B8 2.0 tfsi : llä on alkanut oikuttelemaan satunnaisesti starttaamisen kanssa. Eli jonkun kerran on jättänyt starttaamatta kokonaan, mutta kymmenkunta yritystä ja on startannut kuitenkin. Yksinään on ollut vähän vaikea kuunnella, että naksahtaako etes. Saattaa olla oirelematta vaikka starttaisi kymmen kertaa putkeen.
Srartti vaihdettu kesäkuussa jolloin vika kyllä olikin startissa. Toimi kesän ilman ongelmia.
Nyt marraskuun lopulla muutama laiska startaus.
Siitä johtuen uusi akku pari viikkoa sitten.
10449 - Starter Will Not Turn
P3054 00 [229] - Jammed or Electrical
Tuommoisen vikakoodin antaa.
Jonkun verran löytyy netistä tapauksia hapettuneesta startin päävirtakaapelista. Tämän voisi ajatella oikuttelevan koko ajan. Nyt voi kuitenkin toimia viikonkin ilman ongelmia.
Sähkökaavioista katsottuna heräte on kahden eri releen takana. Tuskin molemmat yhtä aikaa viallisia..
Akku, kengät ja pääsulakkeet ok.
Moottorin maadoitus ok.
Laturi/lataus ok.
Seuraavaksi varmaan uusi startti ja sen johtosarja tai ainakin päävirtakaapelit.
Mahdolinen virtalukon ongelma.
Vai olisiko ideoita ?
E: Vika paikallistettu apuvirtapisteen löystyneeseen liitokseen.
Srartti vaihdettu kesäkuussa jolloin vika kyllä olikin startissa. Toimi kesän ilman ongelmia.
Nyt marraskuun lopulla muutama laiska startaus.
Siitä johtuen uusi akku pari viikkoa sitten.
10449 - Starter Will Not Turn
P3054 00 [229] - Jammed or Electrical
Tuommoisen vikakoodin antaa.
Jonkun verran löytyy netistä tapauksia hapettuneesta startin päävirtakaapelista. Tämän voisi ajatella oikuttelevan koko ajan. Nyt voi kuitenkin toimia viikonkin ilman ongelmia.
Sähkökaavioista katsottuna heräte on kahden eri releen takana. Tuskin molemmat yhtä aikaa viallisia..
Akku, kengät ja pääsulakkeet ok.
Moottorin maadoitus ok.
Laturi/lataus ok.
Seuraavaksi varmaan uusi startti ja sen johtosarja tai ainakin päävirtakaapelit.
Mahdolinen virtalukon ongelma.
Vai olisiko ideoita ?
E: Vika paikallistettu apuvirtapisteen löystyneeseen liitokseen.