Paristolla kaapelin kautta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje
Collapse
X
-
Eikös tuo lattakaapelin juotoksien murtuminen aiheuta vain painikkeiden toimimattomuuden?
Näin siis ainakin minulla.. Juotin ne uudelleen ja sen jälkeen kaikki napit on toimineet.
Kannattaisi mitata kuitenkin vielä nuo vastukset kaikista moottoreista.
Ne kyllä pyörii sillä paristolla, jos ei ole ihan paskana.
Niin ja olisi mukava kuulla millaisia arvoja saat sieltä ihan oman projektinikin takia :)
Comment
-
Siihen en osaa sanoa mitään.
Napit ei toimi+näytöt on pimeinä meikäläisellä ja polttimot on kunnossa.
Täytyy kahtoo jos ne vaikka mittais, en usko että niissä olisi
mitään vikaa niin tarkkaan tuli huollettua, hiilien liukumiset,
kollektorin pää ja käämit, että varmana olisi kunnossa.
Mutta ei olisi ensimmäinen, eikä viimenen kerta että olis pieni
hazardi käyny :)
Comment
-
Mikko;
http://www.eveshamsquash.co.uk/audi/climate.html
Tuolla on joku itse tehty virtapiirikaavio ja paljon hyvää tietoa.
Comment
-
Kattelin ELSAsta, niin lämppärin nesteelle (Coolant shut-off) on alipainetoiminen venttiili ja näköjään löytyy alipainetoimisena myös fresh-air and recirculated-air flap.
Oliko noista vikakoodia? Ainakin toi Coolant shut-off valven toimimattomuus selittää sen että jos ei vieläkään tuu lämmintä kabiiniin.
Itseasiassa noista ei välttämättä tule edes vikakoodia, kun ei toimi sähköllä, eikä siellä varmaan ole paineanturia.Viimeksi muokannut amalin; 8.12.2008, 16:46.
Comment
-
Air flow flap motor V71 on siellä puhallinkotelon päällä konehuoneen puolella.
Tuo alipaineohjattu venttiili (Coolant shut-off) on ainakin minun diesel-C4:ssä toteutettu niinpäin että avautuu täysin jos alipaine katoaa, kokeile irroittaa siitä letku kun auto on käyntilämmin niin huomaat loppuuko lämpimän tulo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jani Forss Näytä viestiAir flow flap motor V71 on siellä puhallinkotelon päällä konehuoneen puolella.
Tuo alipaineohjattu venttiili (Coolant shut-off) on ainakin minun diesel-C4:ssä toteutettu niinpäin että avautuu täysin jos alipaine katoaa, kokeile irroittaa siitä letku kun auto on käyntilämmin niin huomaat loppuuko lämpimän tulo.
Central Flap ja Defroster/Footwell ovat mankan takana, Temperature Flap tuolla konehuoneen puolella pyyhkimien moottorin vieressä ja sitten jää jäljelle Air Flow Flap.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jani Forss Näytä viestiTemp flap on siellä syvemmällä, puhaltimen ja matkustamon välissä. Tämä air flow ilmastoinnin ja puhaltimen välissä, ainakin elsan kuvien mukaan. Aki lähettänee sulle kuvan.
Miten sinne pääsee käsiksi?
Comment
-
Mulla on nyt sellanen ongelma että lämmintä ei tuu, mutta kun lämmityslaitteen hanalta vetää alipaine letkun irti niin hana aukeaa ja lämmintä tulee, mutta kysymys vaan kuuluu että missä on vika kun auton laittaa käyntiin niin alipaine vetää heti tuon hanan kiinni jolloin neste ei pääse kiertään kennolla. Vaikka näytöltä näppäilee lämpötilan kuumimmalle tasolle..? Mistä lähtis metsästään vikaa? Ja oisko jollain laittaa kuvaa tai etkan kuvaa josta ilmenis nuo alipaine letkujen ja haistelijoiden oikeat paikat? Kyllä ne pitäs olla oikeissa paikoissa, siis missä ne on ollukkin mutta saispahan varmuuden asiaan..
Comment
-
Joo nyt ollaan samoilla vikalinjoilla :)
Tuossa korjaaja tutkaili noita alipaineletkuja ja testasi, että jo 0,3bar paineella läppä menee vissiin kiinni. Vai aukiko se oli..
Jokatapauksessa minulla toimii siis lämmönsäätöläppä molemmissa ääriasennoissaan (tulee kylmää ja kuumaa) Raitisilmaläppä näyttäisi myös toimivan. Mutta siihen se sitten jääkin.
Tosiaan tuon Air Flow Flap motorin Ohmit olivat jotain 8 alkavaa, eli ei kovin lupaavaa.
Mutta kun tietäisi missä tuo on ja miten sinne pääsee.. Aki: En tajunnut noista kuvista.
Ja onko mitään ideoita, ennenkuin vien auton todella kalliseen korjaamoon,
jossa menee loputkin veronpalautukset..?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Markus RasmusMulla on nyt sellanen ongelma että lämmintä ei tuu, mutta kun lämmityslaitteen hanalta vetää alipaine letkun irti niin hana aukeaa ja lämmintä tulee, mutta kysymys vaan kuuluu että missä on vika kun auton laittaa käyntiin niin alipaine vetää heti tuon hanan kiinni jolloin neste ei pääse kiertään kennolla. Vaikka näytöltä näppäilee lämpötilan kuumimmalle tasolle..? Mistä lähtis metsästään vikaa?
Comment
-
Nyt löytyi tuo moottori. Siinähän se oli nenän alla koko ajan. Oli aivan saatanan paskainen sisältä. Hiilipölyä tuli kilokaupalla. Kaikki neljä moottoria on nyt putsattu, mutta edelleenkin tulee nuo 3 vikakoodia. Blocked or no voltage moottoreista V68, V70,V85.
Itseasiassa ainoa moottori, josta EI ole tullut vikakoodia on juuri tuo tänään putsaamani V71, vaikka se oli aivan kirkkaasti pahimmassa kunnossa. Mielenkiintoista.
Comment
Comment