Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-ohjausyksikön toimivuuden testaus?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ABS-ohjausyksikön toimivuuden testaus?

Vaikka oma ongelma onkin erikseen kuvatuna tuonne ABS/ESP vikaa-ketjuun, niin avaampa uuden säikeen tälle, josko saaduilla vastauksilla olisi muillekin hyötyä.
    Eli tarkoitus olisi testata VCDS:n avulla, onko ABS-ohjausyksikkö yhä toimintakuntoinen. Ohjausyksikön vikakoodihan ei välttämättä suoraan kerro, että vika olisi juurikin ohjausyksikössä.
    Kun VCDS:ssä suorittaa ABS:n output testiä, niin mitä kaikkea pitäisi samaan aikaan varmistaa tapahtuvan? Muutamassa kohtaa pitäisi yksikön vissiin surista? Pitääkö nostaa kaikki renkaat ilmaan ja varmistaa, että jokainen kulma vuorollaan on lukittuna sekä vapaasti pyörivänä?
    Jos volttimäärissä on eroja verrattuna akun napavoltteihin, minkälainen ero saa vielä "sallitun" rajoissa, ja milloin syytä epäillä ongelmaa?

Mitä muuta pitäisi testata / huomoida, jos haluaa varmistaa, että itse ABS-ohjausyksikkö on kunnossa, eikä tarvitse tuota varsin kallista osaa turhaan vaihtamaan?

Kun kyse on tuosta ABS pump supply voltage vikakoodista, niin tulevien käyttöjännitteiden mittaus kytkentäkaavion mukaisesti. Pumppu on suoraan kiinni ohjaimessa, joten lähtevää jännitettä ei pysty mittaamaan järkevästi. Pumpusta toki voi olla hiilet loppu, mutta vaatinee ohjaimen irrotuksen testiä varten, jos output testi ei toimi vian takia. Mulla on yks ylimääränen pumppu tarvittaessa.
    Edellinen Q7 case mulla oli, eri viankuvauksella, mutta kaukakolla oli ollut vettä, niin ohjainyksikkö kaput.

Comment

Output testi kyllä menee ainakin läpi VCDS:ssä ja tuntuu muutokset jarrupolkimessa. Ääniä en osannut erottaa, että pitääkö mitään mekkalaa konehuoneen puolella. Mitään arvoja VCDS niissä neljässä kentässä (menossa olevan testivaiheen alla) ei näytä testin aikana, en tiedä pitäisikö edes.
      Erwinin ostin tänään tunniksi, toivottavasti osasin ladata tarvittavat kaaviot. Aina yhtä arpomista ,kun amatööri koittaa sieltä sopivia tietoja kaivella kovalla kiireellä (kunhan ensin ylipäätään saa ensin "sovelluksen" auki)...

Comment

Jos jollekin hyödyksi, niin tässä mun A6 C6 V6 2.4:n ABS-ohjausyksikön liittimen virtapinnit. Kiitos Akille taustatuesta.
        (Tekstitys omaksi avuksi, ei ole autosähköammattilaisen kirjoitusta.)

Click image for larger version

Name:	ABS liitin virtapinnit.JPG
Views:	90
Size:	88,2 Kt
ID:	1974975
        Attached Files

Comment

Working...
        X