Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Navi plus mykkä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Navi plus mykkä

Osaisiko joku kertoa mikä mättää navi plussassa. Navi käynnistyy normaalin näköisenä, kartta ilmestyy normaalisti, mutta auto (nuoli) kulkee pari kilometriä väärässä paikassa...off roadissa tietenkin.
    Valikoita selatessa huomasin , että "tarjolla" on 29 satelliitia, mutta navi vastaanottaa nollaa. Eli eihän navi voi tietenkään toimia jos vastaanotto on nolla, mutta mikä mahtaa olla syynä? Vika ilmeni jo kuukausi sitten, mutta en ole jaksanut siihen paneutua aiemmin.

Oliskohan antenni kaputt?

Comment

Tyypillisesti antenni juuresta rikki, jos on yhditetty radio/GPS-antenni.

Comment

Mulla ilmestyi sama ongelma yllättäen muutama päivä sitten. Tänään taas vaikutti toimivan vaikka sateliittien määrä oli 0 kun sitä tarkistin.
        Mulla antennipiiska hävinnyt jo kesällä ja kaikki on toiminut OK tähän asti. GPS-antenni (tuo klöntti katossa on kyllä paikallaan).

Comment

Joo, mä veikkaan että mulla on se antenni poikki, se on ollut pirun tiukassa kun olen sitä pesua varten irti kääntänyt. ... Mistähän moisia saa uusia, Audi liikkeestä pitää ostaa varmaan uusi navi, että saa antennin :)

Comment

Ebayssä ollut ainakin suht edukkaasti.

Comment

Itse olen noita muutaman fixannut vain heittämällä halvan Ebay gps mokkulan (15-20e) navin taakse kojelaudan sisälle ja homma on sillä toiminut hyvin. Ei siis välttämättä tarvitse alkaa orkkisantennia vaihtamaan...

Comment

Aika hassu tuon vehkeen toiminta, seurailin eilen vähän tarkemmin ajallessa, eli:
                Kaikki toimisi normaalisti ja pysyin tiellä ihan niinkuin pitääkin, eli kaikki kunnossa?
                Mutta kun katsoi sateeliittisivua niin vastaanotto on 0 satelliittia.
                Jos taas katsoi karttasivun sijasta kompassisivua huomasi että kompassineula toimii ja näyttää oikein koko ajan mutta paikkatieto ei päivittynyt lainkaan..

Vaikuttaa siltä että se mun tapauksessa se toimii muilla antureilla ja saa ehkä joskus harvakseltaan yhteyden sateliitteihin mutta pärjää ilmankin. Mitäköhän kaikkia antureita tuossa oikein on? Gyrokompassi? :) Nopeusanturi ainakin lienee.

Comment

Saitko, Partt II, Navin kuntoon? Jos niin mitä teit?

Mulla toimis välillä aika kauan mutta nyt taas rupesi pottuilemaan. Joku osa taitaa olla loppu ja toimii välillä ja välillä ei, antenni??

Comment

Nopeustiedon se saa samasta linjasta kuin mittaristokin ja siellä on luultavasti gyro. Ainakin uudemmassa mallissa on gyro. Luultavasti antenni rikki. Tietynlaisissa kattoantenneissa tais olla tyyppivika, että se murtui juuresta tai vesi pääsi antennin juuren sisään.

Comment

Niin kai sitten, mulla ei kyllä ainakaan juuri koskaan ole näyttänyt vastaanottavan yhtään satellittia ja kuitenkin toiminut. Välillä "kadottaa itsensä" mutta sitten kun manuaalisesti laittaa sijainnin oikein niin taas toimii (mutta ilman satelliittiyhteyttä).

Näyttääkö se muille vastaanottavan satellitteja?

Comment

Katon purkuohjeita kaipaisin...
                        Tepon kautta hankin uuden kattoantennin ja nyt ongelmana on vanhan antennin irroitus, kun piuhojen liitos jää kattoverhoilun alle, eikä pienellä vetämisellä tule esiin.
                        Kattoverhoilusta pitäisi saada erillinen "takaosa" irti.
                        Luukun puolelta kurkin tiivesteen takaa, mutta mitään kiinnikeittä mitä vois aukoa en löytänyt.
                        Onko jotain kikkoja vai vaan raakaa voimaa ja katsoo kuinka käy?

Comment

Jos menee samalla tavalla kuin A4/S4:ssa niin sivuverhoilu pitää purkaa tieltä pois, että saa yläverhoilun pois. Tosin A4/S4:ssa on takakontin valo sopivasti, niin sen aukosta pääsee antenniin käsiksi.

Comment

A6:sta kyse, ja takakontin valosta saa kyllä pohjamutterin auki, mutta piuhat lähtevät taaksepäin ja ovat niin tiukassa, että luulen niiden olevan jossain kiinni.
                            Nyt riittäisi pelkän takaosassa olevan erillisen verhoilun taakse pääseminen, varsinaiseen kattolevyyn ei tarvitse kajota.

Comment

Ainiinpäs olikin, itsekin jouduin liittimien takia avaamaan sen yläverhoilun. Tuskanen homma. Vaikka tekee ohjekirjan mukaan, niin joutuu käyttämään voimaa ja klipsut lentelee.

Comment

Working...
                              X