Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Väsymysvaroitus mittaristossa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Väsymysvaroitus mittaristossa

Yllätyksekseni kuulin, että vm.-15 Yetissä on tällainen. Vaimo kertoi, että hänelle tulee varoitus ajoittain, itse en sellaista ole ikinä nähnyt.

Rupesi kovasti kiinnostamaan, että mihin tuo varoituksen antaminen perustuu. En oikein löytänyt netistäkään tietoa, että kuinka tuo toimii. Onko tietoa?

Heitän 95% varmuudella ulkomuistista juttua mitä mallikoulutuksissa muistelisin tulleen esille, eli ajoprofiilin tarkkailuun, ohjauksen erityisesti. Systeemi aktivoituu 40 nopeuden jälkeen, kalibroi itsensä dynaamisesti joka ajosyklissä ja vertaa sen hetken ajoprofiilia ennestään tallentuneeseen dataan (ohjauskäyrät, historiatiedot jne), sitä en osaa sanoa millä poikkeavuustoleranssilla se päätös autossa syntyy ilmotuksen antamisesta.

Comment

Mulla oli saman ikäinen Superb edellisen edellinen auto, siinä se oli imo ihan vaan ajan funktiona. Sytty 2h kohdalla ekan kerran se kahvikupin kuva ja seuraavan kerran 4h kohdalla. En tainnu koskaan kuutta tuntia ajaa yhtä syöttöä että olis nähny tuleeko se kahen tunnin välein mutta neljän tunnin yhtämittasia vetoja tuli vähän väliä. Se ei toki välttämättä Yetissä oo samalla logiikalla.

Comment

Joo, ei ole tämä aikaan (ainakaan pelkästään) sidottu. Emännällä oli tullut jo alle puolentoista tunnin ajon jälkeen ja itse en ole sitä nähnyt koskaan. Tulee kuulemma vielä pimputuksen saattelemana, joten olisin kyllä tuon huomannut. Olen itse autolla ajanut arvioita 70 tkm.

Comment

Ratin ja kaasupolkimen liikettä se valvoo ja jonkun algoritmin läpi päättelee, että nyt kuski väsyy.

Comment

Ainakin oman auton käyttöohjekirjassa avataan tuon toiminnon logiikkaa.

Comment

Working...