täytyy metsästää ko. anturi auton sisuksista ja ihmetellä sitten lisää. minulla ei tosiaan ole sitä ilmastointiakaan. eipä sitä lämpömittaria kesällä tarvinnut kun ei halunnut edes tietää kuinka lämmin on kun ei tuo ilmastointi tuonut helpostusta helteeseen, mutta nyt talvella sitä on ehkä pikkaisen alkanut kaipaamaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 ulkolämpötilamittari
Collapse
X
-
Ulkolämpömittarin anturi löytyy kuskinpuolelta puskurista(helmasta) alhaalta jos se on.. Ohessa kuva havainnollistamaan..
http://www.tyresmoke.net/albums/albu...nsor.sized.jpg
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja japix Näytä viestiNiin... oliko jollain oikein kärkitietoa mistä vuosimallista lähtien ulkolämpömittari on asennettu 8L:ään ja mistä taas ei ? Oma kulkine on 8L -98... eikä näy ulkolämpötilan lukemia.
Comment
-
Hei!
Omaan aanelkkuuni (B6) antoi vikakoodin:
00779 - Outside air temp sensor (G17) 30-10 - open or short to B+ - intermittent
Eli kyseessä siis ulkolämpömittarin härö? Mitään siihen viittaava ei mittaristossa ole ilmennyt. Onko tässäkin diudissa mittarin anturi samassa kuin a3:ssa, eli kuskin puolen etuhelmassa?
Comment
-
Nostellaas vanhaa aihetta. Eli tuo profiilin -01 A3 on varustettu automaatti-ilmastoinnilla ja mittaristossa ei tuota ulkolämpötilaa näy. Olen sitä yrittänyt ohjeiden avulla enabloida, mutta ainakaan vielä en ole onnistunut. "Työkaluna" toimii V-checker Pro jolla käsittääkseni asian kuitenkin pitäisi onnistua.
Instrument cluster
Adaptation
Channel 19
Tuohon asti pääsen, mutta ei anna tuohon kanavaan uutta arvoa syöttää (10?). Saattaa olla että tarvitsee tuon Login coden (5 digit), mutta sitä en ole onnistuneesti saanut syötettyä, vaan kaikilla yhdistelmillä mitä internetin syövereistä olen saanut kaivettua, tulee mittaristoon "FAIL".
Onkohan joku tällä V-checkerilla saanut tuota tehtyä? Mistähän tuon login coden saisi kaivettua niin että se on varmasti oikein? Mitäs muuta teen väärin?
Varmastihan tämäkin asia helpommin onnistuisi Vag-Comilla, mutta yritetään nyt ensin tällä palikalla kun sellainen kerran hanskalokerosta löytyy. Anturihan siellä kuitenkin pitäs olla kun tuo ilmastointi käyttää samaa anturia.
Comment
-
Mulla on myös sama ongelma ja autona '98 A3 ilman ajotietokonetta. Ilmastointi löytyy ja koitin ilmastointilaitteen diagnostiikkamoodista katsoa ulkolämpötilaa ja arvoksi tuli 1 (lämpötila ulkona nollan kieppeillä), eli auto saa kaivettua ulkolämpötilan tai numero 1 on sitten joku sattuma.
Sitten vagcom tulille ja moduuliin 17 (instruments), mutta kanavaa 19 ei ole. Mitäs nyt tehdään?
Comment
-
Minun mittaristo on siis samanlainen, kuin tässä kuvassa. Noissa kahdessa ohuessa näyttörivissä en ole muistaakseni ikinä nähnyt mitään ja olen siinä uskossa, että alemmassa pitäisi näkyä lämpötila. Huoltoilmoituskin tuli trippiruutuun.
Ilmastoinnin yhteydessä oleva lämpötilasensori toimii (tänään näytti 3 astetta kun katsoin ilmastoinnin diagnostiikasta), mutta onko mittaristolle oma sensori vai käyttääkö tuota samaa? Ilmeisesti eri ikäisille autoille kanavat on erit, koska tosiaan multa kanava 19 puuttuu. Vai tarkoittaako tämä sitä, että mulle vain ei ole tuota lämpötilan näyttöä suotu?
Comment
-
Ja minulla kyseessä ilmeisesti facelift mittariso? http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=...0&tx=143&ty=61 Suunnilleen tuollainen.
Comment
-
Nyt vihdoin ja viimein pääsin auton kimppuun ihan aidon kaapelin ja VCDS:n kanssa... Instrument cluster, adaptation, channel 19, 0 -> 11 ja save... Tadaa, mittaristossa on nyt ulkolämpötila. Eli kyllähän sen sinne saa, ainakin tällaisessa facelift mallisessa jossa myös automaatti-ilmastointi.
Comment
Comment