Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin kennon vaihto C4-koppasessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Huomenna tarvis tohon Pallolötköön vaihtaa kenno (jalkatilat lainehtii). V8 oli aika kylmä viimetalvena, pitäsköhän siihenkin laittaa jo valmiiksi jos vaikka lämpenisikin paremmin. Kummatkin meidän audit vm.-92 reilusti yli 13 vuotta kesti.

    Edit: Onko tohon keskikonsolin irroitukseen mitään vinkkejä?
    Viimeksi muokannut pptalo; 5.8.2008, 08:25.

    Comment


    • #32
      3 tuntia työtä takana lämppäri irroitettu ja uusi kenno vaihdettu. Lämppäriä en laittanut vielä paikalleen kun ei ollut mitään muusia mitä olisi laittanut kennon putkien puoleiseen päähän. Alunperin oli tiivistetty jollain akryyli massan tapaisella aineella, täytyy käydä huomenna hakemassa. Korin ja lämppärin välissä on se "paska" mistä sitä saa?

      Comment


      • #33
        Korin ja lämppärin välissä on se "paska" mistä sitä saa?
        Marmoritiskiltä.

        Comment


          #34
          Itse ostin tuubin kirkasta tiivistesilikonia ja laitoin sitä siihen kennon päätyyn. Samaa silikonia laitoin myös siihen kotelon ja korin liitokseen.

          Comment


          • #35
            Mulla oli sellaista 10 mm. paksua äänieriste mattoa, sitä laitoin korin ja kotelon väliin. Tuli hyvä. Ja tavallista silikonia kennon päätyyn. Pari tuntia meni kun kasaili kaikki romppeet paikalleen, (aika tarkasti Jorma sanoi 5 tuntia).

            Comment


            • #36
              urssissa on ilmeisesti myös sama kenno ku kaikissa muissaki satasissa? ihan pelottaa tuo vaihto operaatio.. mitenkäs mahtaa tuo keskikonsoli lähteä irti, vinkkejä? minä jos ilman vinkkejä sitä alan purkaa ni voin vain kuvitella miten muoviosat poksahtelevat taivaalle :)

              Comment


                #37
                Tosta apuja:
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=kennon

                Ja keskikonsoliin ei ilmeisesti edes tarvitse koskea.

                Comment


                • #38
                  Tänään aletaan myös vaihtamaan puhallinmoottoria ja kennoa Urssiin.

                  Comment


                  • #39
                    voe herra jestas sentään kuulostaa työläältä projektilta!

                    Comment


                    • #40
                      Vaihdoin aamulla omaan ilmastoituun 100 lämppärin moottorin, ja on se kyllä aika ikävä homma. Kannattaa hankkia valmiiks jotain millä tiivistää sen kotelon koria vasten, mulla ainakin oli se alkuperäinen tiiviste nauha niin litistynyttä ja mureni irrottaessa että en viittiny jättää sitä sinne.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                        Kojelaudan lämpöanturille on kojelaudan sisällä imuri.
                        Missä tämä tarkkaanottaen sijaitsee? Pääseekö käsiksi hanskaloleron irrottamalla vai joutuuko koko keskikonsolin poistamaan?

                        Comment


                          #42
                          Suurin piirtein siinä sen kojelaudan päällä olevan pienen ritilän alapuolella. Muistelisin että on hiukan hankalahko päästä sinne käsiksi, mutta hanskalokero kannattaa ensin ottaa pois ja tiirailla sieltä.

                          Comment


                            #43
                            Mimmoisia lukemia lämmön säädön läppämoottorin liittimestä pitäisi tulla ? Omassa ei ole toiminu lämmön säätö hetkeen kerran uusittu moottori ja kerran sulake. Kummankin kokeilun jälkeen toiminu säätö hetken kunnes jäänyt taas jumiin sen hetkiseen asentoonsa. Maat mittailen huomenna jos niissä olisi jotain vikaa nyt kun se on helppo tehdä, koska koko sisusta levällään hälytin ja singaali kaapeleiden asennuksen vuoksi :)

                            Comment


                              #44
                              Hmm, alkaa kelit olla jo sen verta vilpoiset et kait sitä pitää alkaa harkitsemaan sisäkennon vaihtoa. On tällä hetkellä ohitettuna.

                              Comment


                              • #45
                                Onko automaatti-ilmastoinnilla olevassa C4:ssä useampaa lämmityspömpelimallia käytetty? Koitin tutkia asiaa netistä ja jossain myytiin -94 ja -95 vuosimalliin pönttöä ja toisessa paikassa oli ilmoitettu saman pöntön sopivan kaikki C4:t ja V8 lisäksi.

                                Homman nimi on siis sellainen, että minulla olisi varaosa-Audin pönttö tallissa irrallaan ja uusi Hellan kenno pakkauksessaan. Potilas on kuitenkin muualla ja tulee kennonvaihtoon loppuviikosta. Voisin kasailla varaosa-Audin pöntön uudella kennolla valmiiksi, jos se sopii.

                                Potilas on vuosimallia -95 ja varaosa-Audi on -92 tai -93.

                                Tuolta mm. yritin asiaa selvittää.

                                Comment


                                • #46
                                  Kiitos vastauksista! Varaosa-Audin pönttö näytti oleva linkin numerolla, mutta itse potilaan pönttö ei ollut. Potilaan numerossa oli ainakin A perässä.

                                  Muistaako joku miten puhalluksen saa käännettyä keskisuulakkeisiin ja takapenkille? Asento on ennenkin ollut hukassa ja kennon vaihdon jälkeen on taas. Vikakoodeja oli ennen kennon vaihtoa V71(? ulkomuistista). Ei ainakaan niiltä sisätilan moottoreilta. Koodin nollasin ja tyhjeni vikamuisti ainakin hetkeksi. Onko siinä keskisuulakkeisiin käännössä joku juttunsa, vai pitääkö alkaa tutkimaan uudestaan vikakoodeja? Koira tykkäisi, kun puhaltaisi glykolin hajuista viileää ilmaa nassuun.

                                  Comment


                                    #47
                                    En ole C4 korissa vielä noita korjaillut, mutta V8:ssa oli jo "uudempi" ilmastointi ja kyllä siellä läppämoottori pitäs keskisuulakkeillekkin olla. Olisko ns perusasetukset siis hukassa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Läppämoottori löytyy ja liikuttelin moottorit irrallaan läppiä ja ne tuntui liikkuvan ihan ok. Perusasetusta ei ole kennon vaihdon jälkeen tehty, mutta katoaako asetukset, jos sama pönttö laitetaan samoilla moottoreilla takaisin ja välillä ei käytetä virtoja päällä? Tältä läppämoottorilta ei ole ainakaan ennen kennon vaihtoa ollut koodia ja ilman tulo on ilmeisesti ollut vähän kysymysmerkki ennenkin. - Joskus on tullut ja joskus ei. Se asetus, jossa pitäisi tulla on jäänyt kysymysmerkiksi.

                                      Mites nuo perusasetukset tehdään? Minulla on vain yleismallin VW-koodilukija. Sillä sain kyllä tällä kertaa yhteyden ilmastointiin ja nollattua vanhan koodin sisäkierron moottorista. Koodilukija on U585. http://www.dx.com/fi/p/u585-2-8-lcd-...7#.V2ptRaIpoxI

                                      Comment


                                      • #49
                                        Itse ostin kuun alussa a6 2.6 tomaatti quattron. Ostaessa ei minkäänlaiset hälytyskellot soinut kennosta vaikka aikaisemmassa audissa oli kyseinen vika. Noh, tällä viikolla olikin kuskinpuolelta läpimärkänä jäähdytysnestettä. Jippii, onneks tästä keskustelusta nyt saa suunnilleen käsityksen mitä pitää alkaa tehdä (viimeks appiukko teki remontin kun olin itse reissussa).

                                        Comment


                                        • #50
                                          Moottorien vivut irrallaan ja piuhat kiinni ni moottorien pitäs mennä siihen asentoon kun ne paneelissa oli. Ite kun testasin patterilla pöydällä ja sen jälkeen tuo nollaus. Mielestäni kaikki asennot pelaa niinkuin pitää.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X