Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon hajoamassa? A4, B7

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Xenon hajoamassa? A4, B7

Kuskin puolen Xenon vilkkuu vähän väliä. Yleensä sen jälkeen kun auton on startannut kylmänä käyntiin, mutta joskus myös ajon aikana.

Onko totta että A4:sta pitää irroitaa etupuskuri jos aikoo vaihtaa xenonin??

Kyseessä profiilin auto.

Ainakin -04ssä umpio lähtee, kun löysää vähän paria takana olevaa ruuvia ja irrottaa edessä olevat 2 ruuvia.
    Parkkivalojen vaihto on työnä yhtä suuri, kuin xenonien vaihto, mutta ne parkit on vaihdettava 2-3kk välein. Tai oikeastaan oli vaihdettava, ennen kuin sain nuo 3w LEDit tilalle.
    Vikana sulla voi olla yhtä hyvin liitäntälaite tai sitten itse lamppu.

Comment

Minulla oli sama vika.
      Polttimon vaihdolla hoitui.

Comment

Mites tää oli, pitikö puskuri irroittaa ja millainen homma se on? Oisko jossain ohjetta? Audi Espoo pyytää Xenon lampusta 193€ ja vaihdoista n. 100€, huhuh...

Comment

katos xenonkaupasta. Näytti olevan osramin D1S olevan 55€ kappale. Ite tilasin tuolta edelliseen volleen polttimot ja toimi hyvin ja tuli nopeasti.
          Ja ebaystä vielä halvemmalla mutta laatu ei välttämättä ole osramin tasoinen. Toisaalta jos tilaa saman tein useemman niin voi vaikka vaihtaa puolen vuoden välein ja vieläkin on halvempi ratkaisu ku näytti noi rahtikulut olevan isoin kuluerä.

Comment

Kyllä eBayn kauppiailta saa ihan samoja polttimoita - myös niitä laadukkaita - kuin Suomestakin.

Comment

Onko totta että A4:sta pitää irroitaa etupuskuri jos aikoo vaihtaa xenonin??
              Tarviiko B7:ssa irrottaa tosiaan puskuri jos meinaa päästä käsiksi tuohon lamppuun ? Kuskin lamppu kun vilkuttelee välillä.

Comment

Tarviiko B7:ssa irrottaa tosiaan puskuri jos meinaa päästä käsiksi tuohon lamppuun ? Kuskin lamppu kun vilkuttelee välillä.

Itse vaihatin keväällä omaan B7:kaan, kummatkin polttimot Audi centerissä.
                Työmäärä oli muistaakseni 45min tai 1 tunti per/puoli. Joten ei siihen mielestäni puskuria otettu irti.

Maksoi muuten 480euroa yhteensä... soittivat kesken huollon, että noi valot on ihan lopussa ja kannattaa vaihtaa nyt heti. Oikea valo sammui aina välillä, mutta alkoi kyllä palamaan aina kun kun sammutti katkaisimesta ja laittoi uudestaan päälle. Yrittivät veloittaa samalla myös jotakin valojen "tutkimus" maksua 90?, kuulemma jotakin sähkötyötä, en suostunut maksamaan.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja tommy70 Näytä viesti
                  Itse vaihatin keväällä omaan B7:kaan, kummatkin polttimot Audi centerissä.
                  Työmäärä oli muistaakseni 45min tai 1 tunti per/puoli. Joten ei siihen mielestäni puskuria otettu irti.
                  Aika kauan tuhertavat jos ei puskuriakaan irti oteta. Eiköhän ne kuitenkin ole sen puskurin irti ottanut ja polttimon vaihtanut. Tuon puskurin irroittamiseen menee oikeilla työkaluilla about 15min. ~1ruuvi/1minuutti tahdilla siis.

Useampaan kertaan olen tuota puskinta joutunut irti ottamaan, niin itse kyllä tekisin sen vaihdon näin. Enkä rupeaisi purkamaan muita osia. Toisaalta pikkukoneen kanssa on enemmän tilaa, joten niissä tapauksissa voisi irroitella ohjaustehostimen säiliön ja ilmansuodatin kotelon..

Comment

Itse meinasin tänään vaihtaa xenonit ja ElsaWin sanoi että puskuria ei tartte irroittaa vaan umpioiden takaa olisi purettava toiselta puolelta filtterikotelo ja toiselta puolelta hydraulinestesäiliö pois. Sit mahtuisi vaihtamaan xenonit. Itsellä 2.0tfsi.. voihan se olla erilainen toki 3.0tdi:ssä.

Mut jos meinaa umpiot irroittaa kokonaan niin mielestäni pitää irroittaa ensin koko puskuri.

Comment

http://www.audizine.com/forum/showth...g-front-bumper

Itsellä sama remontti huomenna edessä ja ilman puskurin irroitusta ajattelin kokeilla...

Edit:näky linkki olevan jo ylempänä...

Comment

Eli tuo D1S ois oikea malli? Pitäisi parkkitutkan sensoria käpistellä, joten puskimen joutuu irrottamaan, samallahan nuokin vaihtaisi, kun ovat varmaan 05 mallissa vielä alkuperäiset. Valoteho tuntuu hyvältä, mutta vertailukohdan ollessa tavan h7, ei oikein osaa arpoa tuota.

Comment

Itse juuri vaihdoin b7 2.0tdi:n xenonit ja kyllä se ilman puskurin irroitusta onnistui, hauskaa se tosin ei ollut ja jonkin verran sai kiroilla...

Aapparin puolella paremmin tilaa kunhan tosiaan on irrottanut ilman imuputken ja ilmanputsarinkotelon, siis koko kotelon, ei pelkästään kantta. Kuskin puolella oli sitten ahtaampaa. V....maisin homma oli johdon uudelleenkiinnittäminen polttimoon.

Comment

Working...
                          X