Profiilin ABK jätti öljynpaineen merkkivalon palamaan. Se on muutaman kerran palanut hiukan pidempään (pari vuotta sitten, pari kertaa, matka-ajon jälkeisenä aamuna jopa puoli minuuttia), mutta yleensä sammunut heti startin jälkeen. Hyvillä öljyillä ei ole nostajatkaan naputelleet. Vanhoilla öljyillä ja alarajalla on merkkivalon sammuminen kestänyt pari sekuntia.
Tänään se ei sitten sammu lainkaan; palaa yhtä lailla niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin (~3000). Tämä kai sulkee anturivian pois: tuskin sieltä molemmat anturit yhtä aikaa sippaa.
Outoa kyllä, venttiilikoneisto ei ole sen äänekkäämpi. Luulisi nostajien kalkattavan, jos paineet puuttuu. Kyllä kai nuo öljynpaineviat on yleensä joko-tai?
e: Juu öljyt on 5W50 täyssynt. ja "suolihuuhtelu" tehty pari kertaa, viimeksi alkusyksyllä.
Tänään se ei sitten sammu lainkaan; palaa yhtä lailla niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin (~3000). Tämä kai sulkee anturivian pois: tuskin sieltä molemmat anturit yhtä aikaa sippaa.
Outoa kyllä, venttiilikoneisto ei ole sen äänekkäämpi. Luulisi nostajien kalkattavan, jos paineet puuttuu. Kyllä kai nuo öljynpaineviat on yleensä joko-tai?
e: Juu öljyt on 5W50 täyssynt. ja "suolihuuhtelu" tehty pari kertaa, viimeksi alkusyksyllä.
Comment