Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovaloautomatiikan poisto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajovaloautomatiikan poisto?

    minulla on audi a4 b5 vm00 ja siinä on automaattivalot. Ne pitäisi saada jotenkin nätisti pois käytöstä kun laitan xenonit niin niitä ei tulisi räpsittyä. Hakua koitin käyttää mutta en saannut siihen tietoa. Jos joku olisi tämän tehnyt niin olisin kiitollinen tiedosta

    http://www.pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2
    Toimiinko tämä myös audissa...?
    Viimeksi muokannut okkim; 20.2.2008, 09:51. Perustelu: Otsikkoa viilattu

  • #2
    eikö kukaan olen tehnyt niille mitään... kyllä olisi tiedossa releen laitto väliin mutta ei millään vihtis jos olis jokin parempi keino. Jos ei ole niin sitten se on pakko

    Comment


    • #3
      Nostetaas vanhaa ketjua vähän ylöspäin. Löysin tämmöisen ratkaisun http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml Olisiko olemassa mitään "helpompaa" konstia?

      Comment


      • #4
        Valokytkin irti ja yksi johto pois liittimestä(TFL), parkit ja mittarivalot syttyvät kun virran kääntää päälle ajovalot ei.
        Viimeksi muokannut evinrude; 30.3.2011, 10:10. Perustelu: lisäystä

        Comment


        • #5
          Tuli näköjään ajatuskatkos pahemman kerran... Tuon linkin/oman viestin tarkoitus oli nimenomaan tuon ajovaloautomatiikan lisäys. Eli tämä asia meni nyt vähän väärään ketjuun, mutta olisiko kenelläkään siihen antaa neuvoja?

          Comment


            #6
            http://slamit.net/product/4365/vag-a...kiasennussarja

            Comment


            • #7
              Muuten hyvä, mutta auton/tavaran malli on väärä. A4 B5 -00 auto olisi kyseessä ja siinähän valot toimivat omalla viiksellä.

              Comment


                #8
                Jaa, empä arvannut, että haluat nimenomaan B5:een lisätä ominaisuuden, kun katsoin huolimattomasti vain profiilisi. Mutta B5:n valoviiksessä on about samat liittimet kuin esimerkiksi A3/A6, mutta pinnit on pyöreitä. Eli sinultakin löytyy TFL-pinni (vapaana oleva iso pyöreä). Vahva veikkaukseni on, että Slamitin sarja toimisi myös B5:ssä, jos sarjan mukana tulevat pinnit korvaa B5:een sopivilla. Jos näkisi Slamitin sarjan kytkentäohjeen, niin siitähän tuon varmistaisi.

                Comment


                • #9
                  Tuohon omaan A6/4B laitoin juuri tuollaisen sarjan kuin mikä on Slamitillakin ja ei se nyt ihan suoraan mahtuisi tuohon A4/B5 malliin...

                  Comment


                    #10
                    Ok. Jos Slamitin sarjan ohjetta ei voi käyttää hyväksi, niin silloin on järkeiltävä kytkentä itse. Valoviiksen TFL-nastaan tulee jännite silloin, kun valoviiksi on 0-asennossa ja sytytysvirta on päällä.

                    Comment


                    • #11
                      Kuinkas vuoden 2000 C5 koppaisesta A6:sta saisi valoautomatiikan vekka?
                      VCDS:n avulla, vai pitääkö valokytkin raadella tästäkin?

                      Comment


                        #12
                        Valokytkintä ei kannata "raadella". Ajovaloautomatiikan poistoon menee noin 3 minuuttia.

                        1. Valokytkin irti. Katkaisin 0-asennossa painat valokytkintä sisäänpäin ja samalla käännät myötäpäivään. Vedä katkasin irti ja irrota johtoliitin.

                        2. Katso valokytkemen pinneistä se, jossa lukee TFL. Laita tämän pinnin päälle pala sähköteippiä.

                        3. Laita johtoliitin takaisin takaisin valokytkimeen ja kokeile toiminta. Nyt ajovalojen ei pitäisi syttyä 0-asennossa, mutta parkit voivat vielä syttyä.

                        4. Mikäli parkit vielä syttyvät ja haluat niidenkin automaattisyttymisen pois, irrota johtoliitin ja ota valokatkaisin uudestaan käteen. Ja jos teippi irtosi pinnistä, niin poista teipinjämät liittimestä ja teippaa TFL uudestaan.

                        5. Laita sähköteippiä myös pinniin B+.

                        6. Jälleen liitin takaisin ja kokeilu. Jos toimii halutulla tavalla, niin teippivirityksen voi korvata jollakin muulla tavalla, jos haluaa. Itse taitoin valokatkaisijasta nämä kaksi pinniä, joten valomuisti on vielä palautettavissa. Yhtään johtoa ei ole pakko katkaista.

                        7. Raportoi, toimiko ohje.

                        Comment


                        • #13
                          Tälläinen kohtalaisen vikkelä kaveri kun olen liikkeissäni, niin näin pian sain tämänkin homman omalta to-do listaltani pois :)

                          Ohje oli loistava ja kahteen kohtaan pieni täydennys:
                          1. Irroita valokatkaisijan suojakehys, alareunassa pieni lovi helpottamassa vetämistä. Sitten vasta paina ja käännä noin 5 astetta myötäpäivään.
                          2. TFL-pinnistä katoaa ajovalot. Parkit ja sisustan valot jäävät vielä.
                          5. Pinni on B, ohjaa parkit ja kaikki sisustan valot ml. mittarivalot.

                          Tulipas mukavan pimeätä ja ei tarvitse turhaan välkytellä xenoneita kylmäkäynnistyksissä pakkasilla, tai muutenkaan.
                          Kiitos!
                          Viimeksi muokannut jarituru; 5.12.2013, 19:52. Perustelu: Typon korjaus

                          Comment

                          Working...
                          X