Autona 3ov. 1.8Tq Audi vm-99. Huurtumisongelma on melkoinen jos ilmastointia ei saa päälle ulkoilman lämpötilan takia. Etenkin jos ajon aikana ilmastointi lähtee pois pelistä on seurauksena kaikkien lasien totaaliseen huurtuminen ja puhallus täytyy suunnata ylös ja naputtaa täydelle teholle. Luulisihan nyt ainakin etulasien kestävän "auki" ilman kompuraakin.. On melko viileää ajella nollakelissä lasit rakosellaan että näkee ulos!! Ja kun puhalluksen laittaa täysille tulee kabiiniin tunkkainen "kuollut rotta" haju. Poistin raitisilmasuodattimen, ei vaikutusta asiaan.. Tänään ostin sitten motonetistä CRC-puhdistusvaahtoa, täytyy viikonloppuna kokeilla pestä ne kanavat jos tulisi raikas tuoksu tunkkaisen tilalle.Eihän tämä nyt kait aivan normaalia ole...?-->jossain kosteutta! Mutta missä?? Apukuskin matto ei ainakaan silminnähden ole märkä eikä se liiemmin tunnukkaan... Vai meneekö kosteus maton alle??? (sieltä ei tullut tarkistettua) Ja mistä se vesi sinne matolle tulee?Voisiko olla sisäilmankierto jumittunut päälle? Missä se läppä fyysisesti sijaitsee? kun sen painaa napista päälle/pois niin kuuluu hiljainen sursursur keskikonsolin takaa että on siellä ainakin jotain eloa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 Huurreongelmaa
Collapse
X
-
-
Näillä keleillä, kun ulkolämpötila vekslauttaa kylmäkonetta päälle/pois, se kannattaa ihan sovinnolla jättää eco-asentoon. Näin se ei sitten kerää höyrystimeen kosteutta, joka vain odottaisi siellä seuraavaa kompressorin pakkaskatkaisua.
Eli ilmastointi päälle vain, jos voi olla suht varma siitä, ettei ulkolämpö laske matkan aikana alle katkorajan.
Vähenee kalmanlöyhkäkin kabiinista, kun kenno kuivuu kunnolla.
Comment
-
Täytyy tarkistaa tuo jäähdysnesteen määrä. Eli joku kenno rikki JOS sitä häviää?? Voiko sitä korjata jollain jäähdytysjärjestelmän korjausaineella? Tuntuu vaan ettei lasit kestä millään auki jollei kylmästointi ole päällä, etenkin jos on autossa vaikka 3 matkustajaa.. Auton puhallusilma tuntuu tuntuu ainakin kädellä koittaen suht kostealta ilman kompuraa.. Eikä tunnu kuivuvan, joten viittaisiko siihen että kierrättää kosteaa sisäilmaa koko ajan ja näin kosteus kestää autossa...? voisiko sitä kennoa jotenkin kuivattaa? Ottaessani raitisilmasuodattimen pois ei ainakaan sen kotelossa ollut havaittavissa vettä eikä kosteutta, suodatin tosin itsessään oli mennyt semmoiseksi harmahtavaksi.. Pitää vielä rakentaa siihen joku muovihärpätin ettei pesuvesi/sadevesi pääse valumaan sieltä sisään. Mikä se läppä on siinä suodattimen kotelon sisällä josta ilma menee sisään, kuuluisiko sen liikkua? Vai onko se vaan joku imuilmanohjain.. Ja missä nämä kuuluisat vedenpoistoputket/reiät on?? jos lie vaikka tukkeessa..
Comment
-
Vuotavan kennon erottaa kyllä yleensä jäähdytys nesteen hajusta.
Oisko sisäkierron läppä jäänyt jotenkin jumiin. Se selittäin toimimisen kompuran kans ja pahan hajun.
Ainakin A4 automaatti ilmastoinnissa tuo sisäkierron läppä toimii alipaineella, joten joku irronnut putki vois kans jumittaa sen.
Kokeile painasta sitä sisäkierron nappia. pitäs kuulua ihan selvä kolahtava ääni kun läppä vaihtaa asentoa.
Comment
-
Mulla teki urs4:ssa juuri samanlaista oiretta. Oli lasit huurussa jatkuvasti eikä puhaltanut oikein lämmintä. Yritin kyllä etsiä ensin vikaa melkein kaikkialta muualta, mutta kennon vaihdettua ongelma katosi samantien.
Etenkin jos huuru on sellaista rasvaista eikä lähde helposti vaikka rätillä pyyhkimällä, niin on lähes varma kennovuoto vaikkei jäähdytysnestettä silminnähtävästi katoaisikaan.
Edit: Sähläystä...Viimeksi muokannut -TS-; 28.2.2008, 17:42.
Comment
-
Ei ilmastoinnin, vaan lämmityksen kenno.
Olisiko noista apua?
http://penti.org/~harald/a3-heater-removal.pdf
http://penti.org/~harald/a3-heater-removal2.pdf
edit: aika työläältä näyttää :(
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiEi ilmastoinnin, vaan lämmityksen kenno.
Olisiko noista apua?
http://penti.org/~harald/a3-heater-removal.pdf
http://penti.org/~harald/a3-heater-removal2.pdf
edit: aika työläältä näyttää :(
Comment
-
Juu vika oli sisäilmankierron läpässä joka oli jäänyt auki.. moottori ei jaksanut painaa kun puoliksi kiinni.. painoin sen käsin kiinni ja huurre onkelmat poistuivat!! kysymys kuuluukin että käyttääkö automaatti-ilmastointi sisäilmankiertoa viilentäessään auton sisäilmaa kesällä?? Näytti vaan melko työläältä kaivaa se moottori sieltä puhdistusta/vaihtoa varten.. Ja onko kukaan noita vaihdellut/saanut toimimaan puhdistamalla??
Comment
-
Ongelmana ollut ohjaamon huurtuminen, etenkin sateella. Nyt sitten tutkiskelin läppien toimintaa, jotka katkaisevat ulkoa tulevan ilman pääsyn ohjaamoon.
Kun virrat käännetään päälle, sulkeutuvat läpät vaikka sisätilanilmankiertokatkaisija olisi kummassa tahansa asennossa. Ja taas, kun virrat katkaistaan, avautuvat läpät.
Onkohan tuohon jotain selitystä?
Kyseessä siis A4 avant vm. -04
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mbsilver Näytä viestiOngelmana ollut ohjaamon huurtuminen, etenkin sateella. Nyt sitten tutkiskelin läppien toimintaa, jotka katkaisevat ulkoa tulevan ilman pääsyn ohjaamoon.
Kun virrat käännetään päälle, sulkeutuvat läpät vaikka sisätilanilmankiertokatkaisija olisi kummassa tahansa asennossa. Ja taas, kun virrat katkaistaan, avautuvat läpät.
Onkohan tuohon jotain selitystä?
Kyseessä siis A4 avant vm. -04
Itselläni oli vähän vastaavia mietteitä, purin hanskalokeron takaa jonkin matkaa ennenkuin tajusin ajaa output-testit.
Kaikki läpät menevät ääriasentoihinsa kuten pitääkin. Sopeutusta en ole (vielä) ajanut.
Comment
Comment