oleva speksi."

                                        http://www.9xxfin.com/forum/viewtopi...864fadbffca28f

                                        Ei liity mitenkään kyseiseen aiheeseen, mutta osa on täysin sama.

                                        Comment


                                          Kennolle tulevan veden vakuumiohjattu venttiili on mallia NO, eli jos letkun irroittaa, tulee lämmintä kabiiniin. Alipainevuoto sopii oireisiin.

                                          Comment


                                          • Kyllä mä taidan nyt tilata Ebaysta toimivan paneelin.
                                            Löytyisi lähempääkin täältä parinkymmenen kilsan päästä ylimääräinen ohjausyksikkö joka saattaisi olla myynnissä, on 90 luvun A4:stä ja näyttää ainakin samalta kuin omassa RiSassa. Voin kaivella koodeja jos vielä kiinnostaa, tuli yhteen aanelkkuun väärä malli ja jäi ylimääräiseksi. Ei vain oikein tule laitettua mitään tuonne myyntipalstalle.

                                            Comment


                                            • Nyt olisi uusi paneeli kiinni, kiitokset Samille kaupoista!

                                              Tuossa nollailin vikakoodit, mutta edelleen siellä kummittelee niitä.
                                              Kaksi noista on johtunee siitä, että paneeli on tarkoitettu A4:seen,
                                              eikä kyseisiä tunnistimia ole S6:ssa.

                                              Mutta tuo Air Flow Flappi hämää pahasti. Mitäs se nyt säätikään?
                                              Omalla paneelilla ainoa toimiva moottori oli juuri tuo :)
                                              Janin C4 paneelilla ei tullut mitään vikakoodeja.


                                              3 Faults Found:
                                              00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
                                              30-00 - Open or Short to B+
                                              01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                                              41-00 - Blocked or No Voltage
                                              00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
                                              30-00 - Open or Short to B+


                                              Paneeli on siis: 8D0 820 043 H (B5)
                                              Oikea: 4A0 820 043K (C4)

                                              Comment


                                                Sopeutus tehty (basic settings) ? Koodaus muutettu (sulla muistaakseni pitäisi olla 00083) ?

                                                Comment


                                                • Ei ole.. Eli basic settings--> ja mitä sitten?

                                                  Recodesta muutetaan 00083? Miten tuo toinen luku?

                                                  Comment


                                                    - vikakoodit pois
                                                    - basic settings
                                                    - group 000
                                                    - boksi ajaa kaikki moottorit molempiin ääriasentoihin (numerot muuttuvat), kun on valmista, kaikki kentät näyttävät nollaa

                                                    Comment


                                                    • Kahta vikakoodia ei saa pois, mutta kokeillaan tuota.

                                                      Ja siis onko se tuo Recode, mihin pitää muuttaa tuo arvo 00083?
                                                      Siinä taisi nyt olla 00040.

                                                      Comment


                                                        Ja siis onko se tuo Recode, mihin pitää muuttaa tuo arvo 00083?
                                                        Niin se taisi olla, ei ole nyt vagcomia tässä pöytäkoneessa. Laita vanha arvo muistiin, jos joku menee pieleen niin voi palauttaa. Jottei menisi chattailuksi niin soittele jos vielä jotakin epäselvää.

                                                        Comment


                                                        • Miten musta tuntuu, että on koko ajan kuuma kun ajelee, vaikka
                                                          lämpö säädetty 18. Sitten jos taas laittaa LO asentoon, meinaa tulla kylmä.
                                                          Eeberin lämmönhaistelija (en tiedä missä on) näyttää kaukosäätimestä 20.

                                                          Voikos tuolle jotain tehdä? Onko kaikilla muillakin 18-29 säädöillä olevien panelien
                                                          omistajilla samanlailla? Täytyy ruveta ajelemaan ilman takkia :)


                                                          Offtopic: Eeberi ei tunnu lämmittävän koppia kovinkaan kuumaksi,
                                                          puhaltaa haaleaa puolen tunnin pöhinän jälkeen. Olisiko joku lämpötila-anturi paskana?
                                                          Yhden sellaisen Tepon kautta ostin, mutta en tiedä mihin se tulee :)

                                                          Comment


                                                            Itse vaihdoin viikko sitten hytissä olevaan säätöyksikköön nuo SP-Elektroniikan "Johnson 228"-moottorit ja hyvin pelaa.
                                                            Onkos tämä nyt ainoa vaihtoehto, vai onko kukaan löytänyt mitään muita sopivia moottoreita noihin säätöyksiköihin?

                                                            Edit: siirsin tämän sisustaan ja sähköihin.
                                                            Viimeksi muokannut pasi_; 11.1.2009, 13:31.

                                                            Comment


                                                            • A8 samaa ongelmaa

                                                              Kuinka A8:sta saa noi säätömoottorit / solenoidit irti? Mulla rupes puhaltamaan apukuskin puolelle ylös ja keskelle ainoastaan kuumaa.
                                                              Kaikki vinkit ko asiaan tervetulleita.

                                                              Kiittäen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X