Mulla varaosatiskillä sanottiin että ei ole raikkaria,auto a6 c4 -97 ilmastoinnilla onko vihjettä missä se on jos on??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje
Collapse
X
-
Comment
-
Tuohon suodattimen olemassaoloon ei minun tietääkseni ole tullut selvyyttä. Se löytyy joistakin ja joistakin taas ei. Muistelisin jonkun kertoneen, että hänellä on ilmastoitu C4 A/S6 jossa ei ole raitisilman suodatinta. Joillakin taas on.
Eli parhaiten tuon saa selville katsomalla omasta autosta, että onko siinä. Löytyy tosiaan apparin puolelta tuulilasikaukalosta.
Comment
-
Kaikki menee vaihtoon vanhemmissa johtuen siitä että jos on vielä vanhat r12 aineet sisällä niin putkistot menee uusiksi myös, kuin myös kompura. Niissä on eri kierteet kuin r134 laitteissa (eli missä noita suodattimia on). Lauhdutinta ei siis voi vain vaihtaa. Mulla on noita suodattimella varustettuja lauhduttimia varastossa eli jos on jo uudempi r134 putkisto/laitteisto ja jostain syystä puuttuu suodatin niin siinä tapauksessa homma hoituu vain lauhduttimen vaihdolla. Privalla saa yhteyttä jos kiinnostaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiLaitahan kuva niin uskotaan. Tähän mennessä on kaikista löytynyt, jälkiasennetut ilmastoinnit asia erikseen.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=134111
Tästä ketjusta olen muodostanut harhakäsitykseni. Nyt kun tuon luki uudestaan ajatuksella läpi, niin ilmeisesti myös tuostakin autosta löytyi raitisilmansuodatin.
Comment
-
Muistaakseni ylös-alas-läppä voi olla nippanappa saavutettavissa kuskin jalkatilan kautta. Lämmönsäätöläppä ja toinen säätöläppä on sen ilmastointipömpelin ja kardaanitunnelin välissä ja raitisilman säätöläppä pömpelin ja a-pilarin välissä. Eli näihin kolmeen viimemainittuun ei auta kuin kaiken purkaminen edestä pois ja pömpelin irrotus.
Comment
-
Ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää, aikaisemmmin puhaltanut ihan ok, mutta silloinkin mielestäni vähän vajaalla teholla. Käytin nesteiden täytössä, mutta ei vaikutusta.
Vikakoodeiksi antaa:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Voivatko nuo aiheuttaa sen, että ei puhalla kylmää? Missähän päin nuo sijaitsee/mistä pääsee käsiksi?
Comment
-
V70 on kojetaulun sisällä ja V71 ilmastoinnin kennon ja puhaltimen välisessä putkessa. Vikaa varmaan kannattaisi ruveta etsimään tuosta V70-servosta, koska V71:n ei pitäisi lämpötilaan vaikuttaa, sillä säädellään vain kokonaisilmavirtaa. Ilmaboksin vasemmassa kyljessä on vielä V68 jonka nimi on ainakin "lämpötilaläppä". En nyt muista vaikuttaako tuo V70 myös lämmönsäätöön vai muutetaanko sillä vain puhalluksen suuntausta. Tuolta löytyy hyviä kuvia sekä huollettuja läppämoottoreita.
Comment
-
-
Suuret kiitokset kaikesta tiedosta tässä ketjussa. Oman C4:ni sain taas antamaan lämmintä ja kuvasin pienimuotoisen raportin:
http://www.aaninen.fi/media/audot/se...13.10.2015.pdf
Kyseessä siis moottoritilan puolelta löydettävän lämpöläpän servomoottorin putsaus.
Ajattelin ensin kasata samaan raporttiin teknisiä juttuja yleisesti asiasta, mutta en sitten jaksanut kaikkia listata. Voi olla, että päivitän raportin myöhemmin.
Comment
-
A6 C4 puhallin ongelma
Moro! Kyseessä siis otsikon mukainen vm -96 Audi. Tässä kun on aamut alkaneet olla kylmiä ja kosteita, huomasin yhtenä päivänä töihin lähtiessä että ei jostain syystä höngi ollenkaan tuulilasille ilmaa. Myös kojelaudan reunoissa sijaitsevat puhaltimet pysyvät täysin mykkinä. Muuten kyllä toimii puhaltimet edessä sekä takana. Jos jollain olis jonkunnäköistä ehdotusta että mistä kannattais lähteä tutkimaan asiaa olisin kiitollinen! Auto ollut omistuksessa nyt pari kolme kuukautta.
Comment
-
Lue vikakoodit alkuun. Tuo kyseinen läppämoottori on radion takana sellaisessa telineessä kiinni, joka on irroitettavissa, kun raivaa keskikonsolin pois tieltä. Tuo lasille puhallus -moottori on oikealla puolella siinä telineessä. Tuossa voi olla edellinen asentaja kasannut lämmityslaitteen kotelon väärin kennoa vaihtaessaan, tai läppämoottori on hiilipölyn oikosulkuun laittama. On tuossa toki monta muutakin mahdollista vikapaikkaa, kun on aika epävarma viritys se lämmityslaite.Viimeksi muokannut audiq; 9.9.2016, 19:36.
Comment
-
Sama rojekti tuli tehtyä mitä nuo ohjeet tuossa ylempänä, aika aikaa vievä rojekti kaikenkaikkiaan, itsellä ei hiilipölyä juurikaan ollut purkaus ja kasaus kumminkin toimi ja nyt läpät toimivat, vikaa en kyllä löytänyt. Jos purat kotelon varo katkaisemaan mitään vaan varovaisesti touhuten, itse oli pakko katkaista sellanen pieni muovi akseli... Ensiksi vcds:llä luet/luetutat vikakoodit.
Comment
-
Elikkä aloin tuumasta toimeen ja näky oli seuraavanlainen (kuvattu hanskalokeron kohdilta)
http://aijaa.com/scMKDD
Miten musta tuntuu että tuolla ois jotain vialla?Viimeksi muokannut Dang; 14.9.2016, 17:15.
Comment
-
Tuossa näkyy sininen vipu http://12v.org/urs/C4HeaterBoxRightS...torAndArms.jpg
Läppämoottori on tuossa erillisessä kasetissa, jossa näkyy valkoinen vivusto. Valkoisen vivun keskellä oleva metallitappi on läppämoottorin akseli. Tuossa osassa on kaksi läppämoottoria ja nuo kuvassa näkyvät pistokkeet. Kuvassa sinisen vivun alla on yksi kiinnitysruuvi ja toisella puolella samassa kohtaa toinen. Se pitää varmistaa, että kasetti tulee oikealle puolelle koteloa kiinni. Jos se on väärällä puolella, niin vipu vääntyy poikki. Tuontiautoista puuttuu yleensä vähintään puolet kiinnitysruuveista, niin sekin voi aiheuttaa vivuston hajoamisen. Kuvasi perusteella kasetti on ihan väärässä asennossa.
Kuva lainattu tuolta http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/299236.phtml
Kasetti lähtee irti, kun purkaa keskikonsolin pois ja kaikkea muuta ja irroittaa kasetin kiinnitysruuvit sivuilta, punaisen ja sinisen vivun lämppärikotelon läpiltä ja kaksi pistoketta. Kyllä tuota purkaessa tulee ikävä kunnon mekaanisilla vivuilla olevaa lämmityslaitetta, mutta kyllä se siitä, kun vaan tekee. Ei se hommana kovin vaikea ole, lähinnä epämiellyttävä.
Comment
-
Vähän väärä auto, mutta voisikohan tämän ohjeita hyödyntää? Samat läpät ilmeisesti passatissakin.
https://www.youtube.com/watch?v=J40bceY8mF0
Comment
-
Audi A6 vm.1995 Lämmityslaite.
Hei. Kyseisessä autossa ongelmana että ei puhalla lainkaan keskisuuttimista. Tuulilasille ja jaloille kyllä. Autossa Automaatti-ilmastointi samalla olen huomannut että lämmityslaite ei puhalla lämmintä vaan haaleaa vaikka asteikon laittaisi maksimille ja samoin ilmastointi puhaltaa vain kylmää lo (max) asennolla. Mistä vikaa etsimään? Käyttöpaneeli/ohjausyksikkö uusittu siinä ei vikaa.
Comment
-
Vikakoodeista aluksi tutkia toimiiko ilmastoinnin läpät oikein. Jos ei oo VCDS:ä niin tässä videossa ja sen selityksissä+googlella löytää jotain apuja. esim. kanavasta 32 eteenpäin:
https://www.youtube.com/watch?v=R_-82GowNEM
Jos mistään ei tule kunnolla kuumaa, voi vikaa olla myös sisätilan lämmityskennossa, joka onkin nihkeä vaihtaa. Itse kenno pari kymppiä ja googlella apuja senkin vaihtoon.
Comment
-
Kenno voi olla vain likainen. Turha sitä on suoraan alkaa vaihtamaan jos se ei vuoda. Huuhtelemalla, ja jos vielä käyttää jotain tököttiä (esim. ruokasoodaa tai jotain kaupallista jäähdytysjärjestelmän puhdistusainetta) veden seassa, voi saada ihmeitä aikaan. Itellä nousi pelkällä kennon huuhtelulla sisään tulevan ilman lämpötila talvipakkasilla vaatimattomat 35 astetta. Mutta kyllä tuli törkyäkin.
Comment
Comment