Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi s4 -94 airbag valo palaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi s4 -94 airbag valo palaa

Saako tässä autossa kuitattua tuota airbagin valoa kotikonstein vai pitääkö viedä suosista merkkiliikkeeseen?
    Viimeksi muokannut jasso; 1.4.2008, 20:22. Perustelu: airbag ei bac

Saa.
    Onnistuu vag-comilla joko sulakeboksin liittimistä tai sitten, jos niistä ei saa yhteyttä, niin keskikonsolin sisässä on omat liittimet airbagille.

Comment

Itsekin olen saanut omasta C4 kopasta kuitettua ihan sulakeboxiltakin(eikä ole rullut häly takaisin).
      Onkohan S2:ssa myös keskikonsolissa lisäliittimet ohjaimelle, jos on niin missä?

Comment

Ainakin ABY koneisessa päsee sulakeboksin liittimistä käsiksi eli ei ole omia liittimiä.

Ihan alkupään S4:ssa taitaa olla vaan nuo omat liittimet.

Comment

Omassa kun on tuota bagivikaa ollunna, niin ihan sulakeboksin 2x2 liitimistä pääsee koodit lukemaan ja nollaamaan kanssa.

Vanhemmista mä en tiiä mittää...

Comment

Löytyi S2:sta omat liittimet myöskin kaasupolkimen vierestä ja vikakoodikin kuitattu!

Comment

Mulla ei pääse sulakeboksista vaan pitää (tai siis piti silloin kun oli tarvetta) kaivaa esille keskikonsolin liittimet. Auto on -91 joulukuussa otettu käyttöön eli tuota Arin mainitsemaa alkupäätä.

Comment

Mites 3B äskakkosessa onnistuuko sulakeboksin liittimistä?

Omassa onnistuu siis ainakin sulakeboksin liittimistä. Keskikonsolin alla/takana ei ollut enää liittimiä.

Comment

Käykö tämä http://www.elekma.com/product_info.p...roducts_id=868 s4:sen vikakoodien lukuun(airbacin kuittaus), löytyykö näistä toi pistoke, jota toi laite käyttää?

Entäs löytyykö autostani OBD2- liitin?

Mitä minun kannattaisi hankkia, jotta voisin itse kuitata tuon airbac-valon ja jos vika pysyy, niin tietäisin, mistä etsiä vikaa, kun toi käyttöauto vaasa on aikas kallis paikka korjauttaa autoaan? Kiitoksia jo etukäteen!
                  Viimeksi muokannut A6tonen; 21.4.2008, 20:15. Perustelu: viestit yhdistetty, älä turhaan kirjoita montaa peräkkäin, vaan editoi vanhaa mikäli kukaan ei ole vastannut

Comment

Kaipa toi vcheckerkin toimisi, tarvitsisit lisäksi tämän:

http://www.elekma.com/product_info.p...2cef446aadcf51

Yleisempi on varmaankin yhdistelmä vag-com, läppäri ja siihen sopiva piuha. Vag-comilla pystyy sitten tekemään ja kattomaan vähän enemmänkin juttuja.

Comment

Mikäs olis sit sopiva piuha ja mihin kytketään autossa?

Comment

Vaikka tämä:
                        http://www.obd.fi/index.php?page=sho...emart&Itemid=1

Ja piuha tulee kiinni konepellin alla sijaitsevaan rele boxiin, on siellä kuskin puolen yläkulmassa.

Comment

Kyssäri vag-comista

Mistä mä saan tuohon vag-comiin tuon aktivointikoodin,se pyytää sitä? Versio on 311,2!

Comment

http://www.ross-tech.com/vag-com/tou...ctivation.html

Comment

Mulla ei ole kannettavassa muuta kuin usb, toimiiko toi jollain adapterilla usb:n kautta, ainakaan kaverin adapterilla ei pysty aibacia kuittaamaan?

Comment

Eikö se vain syötetä sinne ohjelmaan se saatu koodi? Muistaakseni 311.2:ssa ei ole mitään kikkailuja, vaan ihan vain normi rekisteröintikoodin syöttö.

Comment

Oletteko muuttaneet jotain asetuksia vag-comissa, jotta olette päässeet airbäciin sisälle? Mulla tulee aina virhe can't baud rate tai jotain! Pitäis kuitata toi valo, mutta ei meinaa millään onnistua! Helppikää miestä mäes! Kiitos!

Comment

No, en voi auttaa kuin kertomalla että mulla vag-com 311.2 ja sarjaporttiin liitettävä kaapeli obd.fi:stä.
                                    Ja vag-comissa sekä koneen sarjaportissa ihan normiasetukset (sarjaportin "nopeus" 9600 bits per second).
                                    Eli mitään asetuksia en ole koskaan muuttanu.

Jos sillä muihin moduuleihin pääsee kiinni, niin olisko airbagin boksissa jotain vialla?

Ootko kokeillu kaivella niitä keskikonsolin liittimiä esille?

Comment

can't baud rate
                                      Tuo kyllä viittaisi siihen että yksikkö vastaa mutta adapteri ei ymmärrä viestiä. Muutenhan tulisi "Controller not responding" tjms.

Comment

Mä yritin kaivella niitä liittimiä kuskin jalkotilasta keskikonsolin alta, mut en kyllä löytäny! Löytyiskö ne radion takaa paremmin? Nyt sain yhteyden airbagiin,mun johdoissa oli vika,kaverin kannettavalla,jossa on sisäinen rs232-liitin,yhteys toimii konehuoneen liittimistä ja sain kuitattua vian! Oli airbagis kontaktivikaakin,ratin alla,vähän puhdistusspraytä sinne,niin johan vika katos,nyt ei valo tuikuta! Kiitti kaikille avusta!
                                        Viimeksi muokannut janneyliranta; 5.5.2008, 22:29.

Comment

Airbag-valo...

Prkl airbag-valo syttyi ihan yllättäen, vaikken edes kovin kovasti runnonut liittimiä rattia oikaistessa pari viikkoa sitten :P. Mahtaneekohan tuo valon syttyminen johtua vaan pienestä täräyksestä liittimiin ja kosketuksen hävikistä? Uusi ratti kyllä hakusessa, mutta saisihan tuo vanhakin olla vielä kunnossa...
                                          Liikenisikö keltään pohjoisen keskisuomen alueella asuvalta klubilaiselta pari tuntia apua ja vag-com lainaan, saisi tsekattua mitä tällä urssilla on sanottavaa?!

Comment

Onko kellään näyttää ihan konkreettista kuvaa, missä ne airbagin liittimet pitäisi olla kuskin jalkatilassa. Potilas vm.92 audi 100. Konehuoneen kotelon liittimistä ei pääse airbag yksikköön käsiksi(virallinen piuha ja muut yksiköt löytyy), joten olettaisin olevan siellä keskikonsolissa. Mitään ei kuitenkaan näy omaan silmään, vaikka ratin alta on purettu se kotelomuovi ja ilmastoinnin yksikkö otettu myös edestä. Yllä mainittu kaasupoljin, muttei senkään lähellä näy mitään.

Komento takaisin. Kävin vielä kerran tutkimassa ja sieltähän ne löytyi. Päät ovat semmoisen harmaan vaahtomuovin suojaamina ja löytyvät ohjainyksiköltä n. 10-15cm mittaisten johtojen päästä. Helpoin ottaa ilmastoinnin näyttö irti ja sen alta kaivaa näkyviin.
                                            Viimeksi muokannut Ugemi; 24.10.2011, 12:27.

Comment

Working...
                                            X