Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huoltovälin nollaus ei toimi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huoltovälin nollaus ei toimi.

    Elikkä löytyis sellanen vika että Huoltoväliä ei saada nollattua, eikä huoltoväliä pysty muuttamaan oikeaa mittarin nappia pohjassa pitämällä kun kääntää virrat päälle.

    Huoltoväliä on koitettu nollata kahdessa huoltoliikkeessä. Kun auto oli audin omassa huollossa In-2 huoltoa varten he eivät saaneet yhteyttä testerillä vikamuistiin ollenkaan.
    Vian syyksi sanottiin että mankan asennukset saattavat olla väärin kytketty, mutta tämäkin asia on jo laitettu uuteen uskoon eikä pitäisi olla enään väärin kytketty.

    Toisen kerralla koitettiin autoasissa ja sillä kertaa saatiin yhteyttä vikamuistiin mutta ei pystytty huoltoväliä nollaamaan.

    Vikamuistissa oli vain jokin Lämpötila-anturin singaali satunnainen viesti eikä muuta.

    Eli onko kenelläkään tullut vastaan samallaista probleemaa, ja vaikuttaako ylipäätänsä mihinkään jos sitä ei voida nollata?

    Auto on:
    Audi A4 1.8T B5 -95 (AEB)

  • #2
    vag com kaapeli avuksi jos tarvii

    Comment


      #3
      Vai että mankan piuhat oli muka väärin, niin eivät päässeet mittaristoon kiinni :) Kyllä ne Audilla sitten osaa.

      Comment


      • #4
        Ei se mihinkään vaikuta, jos ei saa nollattua.

        Mittariston nupeista tuota on turha yrittää nollata, tuo on sen verran vanhempaa vuosikeraa, että onnistuu muistaakseni vain piuhan päästä.

        Comment


          #5
          Vai että mankan piuhat oli muka väärin, niin eivät päässeet mittaristoon kiinni :) Kyllä ne Audilla sitten osaa.
          Tuo on itseasiassa joissakin tapauksissa totta. Alkuperäiseen mankkaan menee K-linja ja jos kälkiasennusmankassa siinä kohtaa on joku muu liitos, niin voi jumittaa K-linjan.

          Oli miten oli, niin aika kyvytöntä porukkaa on ollu huollossa. Niillä on liikaa asiakkaita, niin eivät jaksa vaivautua tutkimaan asiaa.

          Comment


          • #6
            Mittariston napeista on vaan koitettu muuttaa sitä huoltovälin ilmoitus 'väliä' millä se ilmoittaa millonkin IN-1 IN-2 jne.

            piuhanperästä ne koitti molemmissa paikoissa nollata tuota mutta
            'testeri' joka kerralla väitti ettei saada yhteyttä.

            Ei siinä muuta kun tuo In-2 viesti joka käynnistyksellä vähän rupee jo kaivelemaan hermoja.

            Edit: Minkäs värinen johdin tämä K-linja oikein on?

            Comment


              #7
              Mankka irti piuhoista ja vag-com kaapeli uudestaan kiinni niin pitäisi toimia. Oikea Ross-techin
              piuha sanonee jotain että K-line short to ground tjms jos siellä on jälkiasennusmankka jotenkin
              väärin kytketty.

              Comment


              • #8
                Ok, pitää kokeilla.

                Kiitoksia vastauksista.

                Comment


                • #9
                  Käytin kerran korjaamolla nollauttamassa öljynvaihtovälin ilmoituksen, silloin asentaja valitsi koneelta A6:sen, kun A4:n asetuksilla yhteyttä ei saanut. Kuulemma joskus aikaisemminkin on näin käynyt.

                  Comment


                    #10
                    Heh. Protokollan mukaan tekevät, oli tilanne mikä tahansa. Jos ei Audin standardihuolto-ohjeessa lue, niin silloin sitä ei voi tehdä.

                    Kädetöntä porukkaa. Todennäköisesti eivät saaneet yhteyttä -95:seen -05:sen speksien mukaan, joten silloin siihen ei saa yhteyttä ollenkaan :)

                    "Täs dossissa ei oo hiirtä missään. Tätä ei voi käyttää. Tää on rikki."

                    Comment

                    Working...
                    X