Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viesti

    Voisiko tuon lämmönsäätöläpän kääntää käsin siihen asentoon, että puhaltaisi koppiin lämpöä? Jos ei siis muuten lähde skulaamaan.
    Voi, mutta pitää vaan lukita jollain. Kumilanka?

    Comment


    • Kääntykös se itsestään takaisin, vaikka nuo moottorit eivät toimi?

      Comment


      • Ei käänny itsestään.
        Ajoin ite patterilla lämmönsäätöläpän lämpösen puolelle ja siinä on pysyny.

        Comment


        • Sattuisko kukaan tietään missä päin tamperetta olis jonkinmoinen
          pajanpahanen joka vois kattoo mitä piirilevyssä olis vikana?
          Tarttis toi ilimastoinnin aivot antaa käsittelyyn, oma käsittely ei
          oikein ottanu toimiakseen.. :)

          Comment


            Jos ei tampereelta löydy, niin mulle kulkee posti.

            Comment


            • Käänsin läpän käsin - nyt tulee lämmintä.


              Tässä viimeisimmät vikakoodit:

              3 Faults Found:
              01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
              41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
              01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
              41-00 - Blocked or No Voltage
              00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
              41-00 - Blocked or No Voltage


              Mikään moottori ei siis liiku. Tuo intermittent on paskapuhetta.
              Sisäkierron läppä näyttäisi kuitenkin aukenevan; onkos tuo muuten Air Flow Flap?
              Sen moottorissa aika pienet vastukset..

              Viimeisimmät Ohmimittaukset moottoreista: (näyttävät vaihtelevan)

              Temp Flap Motor: 21,4 ohm

              Footwell / Defrost Motor: 30 ohm

              Central Flap Motor: 13,9 ohm

              Air Flow Flap Motor: 8,6 ohm


              Hyvinkään Sport-autossa kertoi 60 eurolla mittaavansa tuon ohjausyksikön toiminnan.
              Enää en tiedä mitä helvettiä voisin tehdä! Sisusta on tällä hetkellä purettuna takakontissa :) Mukava ajella auto paljaana..

              Aki: Edelleen näyttäisi olevan kuuma tuo yksikön oikea takareuna..

              Auttakee.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viesti
                Kääntykös se itsestään takaisin, vaikka nuo moottorit eivät toimi?
                Luulin että käännät pelkän läpän, ja moottori on pöydällä.
                Luulemiseni johtuu varmaan siintä kun itselläni oli näin muutaman päivän.

                Comment


                • Jos tarkkoja ollaan näin tapahtuikin, tosin käänsin moottorin sen jälkeen paristolla samaan asentoon :)

                  Comment


                    Central Flap Motor: 13,9 ohm
                    Air Flow Flap Motor: 8,6 ohm
                    Noita epäilen. Ne on yksistäänkin niin virransyötön rajoilla, että varsinkin kun niihin työntää yhtäaikaa virtaa, niin ilmastoinnin yksikkö ei jaksa.

                    Comment


                    • No jos ei tampesterista mitään ihmeellistä löydy niin
                      voin kyllä lähettää piirilevyn sulle(Aki) ihmeteltäväksi.
                      Kiitokset jo avunannosta!

                      Comment


                      • Central flap motor on siis ilmeisesti tuossa radion takana,

                        mitenkäs tuo Air Flow Flap Motor? Raitisilmasuodattimen läheisyydessä??
                        Miten sinne pääsee käsiksi?

                        Comment


                        • Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

                          Kertokaa nyt, mitkä noissa kuvissa on Central Flap Motor ja Air Flow Flap Motor? Ja miten niihin pääsee helpoiten.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Läpät2 kuva: niin siihen pääsee käsiksi, joko apukuskinpuolelta hansikaslokeron takaa(kannattaa ottaa pois muuten hankala nähdä) yläviistoon kattottuna. Ja konehuoneen puolelta löydät apukuskinpuolelta kun olet purkanu puhallinmoottorin kaukalon päältä ne muovit pois. Se on juurikin siinä raitisilmasuodattimen edessä.
                            Juuri eilen tilkittin läpän suodattimen edestä kokonaan auki että pysyy ikkunat auki. Jos se on sisäpuolelta auki niin ottaa myös sieltä ilmaa ja lasit eivät pysy kunnolla auki.

                            Comment


                            • Hanskalokero on irti ja läpän takaa paljastuu raitisilmasuodatin. Läppä ei tosin aukea kovin ylös - en viitsinyt vääntää. Tuleekos tuo suodatinkaan tota kautta pois?

                              Comment


                              • Ei, se tulee konehuoneenpuolelta poijes. Siinä suodattimen päällä
                                on semmonen muovilista joka on 3 ruuvvilla kiinni jonka olta löydät
                                suodattimen.

                                Comment


                                • ..ja Central flap motor on siellä keskikonsolin takana.

                                  Comment


                                  • http://www.justboring.com/audi/Servorepair.pdf

                                    Tuossa vielä kuvalliset ohjeet moottoreiden huoltoon, jos joltain vielä puuttuu.

                                    Löytyisikö näppäräsormisia fiksaamaan noita, korvausta vastaan??

                                    Comment


                                    • Moottorit huollettu.. Otin härkää sarvista ja noiden loistavien ohjeiden avulla sain homman tehtyä, vieläpä helposti.
                                      Toinen moottori kipinöi aikaisemmin ja liikkui todella hitaasti - nyt liikkuu erittäinkin hereästi!

                                      Vielä kun saisi tuon raitisilmasuodattimen luona olevan moottori käsittelyyn.
                                      Näytti sen verran hankalalta hommalta purkaa yllä olevat tavarat, etten viitsinyt moiseen ryhtyä. Mikä helvetti se kotelo on, jossa + ja - ? Eikös akku ole kuitenkin takapenkin alla. Apuvirtaa ja lisälaitteita vartenko?
                                      Viimeksi muokannut Chocoeye; 29.11.2008, 16:52. Perustelu: Hätäisyys

                                      Comment


                                        Mulla akku on takapenkin alla. Apuvirran nastat löytyy konehuoneesta repsikan puolelta jostäin pyöräkotelon lähettyviltä.

                                        Comment


                                        • Ok. Se hässäkkä pitäisi saada purettua pois ja sen alla ilmeisesti joku pelti, jonka alta paljastunee raitisilmasuodatin...?

                                          Comment


                                          • Vihdoin ja viimein sain tarkastettua, että tuliko
                                            uudet regut hajotettua heti kolovates, mutta
                                            ehjät petskeles ovat. Missä se vika vois olla?
                                            Kun siihen piirilevyyn tulee 4 johtoa kiinni.
                                            1.Kelt. 2.Pun 3.Pieni Musta ja 4. Iso musta.
                                            Kun kaikki on kiinni niin ilmastoinnin näyttöpaneelin
                                            nappeihin tulee valot kun laittaa autoon valot,mutta
                                            tuuletin ei toimi.
                                            Kun ottaa pelkän ison mustan pois
                                            persiistä alkaa tuuletin toimiin(täydellä teholla), mutta
                                            nappien valot lakkaa toimimasta.
                                            Näytöt on kuitenkin pimeänä koko ajan.

                                            Comment


                                              Joku maalenkki jossain? Tuolla oli aiemmin jotain mainintaa lattakaapelista ohjain yksikössä. Olisko sillä jotain tekoa tämän kanssa? Kokeilitko jo tuota Akin mainitsemaa ylimääräistä maajohtoa?

                                              Olisiko se iso musta johdin se maadoitus? Kun sen irrottaa levyltä, maadoittuu puhallin vika paikasta ja kun sen läpi kulkee virta, sehän alkaa pyöriä. Onpahan ainakin ehjä..

                                              Comment


                                                Näytöt on kuitenkin pimeänä koko ajan.
                                                Oisko sulla se näytön lattakaapelin liitin murtunu. Tyypillistä sekin.

                                                Comment


                                                • En oo vielä kokeilly sitä hyppylankaa, täytyy kyllä nyt kokeilla.
                                                  Lattakaapeli kyllä tuntuis ehjältä ja sitä oon varjellu ettei liikaa
                                                  kääntelisi.
                                                  Sitä oon kans miettiny että kun sen ison mustan ottaa pois niin
                                                  maadottuis jostain muualta jonka takia se tuuletin toimii sitten
                                                  täydellä teholla.
                                                  Juu se on kyllä onni että tuuletin kuitenkin pelaa ettei sitä tartte uusia

                                                  Comment


                                                  • ..täytyy kyllä lattakaapelikin syynätä lävitte..

                                                    Comment


                                                    • Kyllä se vika taitaapi kallistua tuohon lattakaapeliin.
                                                      Laitoin jokaisesta regusta hyppylangan maasta jäähdytin
                                                      levyyn, josta liitin kaikki 3 maajohtoa yhteen ja ruuvasin
                                                      audin runkoon kiinni. Ainakin luulisin että sai maita,mutta
                                                      ei henkäystäkään kuulunu.
                                                      Jos näyttöpaneeli ei toimi, ei toimi mikään muukaan..
                                                      ainakaan niin kuin haluais. Ilmeisesti?

                                                      Comment


                                                      • Kyllä tuo tuuletin puhaltaa mullakin täysiä kun ottaa tuon moottorien virtajohdon irti..
                                                        Se lienee ihan normaalia.

                                                        Minulla on tilanne nyt se, että kolmen moottorin ohmit näyttävät 20-30 luokkaa
                                                        ja yhdessä edelleen alle 9. Keskiviikkona saan tuon moottorin käsiini ja huollan sen.
                                                        Täytyy katsoa ja rukoilla, että sitten alkaa muutkin moottorit toimia.
                                                        Paneelin vikakoodit edelleen 8.5, 11.5, 13.5

                                                        Lämmösäätöläppä ilmeisesti toimii ääriasennoissaan, koska LO asennossa puhaltaa kylmää ja 18-HI asennossa täysin kuumaa. Varsinainen säätö ei siis toimi, vain kylmää tai kuumaa tulee.

                                                        Comment


                                                        • Tuo vahvistaa kyllä epäilyt sille lattakaapelin
                                                          rikkoutumiselle jos tuuletin muillakin puhaltaa
                                                          täydellä teholla kun on johto irti.Kiitos tiedosta.

                                                          Samaiset vikanummerot oli muistaakseni mullakin kun
                                                          otin noitten moottoreiden huollon työn alle ja
                                                          lämmönsäätöläppä myös toimi vain ääriasennoissa.

                                                          Lämmönsäätöläpän moottori oli omasta mielestä
                                                          mukava ottaa työn alle ku oli tilaa tehdä ja ei tarttenu
                                                          olla sikiöasennossa jalakotilassa.

                                                          Comment


                                                          • Joo, kyllä siinä muutama mustelma tuli kylkeen :)
                                                            Ootko mitannut noita moottorien vastuksia tuosta mustasta kaapelista?

                                                            Comment


                                                            • En mitannu ollenkaan vastuksia moottoreista.
                                                              Sen mustan kaapelin avulla ajoin ja kokeilin niitä
                                                              moottoreita että kuinka toimi ennen ja jälkeen huollon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X