Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flektit ei käynnisty..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Flektit ei käynnisty..

    Eli mistähän löytyy profiilin mukaisesta vehkeestä, jäähdyttimen flektin toimintaan vaikuttavia releitä, ja löytyykö sulake konepellin alta sulakerasiasta, vai jostain muualta?

    Vikana on, ettei kumpikaan flekteistä lähde päälle, vaikka laittaa ilmastoinnin päälle. Lämpötilaanturi ohitettu hyppylangalla (ei vaikutusta) sekä flektin moottorit testattu antamalla suoraan akusta virtaa, molemmat toimii.....

  • #2
    Itsellä olisi sama ongelma myös, releet tuntuisi naksuvan sulakeboxissa, kun hyppylangalla koittaa jäähdyttäjän anturin johtoja, mutta puhaltimet ei käynnisty. Mitenkähän tuon vastuspaketin toimivuuden saisi selvitettyä? myös oikeaoppiset johdotukset olisi mukava varmistaa, jotta onko jäähdyttäjän vaihtaja laittanut johdotukset oikein. Omassa näyttäs johdot menevän seuraavasti: A1= molempien flektien ruskeat johdot. A2= paksu pun/valk. A3+=paksu pun/musta ja molempien flektien toiset johdot (väristä ei saanu selvää). Sulakeboxin sulakkeet näyttäs myös ehjiltä.

    Comment


      #3
      Releet paikoissa 3 ja 11 konehuoneessa ja paikassa 18 ratin alla sulaketaulussa. Siellä on myös 60A pääsulake.

      Sulake 15 on myös flektille.

      Comment


      • #4
        Tänään pääsin vaihtaamaan noi releet tuonne sulakerasian puolelle ja 3 paikasta puutui rele kokonaan, mutta ei tuottanut releen lisäys toivottua tulosta, mut onpahan nyt puuttuva rele paikoillaan.

        Itsellä hieman eri merkinnöillä, mutta varmaan samasta vastuslätkästä puhutaan.

        eli flektien ruskeat johdot vedetty suoraan auton koriin maihin, punavalkoinen on E2 paikassa, punamusta +E3+A paikalla ja ilmeisesti flektien + johdot +E3+A paikalla.

        En kyllä tiedä onko omassakaan johtojärjestys oikein, kun auton vasta tänä talvena hommasin, ilmeisesti flektit ei ole toiminut minun käytössä ollenkaan, vika tuli nyt vasta esille ku ilmat lämpiää ja koneen lämmöt nousee paikallaan pidempään ollessaan.

        Comment


          #5
          Lämpötilaanturi ohitettu hyppylangalla
          Minkä anturia tarkoitat?

          Comment


          • #6
            ööö. siiis se anturi, mikä on auton edestäpäin katottuna jäähdyttäjän vasemmassa alakulmassa.
            Viimeksi muokannut t33mu; 3.4.2008, 20:53.

            Comment


              #7
              Juu varmistin vaan. Oliko virrat päällä, kun testasit hyppjohtoa?
              Ne pitää olla päällä, että lähtisivät pyörimään.

              Comment


              • #8
                Juu oli päällä.

                Comment


                • #9
                  Juu samasta vastuslätkästä oli puhe, muistinkin väärin nuo merkinnät, ne olikin nuo mainitsemasi E1,E2,E3.

                  Jätin koko vastuksen välistä pois, jotta sain ropelin pyörimään, mutta täytyy kokeilla vielä jossakin vaiheessa tuota sinun kytkentää.

                  Mitenkähän tuo lämpökytkin ohjaa noita releitä, onko se niin että, alkuun vetää yksi rele ja sitten lämmettyä vetää molemmat releet, vai putoaako tuo eka rele samalla pois, kun tuo "kuumempi" rele lähtee vetämään? Mietin vaan sitä jos lämmöt nousee tuohon kuumempaan tilaan, niin puhaltaako molemmat samaan aikaan, kun nyt olen kytkenyt nuo ropelit kummatkin omaan releeseensä.

                  Comment


                    #10
                    Kummatkin pyörii releen 18 kautta "täyslämpötilanteessa".

                    Comment


                    • #11
                      Hyvä, sitten ei tarvii pelätä lämpimiä kelejä. Kiitokset molemmille neuvoista!

                      Comment

                      Working...
                      X