Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo syttyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Airbag valo syttyi

    Elikkäs rinkeli a4 98- kyseessä. Ajelin aamulla töihin ja syttyi tuo airbagin valo palamaan otin äsken akun irti josko tuo olisi nollautunut, mutta ei. Onko kellään kokemuksia tai ehdotuksia mistä vikaa voisi lähteä etsimään?

  • #2
    Eiköhän se vikamuistista etsiminen liene joskus hyvinkin tuloksellista, ei tarvitse kukaties aivan kaikkia tilpehöörejä ostella sattumankauppaa...
    Se valo ei taida nollaantua näissä merkeissä kuin testerillä tai VAG-COMilla, kun se on turvavaruste joten se edellyttää vian selvittämistä...

    Comment


    • #3
      Vaihtoehtoja esimerkiksi: 1. Merkkiliike. 2 Lpr Auto-Sähkö. 3. AS-Huolto.

      Turvallisuudesta on kysymys.

      Comment


        #4
        Vika voi olla penkin liittimessä, mutta aika turha sitä on arpoa ennen vikakoodien lukua.

        Comment


        • #5
          Joo ei muuta kuin käyt luetuttamassa vikakoodit. Minullakin syttyi tuossa ennen pääsiäistä airbag valo. Ja kun lukivat vikakoodit Pörhöllä niin löytyi sellaiset viat, että airbagin ohjainlaite väärin koodattu ja takapenkin tyrvavyökiristin viallinen. No ne viat sai nollattua vagcomilla, mutta mihinkään korjaustoimenpiteisiin ei ryhdytty. Ja se valo on kyllä nyt pysyny poissa sen jälkeen.

          Comment


          • #6
            Terve! Mulla ois tossa profiilin projektiautossa nyt sellanen homma edessä et apukuskin penkki on irti ja siihen on asennettu uus sivubägi kun vanha oli räjähtänyt.

            Onko oikea tapa tehdä näin?

            Akku irti --> Penkki paikalleen ja airbagin liittimet kiinni --> Akku kiinni --> Airbagin valo palaa todennäkoisesti vielä mittaristossa --> Vikakoodien luku ja tyhjennys --> Valo häviää toivottavasti mittaristosta --> Turvalaitteiden testaus --> Jos ei vikaa kohti katsastuskonttoria :)

            Ja vielä pari kysymystä.

            Voiko airbagin ohjausyksikköön jäädä signaali päälle että se räjäyttää uuden bagin samantien kun laittaa virrat päälle? Vai voinko hyvin mielin kytkeä airbagin kiinni kun akku on irti ja laittaa sen jälkeen akun kiinni.

            Ja missäköhän Valkeakosken suunnalla kannattaa tettää toi vikakoodien luku/tyhjennys ja turvalaitteiden testaus?

            Kiitos jo etukäteen!

            Comment


            • #7
              Ei voi jäädä signaali päälle, mutta varmaan vaatinee ohjausboksin uudelleenohjelmoinnin jotta tuon uuden bagin saa toimimaan.

              Comment


              • #8
                Okei. Kiitoksia tiedosta! Eli ei muuta kun uus bagi paikalleen ja liikkeeseen ohjelmointiin ja turvalaitetestaukseen.

                Comment


                • #9
                  Oli tarkotus nyt vihdoin viedä toi projekti airbagin ohjelmointiin, mutta Laakkoselta vastattiin et täytyy vaihtaa koko ohjainboksi jos bägi on räjähtänyt. Sitten se käski säilyttään sen laatikon missä se ohjainyksikkö tulee. Siinä on kuulemma jotain koodeja mitä saattaa tarvita ohjelmoidessa sitä.

                  Entä jos ostaa purkurilta ton ohjainyksikön, mitenkäs sen saa toimimaan. Saako niitä koodeja jostain selville?
                  Missäs toi airbagien ohjainyksikkö on tossa A4:ssa?

                  Comment


                    #10
                    Kyllä sen vanhan purkin saa vielä henkiin sopivalla softalla (airbag reset tool). Se purkki on keskikonsolin sisällä, suunnilleen radion alapuolella.

                    Koodit voit katsoa vanhasta, ja koodata uuteen.

                    Comment


                    • #11
                      Eivät noita uudelleenohjelmointeja ilmeisesti Laakkosella tee? Täytynee lähettää Saksaan, vai oliko kotopuolessakin jotain lafkoja jotka tekevät noita hommia?

                      Sitten aiheeseen liittyvää. Pitääkö vikakoodit kuitata sen jälkeen kun on vaihtanut boksin ja pussit? Airbag valo ei tahdo itekseen sammuilla nimittäin..

                      Comment


                      • #12
                        Airbagin ohjainlaitteen sisällä on kiihtyvyysanturi (pitkittäis-), turvallisuussyistä boksi vaihdetaan kolarin jälkeen.
                        Crash -signaalin nollaus ei onnistu Laakkosella.

                        Myös romikselta hommattu käytetty ohjainlaite toimii, mikäli on samanlaisesta autosta, samanlaisilla turvalaitteilla (mallista riippuen voi muuttaa koodauksella).

                        Monesti varaosana toimitettavien ohjainlaitteiden koodaus on eri kuin vanhan. Jos osanumero ja indeksinumero ovat samat, on koodauskin tod näk sama. Osanumero voi olla samakin, mutta jos indeksi heittää vaikka yhdellä, niin koodaus voi olla erilainen.
                        Tämä on vähän sellaista herran hallussa olevaa hommaa, mitään yleismaailmallisia ohjeita ei voi antaa.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoksia vastauksista. Löytyi täältä foorumin kautta sellanen laite jolla pitäis pystyä ton Crash - signaalin ja vikakoodit nollaan. Perjantaina näkee sit kuin käy.

                          Saksassa tehdään kans tota ohjauslaitteen korjausta. Hinta muistaaksen Saksassa noin 120e.

                          Comment


                          • #14
                            Elikkä hommasin tohon A6:seen uuden boksin, mutta valo palaa edelleen. Vikakoodien nollauksella pääsee valosta eroon, jos järjestelmä on muuten toimiva?

                            Comment


                            • #15
                              Jes, sain eilen sillä laitteella nollattua crash - signaalin ja vikakoodit. Enää ei pala valo mittaristossa.

                              Comment


                              • #16
                                Kerros vähän tuosta hommasta, eli ihan vag-comilla nappasit kiinni ja nollailit vai mitäs ihmettä?

                                Comment


                                  #17
                                  Minun työkalulla nollattu, sitä saa lainata/vuokrata jos tarvetta. Vag-com ei pysty poistamaan crash dataa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X