Onko muilla kokemusta samasta ongelmasta eli sisätilanlämmitin laukaisee hälytylsen? Viime talvena ongelmaa ei luultavasti ollut,mutta tänä talvena tullut jo kolme lappua tuulilasiin että hälytin laukeaa aamulla aikaisin.Huollossa ei mitään ns. vikaa havaittu..ainoastaan että kaikista ovista oli tullut hälytys ja se näkyi vikamuistissa.Mikä tässä mahtais olla syynä moiseen? Ei oikein viitsi/voi pitää autoa tolpassa kun kyseinen ongelma esiintyy..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin hälytin laukeaa sisätilanlämmittimestä?
Collapse
X
-
Vag-commilla olen myös itsekin tehnyt tuon tempun ja enää ei huuda, arvoksi taisin laittaa 50. Näillä ohjeilla onnistuu, taisin joskus täältä löytää ja napata talteen:
----------------------
Oletusarvo hälyn herkkyydelle on 100, mutta sitä voi säätää välillä 50-100. Säädin oman hälyn 75:ksi, kun alkoi ärsyttämään hälyn laukeaminen jos jätti ikkunat vähän raolleen helteellä tai sisätilan lämmittimen käytön johdosta (itse pidän penkillä kohti tuulilasia).
Ei vaikuta normaaliin hälyn toimintaan, eli kyllä soi jos auton ikkuna jne. rikotaan.
Vag-Comilla:
-Select control module
-Suoraan valikosta --> 45 Inter.Monitor
-Adaption
-Channel 01, näyttää nykyisen asetuksen (stored value)
-Laittaa New Value kohtaan vaikka 70 --> Save --> Yes--> Done, go back
---------------------------
Comment
-
Arming mode siinä on yksi bitti, mutta kun siitä ei selitetä sen enempää.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/...itoring#Coding
Comment
-
pre-'97 A4's may not have this module
Mikäli kyseessä webasto/eberi lämmittäminen niin voi tehdä relekytkennän joka kytkee sisätutkan pois, lohkolämppärillä ei taida onnistua.
Comment
-
Mulla on tossa -98/99 A4:ssa vedetty webastosta piuha sisätutkan ohjainyksikköön takapenkin alle.
Joskus törmäsin Eberin tai Webaston autokohtaseen asennusohjeeseen, jossa tämä oli ohjeistettu, mutta en tietenkään tähänhätään sitä enää löydä.
Olis meinaan tarvetta samalle operaatiolle tuossa uudemmassa kulkineessa.
Comment
-
Noniin, olisinhan mä ton ohjeen löytäny, mut kun oli saksaks, niin nyt otin silmän käteen, ja käänsin että eberin skemassa Diebstahlwarnanlage = hälytinjärjestelmä.
Jossain alitajunnassa on vielä semmonen muistikuva, että oli englanninkielinen ohje, jossa oli ihan valokuva tuosta takapenkin alla olevasta modulista. Oiskohan se sitten ollu Webaston ohje.
Comment
-
Eli Aki yritti eilen säätää mun TT 8J mallin hälyttimen herkkyytä, niin eipäs löytynyt siihenkään malliin herkkyydensäätöä!!!??
Onko siis totta, että 2007 mallin autossa ei ole tuota herkkyydensäätöä ja vuosimallin 97 autossa on?? Ja kyseessä saman hiippakunnan kiesit!
Kuinka jengi on ratkaissut tämän sisätilaongelman TT 8J mallissa, koska kuitenkin niihin saa tehdasasennettunakin sisätilanlämmitintä? Kokonaan poiskytkeminen VAG-comin kautta ei mielestäni fiksu ratkaisu. Oven napistakin saa tutkan pois päältä, mutta tulee aamuja jolloin vihainen naapuri tulee jälleen ilmoittamaan unohtuneesta toimenpiteestä :)
Itsellä vanhan mallinen lämmitin, eli voisiko ongelma korjaantua slim-mallilla tai toisella sijoituksella (nykyisin apukuljettajan jalkotilassa)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puolikas Näytä viesti. Oven napistakin saa tutkan pois päältä, mutta tulee aamuja jolloin vihainen naapuri tulee jälleen ilmoittamaan unohtuneesta toimenpiteestä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiArming mode siinä on yksi bitti, mutta kun siitä ei selitetä sen enempää.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/...itoring#Coding
Comment
-
Ei viitsi uutta aihetta tehdä joten kysellään täällä. Mulla tossa A6:ssa eeberi asennettuna ja nyt alkanut satunnaisesti tekemään sitä että kun autolle menee aamulla tai töistä lähtiessä niin hätävilkut vilkkuvat. Hälytin ei ole kertaakaan huutanut mutta siihenhän tämäkin varmasti jotenkin liittyy. Pitääkö tässä vaan säätää sisätutkan herkkyyttä tai koittaa aina muistaa napata yöksi tutka pois päältä ?
Comment
-
Noniin jatketaas vähän juttua. Sisätutkan pois kytkeminen ei vaikuta asiaan, hätärit vilkkui edelleen eilen aamulla. Ja tosiaan hälytin ei siis ole huutanut millään kertaa.
No tänään aamulla ei sitten hätärit vilkkuneet mutta nyt ilmeni sellainen että ovet eivät auenneet kaukosäätimestä niin kauan kuin webasto hurisi. Ja tottakai lukkopesä sen verran jäässä ettei toivoakaan että olisi saanut avaimilla auki :D
Comment
-
Haiskahtas vähän siltä, että väylä oikkarissa jostain, ootko kahtonu vcds? Mulla oli bemarista webaston liittimen pinni hapettunu ja teki mitä ihmeellisempiä omituisuuksia, veti koko väylän aivan juntturaan. Ei kylläkään mitään hajua että miten Audin systeemit toimii, mitähän tuossa on tuon keskuslukon kans samassa väylässä?
Comment
Comment