Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-boksi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ABS-boksi

tuli tuomio että abs-boksi on kaput, ja uus pitää hommata. marmoritiskillä hinta kuulemma 900e.. :/ onko tämä tyyppivika 8L mallin A3:ssa, kun näin kuulemma oli korjaamon pojjaat sanoneet? isä kun tuon auton vei työpaikkansa viereen tuttuun korjaamoon. Eipä tässä kai muu kuitenkaan auta, kuin maksaa hampaita kiristellen auto kuntoon :(
    Niin, ja kaikki anturit olivat toimivat, mutta abs-valo paloi silti. ja kai ne oli sen tietokoneilla yms. asiantuntijoiden kera todenneet.
    Kallista lystiä.. siinä meni sitten joko uudet vanteet, tai soitin :D prkl!

Tyyppivikaiset on yleensä ollut A4 ja A6 malleissa, mutta kaipa sitä samaa/samanlaisilla sisuskaluilla olevaa boksia voi olla A3:ssakin. Kun asut noin lähellä, niin voin diagnosoida sen ja ehkä korjatakkin. Olen töissä vantaalla.

Ja varaosakanavan kautta luultavasti saa uuden lähes puoleen hintaa merkkitiskiin verrattuna.

Comment

auto on tällä hetkellä lempäälässä korjaamolla, eli 30km tampereelta. Tepolle lähetin mailinkin jo ja kyselin hintaa ja saatavuutta, mutta ei vielä vastannut.
      korjauksella sinänsää ei olis hätää, koska absit on ollut rikki jo viime kesästä asti. Nyt vaan on pakko ne saada kuntoon, sillä kun otan auton pois seisonnasta, niin se pitää katsastaa heti. 27.3. on viimenen päivä.. Joten siksi kiire kunnostamiselle.

Niin, ja tuo boksi tuli nyt sit kuitenkin tiskiltä tilattua. ite en onneks joudu kuitenkaan koko summaa maksamaan..Joten ei niin suurta itkua enää! :)

Comment

yritettiinkö sulla lukea vikakoodeja siellä missä ne diagnosoi sen että boksi on paskana?

Kun mulla ittellä on kanssa ABS:t epäkunnossa. Mulla palaa ABS-valo ja toisena ongelmana on että vag-comilla ei pääse auton tietokoneeseen sisään. Anturit on testattu ja ne toimii normaalisti.

Voisko mulla olla sama ongelma?

Comment

Miten mittasivat anturit? Mihin yksikköön ei saanut yhteyttä?

Voin halutessa tehdä sulle varman diagnoosin ja korjata abs-boksin jos se on rikki.

Comment

Enpä nyt just muista, mutta saattaapi olla joo että lukivat vikakoodeja. Ilmeisesti mitään tarkkaa ei sit saatu selville ja hydrauliikkaosan käskivät ostamaan uuden. Lopulta vika ei ollut siinä, sillä kun uusi asennettiin paikalleen, syttyi ABS-valo uudestaan ajossa.

Viaksi selvisi sitten murtunut juotos elektroniikkayksikössä, jonka eräs foorumilainen onnistuneesti korjasi juottamalla uudestaan.

Nyt mulla siis on tuo käytetty mutta toimiva hydrauliikkaosa edelleen kaapissa, ja MYYNNISSÄ! Eli jos tarvitset ehjää mutta käytettyä hydrauliikkaosaa, niin multa saa halvalla! :) Marmorilla kun maksoi kyseinen osa n. 900€...

Comment

Käytin autoa tutulla huoltamolla jossa ne oli vissiin jotain jännitteitä mittaillu ja vähän putsaillu niitä antureita.

amalin: laitan sulle vaikka privalla viestiä et jos sä voisit tehdä sen diagnoosin...

Comment

Working...
              X