Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje
Collapse
X
-
Käänsin läpän käsin - nyt tulee lämmintä.
Tässä viimeisimmät vikakoodit:
3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-00 - Blocked or No Voltage
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
41-00 - Blocked or No Voltage
Mikään moottori ei siis liiku. Tuo intermittent on paskapuhetta.
Sisäkierron läppä näyttäisi kuitenkin aukenevan; onkos tuo muuten Air Flow Flap?
Sen moottorissa aika pienet vastukset..
Viimeisimmät Ohmimittaukset moottoreista: (näyttävät vaihtelevan)
Temp Flap Motor: 21,4 ohm
Footwell / Defrost Motor: 30 ohm
Central Flap Motor: 13,9 ohm
Air Flow Flap Motor: 8,6 ohm
Hyvinkään Sport-autossa kertoi 60 eurolla mittaavansa tuon ohjausyksikön toiminnan.
Enää en tiedä mitä helvettiä voisin tehdä! Sisusta on tällä hetkellä purettuna takakontissa :) Mukava ajella auto paljaana..
Aki: Edelleen näyttäisi olevan kuuma tuo yksikön oikea takareuna..
Auttakee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viestiKääntykös se itsestään takaisin, vaikka nuo moottorit eivät toimi?
Luulemiseni johtuu varmaan siintä kun itselläni oli näin muutaman päivän.
Comment
-
Läpät2 kuva: niin siihen pääsee käsiksi, joko apukuskinpuolelta hansikaslokeron takaa(kannattaa ottaa pois muuten hankala nähdä) yläviistoon kattottuna. Ja konehuoneen puolelta löydät apukuskinpuolelta kun olet purkanu puhallinmoottorin kaukalon päältä ne muovit pois. Se on juurikin siinä raitisilmasuodattimen edessä.
Juuri eilen tilkittin läpän suodattimen edestä kokonaan auki että pysyy ikkunat auki. Jos se on sisäpuolelta auki niin ottaa myös sieltä ilmaa ja lasit eivät pysy kunnolla auki.
Comment
-
http://www.justboring.com/audi/Servorepair.pdf
Tuossa vielä kuvalliset ohjeet moottoreiden huoltoon, jos joltain vielä puuttuu.
Löytyisikö näppäräsormisia fiksaamaan noita, korvausta vastaan??
Comment
-
Moottorit huollettu.. Otin härkää sarvista ja noiden loistavien ohjeiden avulla sain homman tehtyä, vieläpä helposti.
Toinen moottori kipinöi aikaisemmin ja liikkui todella hitaasti - nyt liikkuu erittäinkin hereästi!
Vielä kun saisi tuon raitisilmasuodattimen luona olevan moottori käsittelyyn.
Näytti sen verran hankalalta hommalta purkaa yllä olevat tavarat, etten viitsinyt moiseen ryhtyä. Mikä helvetti se kotelo on, jossa + ja - ? Eikös akku ole kuitenkin takapenkin alla. Apuvirtaa ja lisälaitteita vartenko?
Comment
-
Vihdoin ja viimein sain tarkastettua, että tuliko
uudet regut hajotettua heti kolovates, mutta
ehjät petskeles ovat. Missä se vika vois olla?
Kun siihen piirilevyyn tulee 4 johtoa kiinni.
1.Kelt. 2.Pun 3.Pieni Musta ja 4. Iso musta.
Kun kaikki on kiinni niin ilmastoinnin näyttöpaneelin
nappeihin tulee valot kun laittaa autoon valot,mutta
tuuletin ei toimi.
Kun ottaa pelkän ison mustan pois
persiistä alkaa tuuletin toimiin(täydellä teholla), mutta
nappien valot lakkaa toimimasta.
Näytöt on kuitenkin pimeänä koko ajan.
Comment
-
Joku maalenkki jossain? Tuolla oli aiemmin jotain mainintaa lattakaapelista ohjain yksikössä. Olisko sillä jotain tekoa tämän kanssa? Kokeilitko jo tuota Akin mainitsemaa ylimääräistä maajohtoa?
Olisiko se iso musta johdin se maadoitus? Kun sen irrottaa levyltä, maadoittuu puhallin vika paikasta ja kun sen läpi kulkee virta, sehän alkaa pyöriä. Onpahan ainakin ehjä..
Comment
-
En oo vielä kokeilly sitä hyppylankaa, täytyy kyllä nyt kokeilla.
Lattakaapeli kyllä tuntuis ehjältä ja sitä oon varjellu ettei liikaa
kääntelisi.
Sitä oon kans miettiny että kun sen ison mustan ottaa pois niin
maadottuis jostain muualta jonka takia se tuuletin toimii sitten
täydellä teholla.
Juu se on kyllä onni että tuuletin kuitenkin pelaa ettei sitä tartte uusia
Comment
-
Kyllä se vika taitaapi kallistua tuohon lattakaapeliin.
Laitoin jokaisesta regusta hyppylangan maasta jäähdytin
levyyn, josta liitin kaikki 3 maajohtoa yhteen ja ruuvasin
audin runkoon kiinni. Ainakin luulisin että sai maita,mutta
ei henkäystäkään kuulunu.
Jos näyttöpaneeli ei toimi, ei toimi mikään muukaan..
ainakaan niin kuin haluais. Ilmeisesti?
Comment
-
Kyllä tuo tuuletin puhaltaa mullakin täysiä kun ottaa tuon moottorien virtajohdon irti..
Se lienee ihan normaalia.
Minulla on tilanne nyt se, että kolmen moottorin ohmit näyttävät 20-30 luokkaa
ja yhdessä edelleen alle 9. Keskiviikkona saan tuon moottorin käsiini ja huollan sen.
Täytyy katsoa ja rukoilla, että sitten alkaa muutkin moottorit toimia.
Paneelin vikakoodit edelleen 8.5, 11.5, 13.5
Lämmösäätöläppä ilmeisesti toimii ääriasennoissaan, koska LO asennossa puhaltaa kylmää ja 18-HI asennossa täysin kuumaa. Varsinainen säätö ei siis toimi, vain kylmää tai kuumaa tulee.
Comment
-
Tuo vahvistaa kyllä epäilyt sille lattakaapelin
rikkoutumiselle jos tuuletin muillakin puhaltaa
täydellä teholla kun on johto irti.Kiitos tiedosta.
Samaiset vikanummerot oli muistaakseni mullakin kun
otin noitten moottoreiden huollon työn alle ja
lämmönsäätöläppä myös toimi vain ääriasennoissa.
Lämmönsäätöläpän moottori oli omasta mielestä
mukava ottaa työn alle ku oli tilaa tehdä ja ei tarttenu
olla sikiöasennossa jalakotilassa.
Comment
Comment