Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 Huurreongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 Huurreongelmaa

    Autona 3ov. 1.8Tq Audi vm-99. Huurtumisongelma on melkoinen jos ilmastointia ei saa päälle ulkoilman lämpötilan takia. Etenkin jos ajon aikana ilmastointi lähtee pois pelistä on seurauksena kaikkien lasien totaaliseen huurtuminen ja puhallus täytyy suunnata ylös ja naputtaa täydelle teholle. Luulisihan nyt ainakin etulasien kestävän "auki" ilman kompuraakin.. On melko viileää ajella nollakelissä lasit rakosellaan että näkee ulos!! Ja kun puhalluksen laittaa täysille tulee kabiiniin tunkkainen "kuollut rotta" haju. Poistin raitisilmasuodattimen, ei vaikutusta asiaan.. Tänään ostin sitten motonetistä CRC-puhdistusvaahtoa, täytyy viikonloppuna kokeilla pestä ne kanavat jos tulisi raikas tuoksu tunkkaisen tilalle.Eihän tämä nyt kait aivan normaalia ole...?-->jossain kosteutta! Mutta missä?? Apukuskin matto ei ainakaan silminnähden ole märkä eikä se liiemmin tunnukkaan... Vai meneekö kosteus maton alle??? (sieltä ei tullut tarkistettua) Ja mistä se vesi sinne matolle tulee?Voisiko olla sisäilmankierto jumittunut päälle? Missä se läppä fyysisesti sijaitsee? kun sen painaa napista päälle/pois niin kuuluu hiljainen sursursur keskikonsolin takaa että on siellä ainakin jotain eloa

  • #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5671&highlight

    Tästä voisi olla kyse.

    Comment


    • #3
      Näillä keleillä, kun ulkolämpötila vekslauttaa kylmäkonetta päälle/pois, se kannattaa ihan sovinnolla jättää eco-asentoon. Näin se ei sitten kerää höyrystimeen kosteutta, joka vain odottaisi siellä seuraavaa kompressorin pakkaskatkaisua.

      Eli ilmastointi päälle vain, jos voi olla suht varma siitä, ettei ulkolämpö laske matkan aikana alle katkorajan.

      Vähenee kalmanlöyhkäkin kabiinista, kun kenno kuivuu kunnolla.

      Comment


      • #4
        Häviääkö jäähdytysnestettä?

        Comment


        • #5
          Täytyy tarkistaa tuo jäähdysnesteen määrä. Eli joku kenno rikki JOS sitä häviää?? Voiko sitä korjata jollain jäähdytysjärjestelmän korjausaineella? Tuntuu vaan ettei lasit kestä millään auki jollei kylmästointi ole päällä, etenkin jos on autossa vaikka 3 matkustajaa.. Auton puhallusilma tuntuu tuntuu ainakin kädellä koittaen suht kostealta ilman kompuraa.. Eikä tunnu kuivuvan, joten viittaisiko siihen että kierrättää kosteaa sisäilmaa koko ajan ja näin kosteus kestää autossa...? voisiko sitä kennoa jotenkin kuivattaa? Ottaessani raitisilmasuodattimen pois ei ainakaan sen kotelossa ollut havaittavissa vettä eikä kosteutta, suodatin tosin itsessään oli mennyt semmoiseksi harmahtavaksi.. Pitää vielä rakentaa siihen joku muovihärpätin ettei pesuvesi/sadevesi pääse valumaan sieltä sisään. Mikä se läppä on siinä suodattimen kotelon sisällä josta ilma menee sisään, kuuluisiko sen liikkua? Vai onko se vaan joku imuilmanohjain.. Ja missä nämä kuuluisat vedenpoistoputket/reiät on?? jos lie vaikka tukkeessa..

          Comment


          • #6
            Vuotavan kennon erottaa kyllä yleensä jäähdytys nesteen hajusta.

            Oisko sisäkierron läppä jäänyt jotenkin jumiin. Se selittäin toimimisen kompuran kans ja pahan hajun.

            Ainakin A4 automaatti ilmastoinnissa tuo sisäkierron läppä toimii alipaineella, joten joku irronnut putki vois kans jumittaa sen.

            Kokeile painasta sitä sisäkierron nappia. pitäs kuulua ihan selvä kolahtava ääni kun läppä vaihtaa asentoa.

            Comment


            • #7
              ei kuulu ainakaan selvää kolahdusta..semmoinen vaimea surrursur ääni kuuluu päälle/pois kytkettäessä.. Missäs tämä läppä sijaitsee, jos joutuu purkuhommiin...???

              Comment


              • #8
                Vaihda raitisilmasuodatin. Itsellä oli a4:ssä lasit aina huurussa ja pakkasella veti sisäpuolelta jäähän, johan rupes lasit kirkastuman, kun vaihdoin suodattimen

                Comment


                • #9
                  ei ole raitisilmasuodatin paikallaan tällä hetkellä

                  Comment


                  • #10
                    Mulla teki urs4:ssa juuri samanlaista oiretta. Oli lasit huurussa jatkuvasti eikä puhaltanut oikein lämmintä. Yritin kyllä etsiä ensin vikaa melkein kaikkialta muualta, mutta kennon vaihdettua ongelma katosi samantien.

                    Etenkin jos huuru on sellaista rasvaista eikä lähde helposti vaikka rätillä pyyhkimällä, niin on lähes varma kennovuoto vaikkei jäähdytysnestettä silminnähtävästi katoaisikaan.

                    Edit: Sähläystä...
                    Viimeksi muokannut -TS-; 28.2.2008, 17:42.

                    Comment


                    • #11
                      Eli ilmastoinnin kenno??? sijaitsee missä? hankala vaihtaa? kalliskin? Olen aika tyhmä kunnei ole kokemusta aiheesta.. Ja missähän päin se sisäilmankierron läppä sijaitsee jos tarkistaisi sen ensin..

                      Comment


                      • #12
                        Ei ilmastoinnin, vaan lämmityksen kenno.

                        Olisiko noista apua?

                        http://penti.org/~harald/a3-heater-removal.pdf
                        http://penti.org/~harald/a3-heater-removal2.pdf

                        edit: aika työläältä näyttää :(

                        Comment


                        • #13
                          näyttää A3 olevan sähköllä se läppä, joten hurinaa pitäs kuulua.
                          Läpän pitäs näkyä sieltä raitisilma suodattimen alta.

                          Comment


                          • #14
                            Juu sähköllä on.Ai se sisäilmankierronläppä on siinä suodattimen alla... eipä se ainakaan liikkunut kun nappia painelin, varmaankin jumissa..täytyy yrittää käsin herkistellä se toimimaan.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                              Ei ilmastoinnin, vaan lämmityksen kenno.

                              Olisiko noista apua?

                              http://penti.org/~harald/a3-heater-removal.pdf
                              http://penti.org/~harald/a3-heater-removal2.pdf

                              edit: aika työläältä näyttää :(
                              Kiitokset kuvista.. Täytyy toivoa ettei olisi kennossa vika kun melko työläältä näyttää.. :/

                              Comment


                              • #16
                                Rukoilen puolestanne.

                                Comment


                                • #17
                                  Juu vika oli sisäilmankierron läpässä joka oli jäänyt auki.. moottori ei jaksanut painaa kun puoliksi kiinni.. painoin sen käsin kiinni ja huurre onkelmat poistuivat!! kysymys kuuluukin että käyttääkö automaatti-ilmastointi sisäilmankiertoa viilentäessään auton sisäilmaa kesällä?? Näytti vaan melko työläältä kaivaa se moottori sieltä puhdistusta/vaihtoa varten.. Ja onko kukaan noita vaihdellut/saanut toimimaan puhdistamalla??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ongelmana ollut ohjaamon huurtuminen, etenkin sateella. Nyt sitten tutkiskelin läppien toimintaa, jotka katkaisevat ulkoa tulevan ilman pääsyn ohjaamoon.
                                    Kun virrat käännetään päälle, sulkeutuvat läpät vaikka sisätilanilmankiertokatkaisija olisi kummassa tahansa asennossa. Ja taas, kun virrat katkaistaan, avautuvat läpät.
                                    Onkohan tuohon jotain selitystä?
                                    Kyseessä siis A4 avant vm. -04

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja mbsilver Näytä viesti
                                      Ongelmana ollut ohjaamon huurtuminen, etenkin sateella. Nyt sitten tutkiskelin läppien toimintaa, jotka katkaisevat ulkoa tulevan ilman pääsyn ohjaamoon.
                                      Kun virrat käännetään päälle, sulkeutuvat läpät vaikka sisätilanilmankiertokatkaisija olisi kummassa tahansa asennossa. Ja taas, kun virrat katkaistaan, avautuvat läpät.
                                      Onkohan tuohon jotain selitystä?
                                      Kyseessä siis A4 avant vm. -04
                                      Lainaa lähistöltä VCDS ja aja output test.
                                      Itselläni oli vähän vastaavia mietteitä, purin hanskalokeron takaa jonkin matkaa ennenkuin tajusin ajaa output-testit.
                                      Kaikki läpät menevät ääriasentoihinsa kuten pitääkin. Sopeutusta en ole (vielä) ajanut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitosta tiedosta!
                                        Jos jollakulla kiinnostusta koodien lukuun kohtuullista korvausta vastaan, voisi sopia tapaamisen Varkaus-Heinävesi-Joensuu ympäristössä.

                                        Yv:llä tavoittaa tai jakke06 at hotmail.com

                                        Comment

                                        Working...
                                        X