Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 A6 sähkövikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 A6 sähkövikoja

    Moi,

    Autoon tullut näin vanhemmiten vähän sähkövikoja, jotka pitäis pistää ojennukseen. Justiinsa sain reistaavan jarruvalokytkimen korjattua, valot syttyivät itsekseen ja toisinaan jumittivat. Olihan sekin kivassa kolossa. No, nyt sitten pitäisi fiksata muita ongelmia:

    Ensinnäkin mittaristosta on mittarivaloja palanut jonkun verran. Kiekkamittarista lähes kaikki pimeenä ja lämpömittarin taustavalo meni pimeeksi taannoin. Neuvokaas mimmosia ledejä/valoja sinne pitää hankkia, niin voin hakea ne valmiiksi jo ennen avausta? Ja muuta vinkkiä prokkikseen, onko paha rasti?

    Toinen ärsyttävämpi vika on reistaava automaatti-ilmastoinnin paneeli. Voimakkuudensäätö- sekä suuttimenvalinta ja lämpötilanvalintanapit eivät toimi ennen kuin auto on kunnolla lämmin. Eli jos on kylmä keli tai varsinkin kosteaa niin napit eivät reagoi painalluksiin ennen kuin olen ajanut noin 10-40km. Kun sisällä on jo selvästi lämmin niin alkaa pelittää, en tiedä onko näillä asioilla todellinen yhteys vai sattumaa mutta näin kuitenkin on. Vinkkejä? Ehkä joku kosteusjuttu? Mitä kannattaisi yrittää?

    Ja vielä kolmaskin juttu tulee mieleen: vedenlämpömittari ei taida nousta yli 91-92°. Todennäköisemmin anturi vai mittari? Voiko tommoselle tehdä mitään jos mittari?

    Kiitoksia!

  • #2
    Tuossa noista polttimoista juttua:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=polttim%2A

    Ei ole paha projekti toteuttaa, samalla voi silmäillä mittariston juotoksia.

    Jos tarkoitat, että autosi lämpömittari ei nouse juurikaan yli 90, mutta nousee kuitenkin 90:een, niin eikös silloin kaikki ole kunnossa.
    Siihen sen kuuluukin nousta, eikä yli.
    Ilmastoinnin kanavalta 51 voit myös katsoa mitä anturi näyttää veden lämmöiksi.

    Comment


      #3
      Kiitos linkistä.

      Meinasin sitä, että mittari ei nouse kuin hilpun yli 90, vaikka keittää :( Oli flektin anturi mennyt rikki ja näin pääsi käymään. Onneksi merkkivalo ja varoitussummeri sentään toimivat (eli meinaakos tuo sitä, että anturi pelaa vai onko mittarille ja ECU:lle eri anturit?).

      Mites tuo ilmastointikikka tapahtuu käytännössä?

      Comment


        #4
        Ilmastointi kikka:
        http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

        Comment


          #5
          Ach, danke! Täytyykin huomenna kyttäillä mitä se näyttää (sitten kun se on tarpeeksi lämmin, että napit rupee toimimaan) ;)

          Comment


            #6
            Tuo ylläoleva mittarivalolinkki selvitti hyvin asiaa ja ketjussa annettu tuotenro täsmää myös minun vuosimalliini. Kappalemäärä on vähän hakusessa mutta ehkä jos nappaa kourallisen niin pärjää ;)

            Se ei selviä, että voiko ulkolämpömittariin vaihtaa taustavalon vai onko se suljettu LCD-yksikkö? Etka näyttää vain koko höskää.

            Comment


            • #7
              Voi vaihtaa.
              Lueskeleppa toi läpi:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46645

              Comment


                #8
                Kiitti, hitto kun tulee haettua "search this forum" niin eipä tuolta ulkopuolelta tartu mitään. Eikun lukemaan.

                Edit: argh...yksikön purku ja kolvaamista. No, ehkä se justjust onnistuu ;)

                PS. näköjään foorumin search jne. otsikot ketjutasolla suomeksi ja foorumitasolla englanniksi.

                Comment


                  #9
                  Okei, testasin noita koodien hakuja ilmastoinnin näytöstä. Ja tuleehan sieltä vaikka mitä.

                  Havaintoja:
                  1. vedenlämpö nousee ihan nätisti niin, että on 4km ajelun jälkeen 90° eikä hievahda siitä mihinkään
                  2. samaan aikaan viisari näyttää 70° maantiellä. Kaupunkiajossa sekin pikkuhiljaa nousee 90°:een laskeakseen taas 70 pintaan kun vauhti nousee. Anturi vissiin semmosessa paikassa, että ilmavirta pääsee vaikuttamaan? Onko analyysini järkevä ja onko korjattavissa?
                  3. em. ei tietty vaikuta siihen, että se viisarimittari en mene yli 91-92° millään.

                  Samasta vehkeestä saatuja vikakoodeja. Nämä vissiin liittyvät ilmastoinnin läppiin kaikki jos yhtään tulkitsin taulukkoa oikein??

                  15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
                  15.4 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short
                  15.5 Air Flow Flap, static block, see *15.5
                  15.6 Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction

                  *15.5Motor is cycled; software attempts to eliminate block

                  08.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
                  08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block

                  Mitäs nämä meinaavat ja mikä osa kyseessä? En tunne ko. systeemiä ollenkaan. Helppo korjata vai viikon prokkis?

                  Edit: ainiin, hain marmoritiskiltä purkillisen noita mittarivaloja - itseasiassa kaikki mitä niiltä löytyi. Eiköhän sekin setviydy ja samalla täytyy nykästä se lämpömittari irti.
                  Viimeksi muokannut ToniH; 6.3.2008, 17:48.

                  Comment

                  Working...
                  X