A4 B8 2.0 TDi
ABS-ohjainyksikköön ei ole yhteyttä (03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100).
ABS-ohjausyksikön liittimestä mitattuna kaikki vaikuttaisi olevan OK.
Kokeilin eri ABS-ohjausyksikköä (sama osanumero). Ei saanut yhteyttä siihenkään.
Mittasin yleismittarilla CAN-väylää kuljettajan puolen T46i jumpperista ja apukuskin puolen T46S jumpperista. En tiedä mitä nämä ovat suomenkieliseltä nimeltään, niin kutsun niitä nyt jumppereiksi (koska Google Translate). Nämä löytyivät kuskin kick paneelin alta ja apukuskin kojelaudan päädystä (T46i Steckbrücke Fahrerseite, T46S Steckbrücke Beifahrerseite)
Joissain CAN-L pinneissä on 11-12V, kun pitäisi olla 2.5V paikkeilla. Kuskin puolen jumpperin (T46i) pin 16L on 12V, apukuskin puolen jumpperin (T46S) pin 17L 10.9V ja 18L 11.6V. Tämä ei käsittääkseni ole ihan normaalia. Voiko jokin viallinen ohjausyksikkö syöttää ylijännitettä CAN-väylään? Ja jumpperit sitten jakaa sen ohjausyksiköille. Ilmastointi ei aikanaan toimi enää.
Vaikuttaa siltä että kytkentäkaavio mikä minulla on käytössä, ei ihan täysin pitäisi paikkaansa. Mutta sen mukaan:
T46S pin 17L = J527 Steering column electronics control unit
T46S pin 18L = J255 Control unit for Climatronic
Ilmastoinnin ohjainlaitteen irrottamisella ei ollut vaikutusta.
Ensimmäisen kerran vika tuli käynnistäessä ja poistui heti kun lähti ajamaan. Vika tuli takaisin ajon aikana. Auto alkoi hyytymään, ja kun painoi kaasua niin vika poistui. Tätä teki useamman kerran. Seuraavana päivänä käynnistäessä vika oli päällä eikä enää poistunut.
Liitteenä VCDS-dataa ennen ja jälkeen vikojen nollauksen ja Kytkentäkaaviot (Google Translaten kääntämät)
ABS-ohjainyksikköön ei ole yhteyttä (03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100).
ABS-ohjausyksikön liittimestä mitattuna kaikki vaikuttaisi olevan OK.
Kokeilin eri ABS-ohjausyksikköä (sama osanumero). Ei saanut yhteyttä siihenkään.
Mittasin yleismittarilla CAN-väylää kuljettajan puolen T46i jumpperista ja apukuskin puolen T46S jumpperista. En tiedä mitä nämä ovat suomenkieliseltä nimeltään, niin kutsun niitä nyt jumppereiksi (koska Google Translate). Nämä löytyivät kuskin kick paneelin alta ja apukuskin kojelaudan päädystä (T46i Steckbrücke Fahrerseite, T46S Steckbrücke Beifahrerseite)
Joissain CAN-L pinneissä on 11-12V, kun pitäisi olla 2.5V paikkeilla. Kuskin puolen jumpperin (T46i) pin 16L on 12V, apukuskin puolen jumpperin (T46S) pin 17L 10.9V ja 18L 11.6V. Tämä ei käsittääkseni ole ihan normaalia. Voiko jokin viallinen ohjausyksikkö syöttää ylijännitettä CAN-väylään? Ja jumpperit sitten jakaa sen ohjausyksiköille. Ilmastointi ei aikanaan toimi enää.
Vaikuttaa siltä että kytkentäkaavio mikä minulla on käytössä, ei ihan täysin pitäisi paikkaansa. Mutta sen mukaan:
T46S pin 17L = J527 Steering column electronics control unit
T46S pin 18L = J255 Control unit for Climatronic
Ilmastoinnin ohjainlaitteen irrottamisella ei ollut vaikutusta.
Ensimmäisen kerran vika tuli käynnistäessä ja poistui heti kun lähti ajamaan. Vika tuli takaisin ajon aikana. Auto alkoi hyytymään, ja kun painoi kaasua niin vika poistui. Tätä teki useamman kerran. Seuraavana päivänä käynnistäessä vika oli päällä eikä enää poistunut.
Liitteenä VCDS-dataa ennen ja jälkeen vikojen nollauksen ja Kytkentäkaaviot (Google Translaten kääntämät)
Comment