Tässä purkanu tuon hanskalokeron pois, Tuli löydettyä jonkinlainen alipaine härdelli? http://img376.imageshack.us/img376/3187/kuva2149si3.jpg Tuosta mustasta osasta on palanen lohennut letkun liitoskohdalta. Onko tuo osa jossain tekemisissä lämpimän ilman saannin kanssa? Pitääkö tässä mallissa purkaa kojelauta pois kun vaihtaa lämmittimen kennon? Silloin tällöin tuoksahtaa jäähdytysneste sisällä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje
Collapse
X
-
Tänään kattelin lisää tuonne, löyty yksi moottorin tapainen http://img146.imageshack.us/img146/507/lppik3.jpg Onko tuo se lämmönsäädin moottori? On sen verran mukavassa paikassa että ei kehtaisi huvinvuoksi irrottaa.
Comment
-
Näyttää siltä, että pyyhkijöiden moottorin saa ottaa pois tieltä (C4:ssä), ennekuin saa tuon lämmönsäätöläpän (V68) moottorin pois, vai miten on?
Yllä olevasta kuvassa ei näy pyyhkijöiden moottoria. Onkohan tuosta purettu jokuinka paljon pois edestä, kun minun autossa tuo vivusto näkyy repsikan puolella?
Comment
-
Tämä viikonloppu voisi olla SE viikonloppu.
Onko tuon pyyhkijöiden moottorin/vivuston irroituksessa ja kasauksessa jotain erityishuomion arvoista? Jotain tiivisteitä, pultteja, prikkoja, lukkoja, lukkoprikkoja tms? Erikoistyökaluja?
Comment
-
Heh heh. Hyvä huomata, että löytyy kohtalotovereita. Aamulla töihin mennessä meinas tulla kuuma, kun ei tulllut kuin kuumaa ilmaa kabiiniin. Sama vaikka mitä olisi tehnyt. Päättelinki jo, että joku säätö sieltä on jumittanut ja lämpimän tuloa ei voi rajoittaa. Kun säätää lämpötilaa alhaisemmaksi, yrittää järjestelmä puhaltaa entistä kovempaa. Vaikutus tosin on päinvastainen kuin mitä olisi tarkoitus. Oletan lukemani perustella, että minun kohdallani vika on auton lämmönsäätimen moottorissa/läpässä siellä konehuoneen puolella. No, pitää samalla katsoa niitä tuulilasinpyyhkijänmoottoreitakin kun ne pitää sellaista surinaa toimiessaan. Se ei liene normaalia.
Comment
-
Tarkastelin tuota lämmönsäätövivuston toimintaa ennen purkuun ryhtymistä ja hyvä niin. Vivusto nimittäin liikkuu kyllä, joskin paikkapaikoin vähän pykien. Bilteman Litium-rasvaa niveliin ja manuaalisesti kylmältä kuumalle edestakaisin ajelu notkisti liikettä kummasti. Lämmönsäätöläpän vikakoodikin pysyi poissa vaikka laski säädön automaatillekin.
Pääsin siis vähällä.
Nyt löytyy vikakoodi enää pääläpän (central flap) potikan katkonaisesta signaalista. Ei liene vielä niin vaarallista, että aiheuttaisi toimenpiteitä. Vielä kun saisi moottorin lämmöt ylös alle 130 km/h vauhdeissa.. Seuraavaksi termarin vaihtoon.
Comment
-
Moron. Oma lämppäri kans ei ota toimiakseen ja ikkunat ei meinaa
pysyä millään auki, mielettömän kosteeta ilmaa lykkää! Kokeilin vikakoodeja ja tälläsiä lukemia sieltä tuli:
8.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
8.5 Temperature Regulator Flap, static block
8.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction
11.5(välillä 11.7)Central Flap, static block(Central Flap, sporadic block)
13.5(välillä 13.7)Footwell/Defroster Flap, static block(Footwell/Defroster Flap, sporadic block)
Sen lämmönsäätöläpän moottorin huolsin ja komiasti toimi 9v paristolla, mutta sitte kun laitto omaan piuhaan kiinni niin ei henkäystäkään!?
Mistä päin tota vikaa lähtis hakeen? Auttaisko ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto johon täällä näyttäis ohjeet olevankin?
Comment
-
Täytyypi kokeilla huoltaa..vaikka väkisin :)
Taitaa olla sellasis hinnois nuo moottorit että menee yöunet..
Missä päin mahtaa sijaita noiden moottorien keskusyksikkö
joka ohjaa niitä? Ettei vaan se olisi menny rikki?
Tuulilasille ja ikkunoihin puhaltaa ja jokin läppä
liikkuu kun laittaa sisäilimankierron päälle, mutta muuten
hiljaista.Viimeksi muokannut makezz; 2.11.2008, 19:46.
Comment
-
Nyt on regulaattorit vaihdettu, mutta nyt lakkas loppukin toimimasta.
Näyttö on ihan pimeenä, nappeihin tulee vain valot kun laittaa autoon valot päälle :). Hajotinkohan koko vehkeen?
Lämppäri rupee huutaan täysillä kun ottaa isoimman mustan liittimen pois persiistä, mutta sitte sammuu loputkin valot.
Comment
-
:) Juu mokattua tuli.
Piirilevy on nyt kouras ja kattelen niin kyllänoi juotokset
paremman näköset vois olla, mutta kyllä ne kiinni on ja
juotokset ei ota yhteen. Lattakaapeli näyttäs olevan kunnos.
Pitääköhän sitä sit roudata piirilevy johonkin alan liikkeeseen
ja väittää lujaa vastaan että: minä en ole sille mitään tehny, se
oli tommonen ku avasin sen! :)
Vai olisko vielä jotaion kuinka vois kattoo paljonko on mokannu?
Comment
-
Comment