Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 Bit moottorin pakolämpöantureiden kalibrointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7 Bit moottorin pakolämpöantureiden kalibrointi

    Onko tietoiosuutta noiden pakolämpöantureiden ominaiskäyrästä tai kalibrointi taulukosta? Ei tarvitsisi uuniin survoa anturia jos oikeaa dataa olisi saatavilla.

    #2
    Hieman OT, nehän ei näytä alle 900 (vai oliko se 940) asteen mitään, jos sulla on kiinni ne niissä alkuperäisissä purkeissa. Ne purkithan antaa PWM-tietoa pihalle.

    Comment


      #3
      Kyllä mä saan sen pwm vs lämpötila kerrottua, jos on moiselle oikeasti tarve. Joku vois vetää tuosta sitten tietysti jotain johtopäätöksiä halutessaan :)

      Koodi:
      pwm%    astetta C
      0,0	940
      10,0	950
      15,6	955
      21,2	960
      26,6	965
      31,9	970
      37,1	975
      42,3	980
      47,4	985
      52,3	990
      57,7	995
      62,9	1000
      68,1	1005
      73,4	1010
      78,8	1015
      84,3	1020
      90,0	1025
      100,0	1035
      e: kaivoinpa lämpimikseni
      Viimeksi muokannut porkkis; 11.4.2008, 09:22.

      Comment


        #4
        Kiitos Petrille arvoista. Kertoisitteko vielä viisaampana, että milloin on syytä odotella pakolämpöjen olevan 940 celsiuksen tienoilla? Luulen että tuo pulssin leveystieto riittää omiin tarkoituksiini.

        Comment


          #5
          Käsitttäkseni silloin kun pulssinleveys on nolla. Tuo taisi antaa 12 V PWM:ää ulos, eli 940 asteella (ja alle) sieltä tulee nolla volttia.

          Comment


            #6
            Mcpete kai tarkotti, että missä tilanteessa alkaa lämpö nousta mittausalueelle. Kyllähän sitä ihan ahdolla saa kuormittaa, että tuonne nousee. Eikä taida ihan hetkessä noustakaan. Heikommassa koneessa 1000 astetta alkaa jo rikkoa paikkoja. Biturbot on kaiketi tehty kestämään lämpöä.

            Comment


              #7
              Jaa niinpäs taisi tarkoittaa.

              Joltakin (minua) viisaammalta olen kuullut että ECU säätää soppaa niin että lämmöt menisi aika helposti tuonne yli 900 asteen. Ei ole tullut logitettua niin enpä osaa sanoa kuinka helposti ne sinne menee. Joskus pitää kyllä testata kun VAG-COMin kaapeli on taas kunnossa...
              Viimeksi muokannut okkim; 16.4.2008, 23:48.

              Comment


              • #8
                RS6:ssa (ok, ei ihan 2.7) alkaa olemaan alueella (hyvänkin matkaa) jossain 4000-4500 rpm kulmilla täyskaasulla. Tämä pääteltynä siitä, että noin näillä nurkilla aletaan rajoittamaan momenttia jos lämpötilatietoa ei tule. Maksimi Nm on kyllä jo aiemmin.

                Comment


                  #9
                  Itse olen biturbossa saanut ton 940 asteen rajan rikki kokeiluvaiheessa, kun seokset oli 13:1-13,5:1 välillä ja ahtoja 1,5 bar. Taisi käydä 980 paikkeilla ja kieltämättä tuntui kone melko kireältä silloin :)

                  12.5:1 paikkeilla ei ole ylittänyt rajaa.

                  Comment

                  Working...
                  X