Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urs4 kojelaudan irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urs4 kojelaudan irroitus

    Pitäisi saada kojelauta irti, mutta tuntuu aika nihkeältä hommalta. Onko kokemuksia moisesta operaatiosta? Kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita. Kaikenlaisia kuvia myös vastaanotan mielelläni asiaan liittyen (vaihekuvia, räjäytyskuvia ym.)

    Kojelaudan alapuolella olevat muovit ovat jo irti. Samoin ratti ja keskikonsoli on vapautettu kiinnityksistä.
    Viimeksi muokannut jugg; 15.11.2022, 22:21.

  • #2
    Noh, jos nuo mainitsemasi alamuovit, keskikonsoli ja ratti on jo poissa, niin eihän siinä pitäis olla mitään ihmeellistä enää?

    Eli ennen kojelaudan irrotusta pitää siis poistaa kokonaan keskikonsoli (laitteineen kaikkineen) sekä ja tietysti mittaristo, ratti ja viiksipaketti. Ihan varmaksi en muista, oliko jotain ilmastoinnin putkikanavia irrotettava myös vai oliko niiden kiinnitykset autoon jäävässä kokonaisuudessa. Kojelaudan päädyissä on pikku-ruuvit, kaski ruuvia per puoli, siellä peitekansien alla, ja keskikonsolin paikkeilla pari lisää. Tämän jälkeen kojelauta lähtee vetämällä, ehkä jotain johtoja saattaa joutua irrottamaan... (hanskalokeron valo muunmuassa)

    Tein tuon vastaavan rojektin muutamia viikkoja sitten, ja jotain kuviakin siitä tuli otettua, voin niitä laitella näytille ehkä joskus jos tarvetta ilmenee. (tällä hetkellä en pääse niitä laittamaan)

    Comment


      #3
      Päädyistä ja keskeltä se tosiaan on kiinni. Matkustajan puolella on kaksi johtokiinnitystä, toinen hanskalokerolle, toinen automaatti-ilmastoinnin kojelaudan anturille. Ainakin tuo anturin johto on matkustajan jalkatilan sivumuovin takana olevassa liitin paneelissa. Kaksi 90 asteen mutkaa pitää ilmanvaihtohormeista irroittaa jalkatiloista, samoin jalkatila putket taitaa joutua nyppimään irti.

      Comment


      • #4
        Tuntuu, että kaikki ruuvit on jo irti ja varmaan enemmänkin kuin tarvii. Noista ilmastoinnin putkista ahdistaa vielä. Ikäänkuin ne pyrkisi tulemaan kaikkineen päivineen mukana kun kojelautaa yrittää vetää irti, mutta niiden purkaminenkin tuntuu lähes mahdottomalta ainakin sitä takaisin laittoa silmällä pitäen. Mutta kaikkihan johtuu vaan siitä "kun en vaan osaa". :)

        Comment


        • #5
          A6:ssa oli ainakin rintapellin läpi yksi tappi ja mutteri löytyi akun takaa. Oli hetken etsiminen kun muuten koelauta tuntui olevan "irti" mutta jostain kanitti edelleen. Tiedä sitten löytyykö UrS4:sta samainen tappi..

          Itelläni saattaa varauksella löytyä jonkinlaisia kuvia operaatiosta. Voin katsoa kun kotia pääsen.

          Comment


          • #6
            A6:ssa oli ainakin rintapellin läpi yksi tappi ja mutteri löytyi akun takaa. Oli hetken etsiminen kun muuten koelauta tuntui olevan "irti" mutta jostain kanitti edelleen. Tiedä sitten löytyykö UrS4:sta samainen tappi..
            Ei ole 100/S4:ssä. (ja akkukin on takapenkin alla)

            Noista ilmastoinnin putkista ahdistaa vielä. Ikäänkuin ne pyrkisi tulemaan kaikkineen päivineen mukana kun kojelautaa yrittää vetää irti, mutta niiden purkaminenkin tuntuu lähes mahdottomalta ainakin sitä takaisin laittoa silmällä pitäen.
            Kojelaudan sivusuuttimille menevät putket kuuluukin tulla kojelaudan mukana, ne on siinä kiinni.

            Comment


              #7
              Saako kysyä miksi haluat kojelaudan irti? Kennonvaihtoonhan sitä ei tarvitse ottaa.

              Comment


              • #8
                Ihan snadia ämyriprojektia varten vaan. :)

                Comment


                • #9
                  Todella irtonaisen oloinen se nyt on, mutta tuntuu niin kuin olisi kiinni vielä jostain kojelaudan etuosasta vänkärin puolelta. Ei oikein uskalla riuhtoakaan eikä se edes tunnu auttavan. Otin vänkärin airbaginkin pois, mutta helpotusta ei tullut silläkään..

                  Kellään niitä kuvia?

                  Comment


                  • #10
                    http://koski.homelinux.com/huoltokir...l_assembly.jpg
                    Huoltomanuaalin näkemys asiasta, kuva bägittömästä kylläkin.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitokset karppa! Tuonkin mukaan ei mitään pitäisi olla enää tiellä, mutta kun ei vaan lähde niin ei sitten.

                      Comment


                      • #12
                        Meinasin jo luovuttaa koko homman, mutta tarkastettiin kuitenkin vielä rintapellin ulkopuolelta ja tappihan sieltä muttereineen löytyi. :) Pisteet Mikelle, ongelma ratkaistu.
                        Eihän tuolla kojelaudan alla paljon tilaa keskiäänisten asentamiselle ole, joten puukkoa pitää taas antaa.

                        Comment


                        • #13
                          Hähä, näin se käy. :] Itselläni oli nimittäin aivan vastaavat oireet, ja voin sanoa että useampi tunti meni itsellänikin löytää tuo pirullinen tappi.

                          Comment


                          • #14
                            lainaan vähän ketjua eli mulla on niitten penkinlämmitin nappuloiden alta palanut ledit niin miten ne rullat sieltä nappulan alta lähtee irti että pääsee kolvaamaan uudet tilalle. Mitä ledejä porukka on laittanut sinne? keskimmäisten alla on normaaleja 0.8w/12v mutta reunimmaisten alla ledejä?

                            Comment


                              #15
                              Jossain päin foorumia taitaa olla oikein vaihto-ohjeet noille mittariston/keskikonsolin polttimoille. Taisi olla projekti- tai FAQ-osastolla.

                              Edit:

                              Faq-osastolla, linkki.
                              Viimeksi muokannut arto s; 11.11.2008, 17:35. Perustelu: linkki

                              Comment


                              • #16
                                Hei saako noita keskikonsolin
                                nappuloita ostettua/tilattua mistään?

                                Comment


                                  #17
                                  En ihan äkkiseltään löytänyt ohjeita moiseen.
                                  Kaikki on muuten irti paitti tuntuisi keskeltä olevan vielä yhdellä jostai piilosta kiinni. Räjäytys kuvissa näyttäisi olevan pienen luukun takana kiinnitys.

                                  Ja miten ratti ohitetaan? Otin ratin bägeineen pois mutta viikset sun muut on vielä kiinni. Mistä nämä läpi viedään tai irroitetaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    Viiksipaketti on muistaakseni C4:ssäkin puristettu akselin ympärille pannalla. Siellä pitäisi olla ruuvi, jonka löysäämällä paketin saa vedettyä pois.

                                    Kuten kuvassa..
                                    Attached Files

                                    Comment

                                    Working...
                                    X