Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 keskuslukituksen ohjainyksikkö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 keskuslukituksen ohjainyksikkö

    Ottaisin mielelläni tietoa, missä sijaitsee keskuslukituksen keskusyksikkö, jälki-asennettavan kauko-ohjaimen asennusta varten ??

    Auto on:
    Audi A6 Avant 2.6 litr. vuosimallia 1995 ( C4 ).

    Kiitostiedoista etukäteen !

  • #2
    Ilmeisesti keskuslukituspumpussa(koska muualla ei mitään näy), sijaitsee takapenkin alla

    Comment


      #3
      Avantisa voi olla myös takapaksin sivussa.

      Comment


      • #4
        Omassa A6 2.0 -95 avantissa ei ainakaan takapenkin alta löytynyt. Eikä myöskään näkynyt takakontin oikean puolen sivupaneelien takana. Vaikka sieltä näyttävät letkut menevän.. pitänee niitä kai seurata. Onko se koteloitu jotenkin piiloon vai pitäiskö näkyä ihan selvästi?

        Tarkoitus on siis minulla asentaa kauko-ohjaus keskuslukitukseen. Autossa on Defa Patriot hälytinsarja joka tietääkseni ohjaa myös keskuslukitusta, mutta jostain syystä ei pelaa vaikka oon vaihtanut patterit säätimeen ja tarkistanut sulakkeet. Voi olla että tuo kauko pitäis ohjelmoida uudestaan siihen keskusyksikköön mutta kun ei oo turvalukukorttia niin paha semmoista tehdä...

        Comment


          #5
          Akun vieressä vuorattuna sellaiseen paksuun harmaaseen vaahtomuoviin. Akku pitää nostaa pois edestä jotta mahtuu tulemaan takapenkin ohjurirautojen ohi pois.

          Comment


          • #6
            Noniin löytyihän se pumppu.

            Mutta ongelma nro 2:
            Asennan tosiaan kauko-ohjausta keskuslukitukselle. Tilaamani sarjan mukana tuli ohjeet, jotka tosiaan olivat oikeat, muuten paitsi ohjausboksin oman kytkennän osalta. Se sinivihreä johto poikkaistaan sieltä ja boksi asennetaan sen välille. Sain toimimaan sen niin että lukot kävivät kiinni mutta eivät pysyneet, eli liian lyhyt pulssi? Avattua en saanut ollenkaan kun ei avausjohtoon tullut mitään järkeviä jännitteitä... Että kertokaahan te viisaammat minkä merkkistä jännitettä sinne pitäis tulla avatessa ja sulkiessa?

            Avatessa:
            Pumpun pää?
            Toinen pää?

            Sulkiessa:
            Pumpun pää?
            Toinen pää?

            Comment


            • #7
              Mulla tästä boksista siis tulee tuolle pumpun puoleiselle johdolle plussaa vasten mitattuna sulkiessa 5,2V ja avatessa -6,9V, boksi irrallaan pöydällä.. jotain mätää tässä kytkennässä nyt on. Hommaa vähän vaikeuttaa vielä se, että takatuukun painekello vuotaa vissiin kun sieltä kuuluu pitkään sihinää kun pumppu jää jauhamaan hetkeksi...

              Comment


                #8
                Ite oon tapellut tässä ihan samanlaisen projektin kanssa. Avaus/lukituspulssi todennäköisesti sinullakin liian lyhyt. Tuosta meitsin tarvikehälystä ei saanut ohjelmoitua pidempää pulssia niin paikallinen autosähköliikkeen asentaja sit nakersi minulle sellaisen 2 sekunnin viivereleen.

                Se alkuperäinen systeemi toimii niin että siinä pienessä sinivihreässä piuhassa vaihtuu polariteetti tarpeen mukaan. On koko ajan maissa kun ovet on lukossa ja koko ajan +12V kun lukot on auki.

                Comment


                • #9
                  Sain tuosta boksista jumppereilla säädettyä pidemmän pulssin. Pitää lähteä testaamaan josko se on ratkaisu tähän ongelmaan. Yhden sulakkeen jo poltin autosta kun noita värkkäsin niin ei viittis kovin enempää särkeä paikkoja. Riittääköhän tuo ~ +-7V tuohon avaukseen/sulkuun mitä tuo boksi tarjoilee..?
                  Sitten kun vielä paikantais kuskin puolelta takapenkin alta kulkevasta johtonipusta vilkut niin johan olis nannaa.

                  Comment


                    #10
                    Vilkkujen johdot on mahdollisesti siinä keskuslukon pumpun keskimmäisessä liittimessä. Violetti muistaakseni...? Yleismittarilla löytynee.

                    Comment


                    • #11
                      Jeah, sehän toimii, ongelma oli siis vaan liian lyhyt pulssi. Vilkut löyty myös kuskin puolella kulkevasta nipusta, musta-valkoinen ja musta-vihreä. Vielä pitänee korjata/vaihtaa tuo peräluukun painekello kun se vuotaa. Saakohan noita ihan merkkiliikkeestä tilaamalla ja mitähän mahtaa maksaa?

                      Comment


                      • #12
                        Painekello olis ollu merkkiliikkeestä tilattuna 54e. Päätin sitte avata kontin verhoilut ja vilkasta tilannetta niin siellähän oli se tiivistekumi siitä pumpusta rikki. Eipä siinä, liimallahan se kumi korjaantui ainakin toistaiseksi, eipä vuoda enää.

                        Comment

                        Working...
                        X