Potilas on Audi A6 C5, vuosimallia 2002.
Eli oli tarkoitus lähettää emäntä töihin suoraan lämpimästä tallista. Auton käynnistin peruuttaakseni tallista ulos, havaitsin samalla hienoista savua ja käryä tulevan jostain. Tässä on ollut tyypillistä öljyvuotoa ja kirosin että nyt tietysti taas nesteitä vuotaa jostain pakosarjan päälle, mutta kummastelin kyllä ettei käry haissut öljykärylle. Peruutin auton ulos ja mittaristossa paloi öljyntason merkkivalo. Pikainen tarkastus, öljyä on joten lähetin emännän töihin. Hetken päästä hän kurvaa takaisin kertoen jotta puhallin ei toimi, itse en sitä hoksannut kun tuo ei muutenkaan ala puhaltamaan ennen kuin lämpenee. Ilmastoinnin ohjainpaneeli pimeä nappien taustavaloja lukuunottamatta. Sulakkeet ehjät.
VCDS minulla on, mutta kaapelia en löytänyt tähän hätään joten jouduin tyytymään delphiin vikakoodin lukuun. Vikoja on useita, eivät poistu kuittaamalla joten ovat pysyviä.
Mittariston puolelta löytyy koodit
00667 (outside temp sensor short circuit to positive or open circuit)
00562 (oil sensor short circuit to positive or open circuit)
01336(can bus faulty)
Ilmastoinnin puolelta löytyy koodit
01273 (inlet air fan regulation difference)
00819 (A/C pressure sensor short circuit to positive or open circuit)
01592 (air quality sensor circuit failure)
Haiskahtaa että jotain kärähti ihan kunnolla, mutta mistä lähteä syyllistä etsimään? Eilen viimeksi ajettu ja auto toimi moitteettomasti, talliin ajettu yöksi kovien pakkasten vuoksi. Yritän vielä löytää VCDS:n kaapelin jos sillä saisi enemmän irti.
Eli oli tarkoitus lähettää emäntä töihin suoraan lämpimästä tallista. Auton käynnistin peruuttaakseni tallista ulos, havaitsin samalla hienoista savua ja käryä tulevan jostain. Tässä on ollut tyypillistä öljyvuotoa ja kirosin että nyt tietysti taas nesteitä vuotaa jostain pakosarjan päälle, mutta kummastelin kyllä ettei käry haissut öljykärylle. Peruutin auton ulos ja mittaristossa paloi öljyntason merkkivalo. Pikainen tarkastus, öljyä on joten lähetin emännän töihin. Hetken päästä hän kurvaa takaisin kertoen jotta puhallin ei toimi, itse en sitä hoksannut kun tuo ei muutenkaan ala puhaltamaan ennen kuin lämpenee. Ilmastoinnin ohjainpaneeli pimeä nappien taustavaloja lukuunottamatta. Sulakkeet ehjät.
VCDS minulla on, mutta kaapelia en löytänyt tähän hätään joten jouduin tyytymään delphiin vikakoodin lukuun. Vikoja on useita, eivät poistu kuittaamalla joten ovat pysyviä.
Mittariston puolelta löytyy koodit
00667 (outside temp sensor short circuit to positive or open circuit)
00562 (oil sensor short circuit to positive or open circuit)
01336(can bus faulty)
Ilmastoinnin puolelta löytyy koodit
01273 (inlet air fan regulation difference)
00819 (A/C pressure sensor short circuit to positive or open circuit)
01592 (air quality sensor circuit failure)
Haiskahtaa että jotain kärähti ihan kunnolla, mutta mistä lähteä syyllistä etsimään? Eilen viimeksi ajettu ja auto toimi moitteettomasti, talliin ajettu yöksi kovien pakkasten vuoksi. Yritän vielä löytää VCDS:n kaapelin jos sillä saisi enemmän irti.
Comment