Vaikka oma ongelma onkin erikseen kuvatuna tuonne ABS/ESP vikaa-ketjuun, niin avaampa uuden säikeen tälle, josko saaduilla vastauksilla olisi muillekin hyötyä.
Eli tarkoitus olisi testata VCDS:n avulla, onko ABS-ohjausyksikkö yhä toimintakuntoinen. Ohjausyksikön vikakoodihan ei välttämättä suoraan kerro, että vika olisi juurikin ohjausyksikössä.
Kun VCDS:ssä suorittaa ABS:n output testiä, niin mitä kaikkea pitäisi samaan aikaan varmistaa tapahtuvan? Muutamassa kohtaa pitäisi yksikön vissiin surista? Pitääkö nostaa kaikki renkaat ilmaan ja varmistaa, että jokainen kulma vuorollaan on lukittuna sekä vapaasti pyörivänä?
Jos volttimäärissä on eroja verrattuna akun napavoltteihin, minkälainen ero saa vielä "sallitun" rajoissa, ja milloin syytä epäillä ongelmaa?
Mitä muuta pitäisi testata / huomoida, jos haluaa varmistaa, että itse ABS-ohjausyksikkö on kunnossa, eikä tarvitse tuota varsin kallista osaa turhaan vaihtamaan?
Eli tarkoitus olisi testata VCDS:n avulla, onko ABS-ohjausyksikkö yhä toimintakuntoinen. Ohjausyksikön vikakoodihan ei välttämättä suoraan kerro, että vika olisi juurikin ohjausyksikössä.
Kun VCDS:ssä suorittaa ABS:n output testiä, niin mitä kaikkea pitäisi samaan aikaan varmistaa tapahtuvan? Muutamassa kohtaa pitäisi yksikön vissiin surista? Pitääkö nostaa kaikki renkaat ilmaan ja varmistaa, että jokainen kulma vuorollaan on lukittuna sekä vapaasti pyörivänä?
Jos volttimäärissä on eroja verrattuna akun napavoltteihin, minkälainen ero saa vielä "sallitun" rajoissa, ja milloin syytä epäillä ongelmaa?
Mitä muuta pitäisi testata / huomoida, jos haluaa varmistaa, että itse ABS-ohjausyksikkö on kunnossa, eikä tarvitse tuota varsin kallista osaa turhaan vaihtamaan?
Comment