Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Koodauskysymyksiä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Koodauskysymyksiä

Auto on A6 C8.
    Kysymus 1: Voiko nopeusmittaria kalibroida? Nyt kun bilika tunnistaa 100:sen kyltin niin se ajaa OMAN mittarinsa mukaan 100. Valitettavasti tämä on oikeasti 95. Kysymys olisi siis kertoimen asettamisesta siten, että mittarin 100 on oikeasti 99.
    Kysymys 2: Onko olemassa luetteloa siitä, mitä ym. ajoneuvossa voi asetella vai tapahtuuko se aina scannaksen avulla ja vain sillä ?

1. Voi olla että mittarin näyttämän muuttamiseen löytyy parametri mutta ei ole ainakaan minulle tullut vastaan. Toinen vaihtoehto tuohon kuvaamaasi ongelmaan on säätää vakkari päälle laitettaessa esim. 5 km/h yli rajoituksen niin sen jälkeen auton pitäisi osata ajaa saman verran yli joka rajoituksella. Itse olen laittanut MMI:stä koko ominaisuuden pois päältä koska Suomen karttadata ei ole niin hyvää etteikö auto keksisi myös omia rajoituksiaan yllättäen ja odottamatta.
    2. On olemassa "luetteloita" mutta ne ovat ympäri nettiä jotka löytää google haulla, esim. Audi C8 VCDS mods. Tuolla mun oman auton ketjussa on muutamia mitä omaan autoon olen koodannut.

Comment

Mikähän mahtaa olla rengastus Aimolla? Onko tyyppihyväksytty koko? Jos vastaus on ei, niin silloinhan se on ihan odotettavissakin, että todellinen ajonopeus voi isomminkin poiketa mittarinäyttämästä, juurikin alaspäin. Ja vaikka on tyyppihyväksytty koko alla niin mittarivirhe on lähes poikkeuksetta 2-5km/h luokkaa. Ja onhan siitä ihan EU-asetus nopeusmittarin näyttämästä. Ei, sitä ei tavan tallaaja pääse roplaamaan, mikä on ihan hyvä vain.

Koodausjuttuihin liittyen kannattaa tutustua Ross-techin forumeihin ja tämän forumin hakutoimintoihin, esim. täällä juttua kaikenlaisesta vcds-hommeleista. Valmista listaa kaikista mahdollisista koodauksien muutoksista kukaan ei liene koostanut, mutta pienellä vaivalla saat kaivettua useimmat itse.

Comment

Käytännössä koodaamaan (VCDS) pystyy yleensä samat mitä nuo "koodaus napin painalluksella" sovellukset tarjoaa.

OBDeleven One-click Apps and Features

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
          Ja vaikka on tyyppihyväksytty koko alla niin mittarivirhe on lähes poikkeuksetta 2-5km/h luokkaa.
          Itsellä juurikin vastaava A6 C8 vakiokoon renkailla ja mittarivirhe satasen vauhdissa 5 km/h luokkaa.

Comment

Jeps, täydellisyyteen ei noissakaan kykene valmistaja koska otettava huomioon kaikki kuluttajan päähän tulevat rengas+vannekoon variaatiot niin pelataan varman päälle ettei varmasti näytä ainakaan vähemmän se mittari kuin mitä todellinen nopeus on, kuten eu-asetus määrää. Enkä kyllä itse koe olevan sen suurempi päänvaiva, senkus ruuvaa vakkarin sen rajotuksen + x määrä km (esim omassa 100 alueella vakkarissa 107 niin todellinen nopeus siinä 103 paikkeilla) nopeutta ja sillä selvä.
            Viimeksi muokannut Killeri; 17.11.2024, 15:40.

Comment

Working...
            X