Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tässä purkanu tuon hanskalokeron pois, Tuli löydettyä jonkinlainen alipaine härdelli? http://img376.imageshack.us/img376/3187/kuva2149si3.jpg Tuosta mustasta osasta on palanen lohennut letkun liitoskohdalta. Onko tuo osa jossain tekemisissä lämpimän ilman saannin kanssa? Pitääkö tässä mallissa purkaa kojelauta pois kun vaihtaa lämmittimen kennon? Silloin tällöin tuoksahtaa jäähdytysneste sisällä..

    Comment


    • #92
      Tänään kattelin lisää tuonne, löyty yksi moottorin tapainen http://img146.imageshack.us/img146/507/lppik3.jpg Onko tuo se lämmönsäädin moottori? On sen verran mukavassa paikassa että ei kehtaisi huvinvuoksi irrottaa.

      Comment


        #93
        Näyttää siltä, että pyyhkijöiden moottorin saa ottaa pois tieltä (C4:ssä), ennekuin saa tuon lämmönsäätöläpän (V68) moottorin pois, vai miten on?

        Yllä olevasta kuvassa ei näy pyyhkijöiden moottoria. Onkohan tuosta purettu jokuinka paljon pois edestä, kun minun autossa tuo vivusto näkyy repsikan puolella?

        Comment


        • #94
          C4:sta joutuu ottamaan pyyhkijät/moottorin pois, että lämmönsäätömoottoriin käsiksi pääsee. Samalla voi tehdä pyyhkijöiden vivuston huollon.

          Comment


            #95
            Tämä viikonloppu voisi olla SE viikonloppu.
            Onko tuon pyyhkijöiden moottorin/vivuston irroituksessa ja kasauksessa jotain erityishuomion arvoista? Jotain tiivisteitä, pultteja, prikkoja, lukkoja, lukkoprikkoja tms? Erikoistyökaluja?

            Comment


            • #96
              Heh heh. Hyvä huomata, että löytyy kohtalotovereita. Aamulla töihin mennessä meinas tulla kuuma, kun ei tulllut kuin kuumaa ilmaa kabiiniin. Sama vaikka mitä olisi tehnyt. Päättelinki jo, että joku säätö sieltä on jumittanut ja lämpimän tuloa ei voi rajoittaa. Kun säätää lämpötilaa alhaisemmaksi, yrittää järjestelmä puhaltaa entistä kovempaa. Vaikutus tosin on päinvastainen kuin mitä olisi tarkoitus. Oletan lukemani perustella, että minun kohdallani vika on auton lämmönsäätimen moottorissa/läpässä siellä konehuoneen puolella. No, pitää samalla katsoa niitä tuulilasinpyyhkijänmoottoreitakin kun ne pitää sellaista surinaa toimiessaan. Se ei liene normaalia.

              Comment


                #97
                Tarkastelin tuota lämmönsäätövivuston toimintaa ennen purkuun ryhtymistä ja hyvä niin. Vivusto nimittäin liikkuu kyllä, joskin paikkapaikoin vähän pykien. Bilteman Litium-rasvaa niveliin ja manuaalisesti kylmältä kuumalle edestakaisin ajelu notkisti liikettä kummasti. Lämmönsäätöläpän vikakoodikin pysyi poissa vaikka laski säädön automaatillekin.
                Pääsin siis vähällä.

                Nyt löytyy vikakoodi enää pääläpän (central flap) potikan katkonaisesta signaalista. Ei liene vielä niin vaarallista, että aiheuttaisi toimenpiteitä. Vielä kun saisi moottorin lämmöt ylös alle 130 km/h vauhdeissa.. Seuraavaksi termarin vaihtoon.

                Comment


                  #98
                  miula kävi sillee et jalkoloille ei puhalla ilmaa ollenka. Ku laittaa puhaltamaa alas ni työntää tuulilasille ilmaa.
                  Vika koodit 11.6 ja 13.5 löytyvät koneesta.
                  Eli ylimmän jutun mukainen toimenpide edessä?

                  Comment


                    #99
                    Koodeja sen enempää tietämättä sanoisin, että läpän moottori jumissa, eli projektia pukkaa..
                    Voihan ne koodien merkitykset vielä kaivaa jostain. Tuleepahan varmuus ja kaikki tarvittava tehtyä kerralla.

                    Comment


                    • 11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
                      13.5 Footwell/Defroster Flap, static block, *13.5
                      *13.5Motor is cycled; software attempts to eliminate block

                      Comment


                      • Moron. Oma lämppäri kans ei ota toimiakseen ja ikkunat ei meinaa
                        pysyä millään auki, mielettömän kosteeta ilmaa lykkää! Kokeilin vikakoodeja ja tälläsiä lukemia sieltä tuli:

                        8.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
                        8.5 Temperature Regulator Flap, static block
                        8.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction
                        11.5(välillä 11.7)Central Flap, static block(Central Flap, sporadic block)
                        13.5(välillä 13.7)Footwell/Defroster Flap, static block(Footwell/Defroster Flap, sporadic block)

                        Sen lämmönsäätöläpän moottorin huolsin ja komiasti toimi 9v paristolla, mutta sitte kun laitto omaan piuhaan kiinni niin ei henkäystäkään!?

                        Mistä päin tota vikaa lähtis hakeen? Auttaisko ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto johon täällä näyttäis ohjeet olevankin?

                        Comment


                        • Footwell/Defroster Flap ohjaa ilmaa jaloille/tuulilasiin ja Central Flap keskisuuttimista, joten huolto tai moottorien vaihto paikallaan.

                          Comment


                          • Täytyypi kokeilla huoltaa..vaikka väkisin :)
                            Taitaa olla sellasis hinnois nuo moottorit että menee yöunet..

                            Missä päin mahtaa sijaita noiden moottorien keskusyksikkö
                            joka ohjaa niitä? Ettei vaan se olisi menny rikki?
                            Tuulilasille ja ikkunoihin puhaltaa ja jokin läppä
                            liikkuu kun laittaa sisäilimankierron päälle, mutta muuten
                            hiljaista.
                            Viimeksi muokannut makezz; 2.11.2008, 19:46.

                            Comment


                              Eikö se ilmastoinnin 'äly' ole siinä ohjain/näyttö-yksikössä?
                              Tuolta aiemmin luetusta voisi päätellä, että monimoottorivika johtuisi juurikin tuosta ohjausyksikön kärvähtämisestä..

                              Comment


                                Juu äly ja ohjaus on siinä ilmastoinnin näytössä. Siellä kärvähtää jänniteregulaattorit, jos läppämoottorit vetää oikariin.

                                Eli ensin läppämoottorien tarkistus ohmimittarilla. Ja korjaa ne ensin. Sitten Ohjainyksiköstä regulaattorin vaihto, jos on tarvetta.

                                Comment


                                • onko tuo regulaattori kalliskin jos tulee vaihdon tarves?

                                  Comment


                                    alle 2€, eli kannattaa ajoissa rueta keräämään rahaa :)

                                    Comment


                                    • HEH :) nyt meni vkko budjetti ihan persiilleen, mutta ei auta,
                                      pakko saada auto kuntoon :)

                                      Comment


                                      • Nyt on sähkömoottorit käyty läpi ja ei toimi niin ei toimi.
                                        Että onko se regulaattorin vaihto kuinka vaikiaa ja olisko
                                        kuvia kellään kyseisestä vermeestä?

                                        Comment


                                          Se on kolmijalkanen mikropiiri ohjainyksikön sisällä. Tässä ketjussa on tuolla aiemmin tarkempaa selostusta. Ei varmaan löydy kuvia, ei ainakaan ole tullut vastaan. Itse olen operaation kerran tehnyt.

                                          Comment


                                          • 3 regulaattoria hommattu, oli vaan 8v mutta pitäis kestää.
                                            Jos huomenissa ottais kolovin kouraan ja polttais muutaman sormen :)

                                            Comment


                                            • Nyt on regulaattorit vaihdettu, mutta nyt lakkas loppukin toimimasta.
                                              Näyttö on ihan pimeenä, nappeihin tulee vain valot kun laittaa autoon valot päälle :). Hajotinkohan koko vehkeen?
                                              Lämppäri rupee huutaan täysillä kun ottaa isoimman mustan liittimen pois persiistä, mutta sitte sammuu loputkin valot.

                                              Comment


                                                Näin niinkun kiltisti sanottuna: jotain oot mokannu :)

                                                Tarkasta liitokset ja juotokset. Jospa rassatessa murtui näyttöpaneelin lattakaapeliliitin, joka on noissa myös tyyppivikana ja sopii kuvaukseen.

                                                Comment


                                                • :) Juu mokattua tuli.
                                                  Piirilevy on nyt kouras ja kattelen niin kyllänoi juotokset
                                                  paremman näköset vois olla, mutta kyllä ne kiinni on ja
                                                  juotokset ei ota yhteen. Lattakaapeli näyttäs olevan kunnos.
                                                  Pitääköhän sitä sit roudata piirilevy johonkin alan liikkeeseen
                                                  ja väittää lujaa vastaan että: minä en ole sille mitään tehny, se
                                                  oli tommonen ku avasin sen! :)
                                                  Vai olisko vielä jotaion kuinka vois kattoo paljonko on mokannu?

                                                  Comment


                                                  • Paljokohan maksaa uusi(käytetty) toimiva piirilevy?
                                                    Ja mahtaisko kellään olla myynnis?

                                                    Comment


                                                      Paljokohan maksaa uusi(käytetty) toimiva piirilevy?
                                                      Ja mahtaisko kellään olla myynnis?
                                                      Tästä vois kysästä jos suostuu lähettämään Suomeen.

                                                      Comment


                                                      • Olikos noissa reguissa se, että nykymalli on vanhan peilikuva?

                                                        Comment


                                                          Mittariston regulaattorissa joo, mutta tuota en muista. Sen vois datalehdestä tarkistaa.

                                                          Comment


                                                          • Toi vois äkkiä selittääkkin viat jos uus regulaattori on vanhan peilikuva..

                                                            Comment


                                                              Katoin datalehdet. Sama on pinnijärjestys (vasen=in kesk.=GND oik=out). Kai otit positiivisen 7808 regulaattorin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X